  • 1. Data: 2014-04-25 11:54:00
    Temat: darowizna samochodu - zgłoszenie US i dowód rej.
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Jest darowizna auta. Ile czasu mam na zgłoszenie w wydziale
    komunikacji (nowy dowód rej.) i zgłoszenie darowizny w US?

    Jakie są konsekwencje "zwlekania", np. 2 miesiące po darowiźnie?

    Pozdr,

  • 2. Data: 2014-04-25 13:06:11
    Temat: Re: darowizna samochodu - zgłoszenie US i dowód rej.
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-25 11:54, RD pisze:
> [...]
    > komunikacji (nowy dowód rej.) i zgłoszenie darowizny w US?
    >
    > Jakie są konsekwencje "zwlekania", np. 2 miesiące po darowiźnie?

    na brak zmiany w WK konsekwencji nie ma (mam dwa auta nie
    przerejestrowane, jedno ze starymi moimi danymi, drugie na poprzedniego
    właściciela).
    Jakieś 2-3 lata temu kupiłem auto na śląsku, tablice z Poznania, po
    drodze chyba 5 właścicieli i zagubiona karta pojazdu - zapytałem
    dlaczego nie przerejestrowali to dostałem odpowiedź, że "u nas nikt nie
    przerejestrowuje, bo szkoda pieniędzy"
    I to było ostatnie auto które przerejestrowałem na siebie - przy okazji
    marnując chyba 260zł i 5 godzin (!!!) w WK...

    Łukasz

  • 3. Data: 2014-04-25 14:44:16
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    dddddddd wydumał(a) w news:ljdfj1$fh2$1@dont-email.me :
> [...]
    > I to było ostatnie auto które przerejestrowałem na siebie - przy okazji
    > marnując chyba 260zł i 5 godzin (!!!) w WK...

    ...a jak wkopiesz byłego własciciela na fotce z FT? Pewnie będzie się
    cieszył:>
    Dobrze że pilnujesz jego zniżki na OC :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 4. Data: 2014-04-25 14:54:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-25 14:44, MichaelData(R) pisze:

    > ...a jak wkopiesz byłego własciciela na fotce z FT? Pewnie będzie się
    > cieszył:>

    to powie że sprzedał i już

    > Dobrze że pilnujesz jego zniżki na OC :)

    oc wykupuję na swoje dane i na dane auta - przy kontroli policyjnej nikt
    się nie czepia.

    Łukasz

  • 5. Data: 2014-04-25 16:08:36
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 25 Apr 2014 11:54:00 +0200
    RD <r...@g...com1> wrote:

    > Jakie są konsekwencje "zwlekania", np. 2 miesiące po darowiźnie?

    na zgłoszenie darowizny w us masz 30 dni, jeśli to w pierwszej lini to nie zapłacisz
    nic, jeśli jednak nie zrobisz tego w wyznaczonym czasie, zapłacisz normalny podatek
    od darowizny

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 6. Data: 2014-04-26 11:18:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-04-25 16:08, szerszen pisze:

    > na zgłoszenie darowizny w us masz 30 dni,

    Chyba, że korzystasz ze zwolnienia z podatku jako najbliższa rodzina -
    wtedy 6 miesięcy.

    > jeśli to w pierwszej lini to nie zapłacisz nic, jeśli jednak nie zrobisz tego
    > w wyznaczonym czasie, zapłacisz normalny podatek od darowizny

    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/inne-podatki-opla
    ty/139260,1,Podatek-od-spadkow-i-darowizn-2013---201
    4---limity--zwolnienia--terminy.html

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański