  • 1. Data: 2009-06-30 14:11:29
    Temat: czy takie rozwiazanie jest bezpieczne
    Od: Adam Gramowski <a...@g...com>

    prosze sobie wyobrazic,ze w samochodzie zamiast kluczyka wpina sie
    karte microsd, na ktorej znajduja sie pewne hasla. Auto za kazym razem
    chcac sie skomunikowac z karta microsd wysyla haslo bedace na niej
    aktualnie haslem dostepu do danych, podczas komunikacji karta przesyla
    kolejny klucz - aktualny za kolejnym razem itd. Podobno nie ma szans
    zeby ominac zabezpieczenie w postac hasla dostepu do danych karty
    microsd.

    Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro
    sd)?

  • 2. Data: 2009-06-30 14:21:03
    Temat: Re: czy takie rozwiazanie jest bezpieczne
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Adam Gramowski pisze:
> [...]
    >
    > Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    > uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro

    Mowia, ze co jeden zamknie to drugi w koncu otworzy :)
    Rozwiazanie ciekawe i, wedlug mnie, mocno skuteczne

  • 3. Data: 2009-06-30 14:40:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Uzytkownik "Adam Gramowski" <a...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    6g2000yqn.googlegroups.com...
    > Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    > uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro
    > sd)?

    Nie ma zabezpieczenia, którego nie da sie obejsc. Co sie stanie jak ktos zgubi,
    albo uszkodzi karte? Samochód na zlom? :>

  • 4. Data: 2009-06-30 15:48:14
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Adam Gramowski" napisal:
    > Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    > uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro sd)?

    ja mysle ze ukryty za siedzeniem zwykly przelacznik jest bezpieczniejszy:O)

    a tak do tematu to powiedz mi gdzie bedzie schowany ten komputerek sterujacy
    ta karta?:O)
    bo jak karta nie zadziala to ktos sie moze zdenetwowac i recznie zewrzec te
    styki od akumulatora!:O)

  • 5. Data: 2009-06-30 16:05:11
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Adam Gramowski" <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    > Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    > uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro
    > sd)?

    dla typowego usera zapewne tak, ale podejrzewam ze haslo do karty da sie
    przy
    pewnym samozaparciu wydlubac z samochodu, przy czym nie bedzie to specjalnie
    proste
    zawsze jest jednak mozliwosc bardziej sprzetowego obejscia owego ukladu
    oczywiscie dane na karcie powinny byc w kilku kopiach, a i uklad zamontowany
    w samochodzie lepiej tez miec na wymiane, ponadto karta microsd jest raczej
    latwa do zgubienia a i otwarte styki moga zrobic niemila niespodzianke
    jezeli
    zostana potraktowane elektrycznoscia statyczna

    zostaje kwestia hasel w elektonice samochodu, oczywiscie powinny byc
    to jakies hashe a nie cale hasla itp...

    ogolnie temat ciekawy, ale realizacja moze byc ciezka
    http://www.spyrus.com/products/rosettasd_minisd_micr
    osd.asp

    (btw. wlasnie wymysliles immobiliser z haslami jednorazowymi ;)

  • 6. Data: 2009-06-30 18:51:48
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Tutaj przypomina mi sie pewien komiks: http://xkcd.com/538/

    --
    Marcos
    [Marek Slusarczyk]

    http://www.wyprawa.info

  • 7. Data: 2009-06-30 19:56:08
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    > uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro
    Moze i nie. Ale samochód i tak odjedzie na lawecie :)
    Wojtek

    --
    Nie kazde piwo to Zywiec!
    .... Na szczescie :)

  • 8. Data: 2009-06-30 20:33:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > dla typowego usera zapewne tak, ale podejrzewam ze haslo do karty da sie
    > przy
    > pewnym samozaparciu wydlubac z samochodu,

    Ktos z klubu volvo zrobil fajny myk: zlodzieje przychodza z wlasnym
    kompem samochodowym i podmieniaja przy kradziezy. Jeden z wlascicieli
    zamienil polaryzacje zasilania we wtyczce i wewnatrz kompa. No i
    zlodziej upalil swoje "device";-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2009-06-30 21:47:36
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 30 Cze, 15:11, Adam Gramowski <a...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    > uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro

    http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=86997

    w sumie podobny pomysl, tylko ze z pendrajwem

  • 10. Data: 2009-07-01 00:36:34
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Adam Gramowski pisze:
> [...]
    >
    > Czy wiec takei rozwiazanie jest 100% bezpieczne - czy w ten sposob
    > uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci skopiowania klucza (karty micro

    Użytkownik nie, ale złodziejom nie jest to potrzebne, bo albo podłączają
    się pod kompa auta przez złącze diagnostyczne i tak wyłączają wszelkie
    zabezpieczenia, bądź podmieniają komputer.