  • 41. Data: 2018-01-11 17:28:11
    Temat: Re: dekoder z nowym tv
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Jan 2018 03:00:08 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Popatrz na oferte laptopów chociażby- "napedów" coraz mniej w nich

    Ale to z powodów gabarytów, napędy zew. ciągle się produkuje.

    > Za kilka lat napędy cd/dvd będą jak dzisiej stacje dyskietek

    Dlaczego? Jak widać od 30 lat format płytowy ewoluuje przy zachowaniu
    kompatybilności wstecznej. Najnowszy naped bluray czyta płyty z lat
    80 u.w. a wg tego co zakładasz już nie powinien, a jednak.
    Za kilka lat może będzie nowy format płytowy o większej gęstości ale
    bez zmian gabarytów samego nośnika, zachowanie kompatybilności
    wstecznej na pewno nie będzie problemem. Przez jeszcze bardzo dlugi
    czas klient będzie chętniej wybierał taki napęd, który odtworzy
    jego kolekcje.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2018-01-11 17:52:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-11 o 08:46, Kris pisze:
    > Tak jak teraz z odczytaniem czegoś z dyskietki czy chociażby kasety vhs

    Tak powielasz jakieś internetowe brednie.
    Kasety VHS potrafią bić na głowę bezsensowną technologię optyczną która
    ani nie jest wieczna )utlenianie) ani opłacalna ani napędy wytrzymałe.
    Ślepa uliczka :-)

  • 43. Data: 2018-01-11 19:40:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Jan 2018 17:52:51 +0100, z <...@...pl> wrote:
> [...]
    > która
    > ani nie jest wieczna )utlenianie) ani opłacalna ani napędy

    Zapis magnetyczny co do fizycznej zasady owszem jest trwały pod
    warunkiem odpowiedniego przechowywanie, ale i tak dopoki podłoże
    taśmy się nie skruszy. Idealny nośnik to połączenie obu technik czyli
    zapis magnetooptyczny.
    Problem z utlenianiem płyt dotyczył wcześnie produkowanych nośników,
    mdisc nie ma z tym problemu,.
    Zaletą zapisu optycznego jest jego prosta, można go odczytac
    zwykłym mikroskopem.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2018-01-11 19:59:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2018 o 17:52, z pisze:

    > Tak powielasz jakieś internetowe brednie.
    > Kasety VHS potrafią bić na głowę

    No nie wiem.
    Żadnej z moich już się nie da odczytać.
    Z magnetofonowymi sprzed 20 lat też jest ten sam problem.

    Chociaż może to kwestia sprzętu, bo stoi bezużytecznie, a konserwowany
    nie był.

  • 45. Data: 2018-01-11 20:42:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 19:59, Cavallino pisze:

> [...]
    > Z magnetofonowymi sprzed 20 lat też jest ten sam problem.
    >
    > Chociaż może to kwestia sprzętu, bo stoi bezużytecznie, a konserwowany

    A przechowywałeś prawidłowo?
    Z tego, co pamiętam, to obowiązkowo pionowo, a także w odpowiedniej
    orientacji (nie pamiętam, czy N-S czy W-E), aby ziemskie pole
    magnetyczne nie miało wpływu na rozmagnesowanie.

    Mam kasety z końca lat 80-tych i raczej działają - a przynajmniej kilka
    tych, co w zeszłym roku przeglądałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2018-01-12 12:50:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 17:52:53 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Tak powielasz jakieś internetowe brednie.
    Co powielam?

    Że znikają z rynku sprzęty potrafiące kasetę vhs odczytać?

    > Kasety VHS potrafią bić na głowę bezsensowną technologię optyczną która
    > ani nie jest wieczna )utlenianie) ani opłacalna ani napędy wytrzymałe.

    Ale ja nie o tym pisałem
    Czytanie ze zrozumieniem się kłania;)
    > Ślepa uliczka :-)

    Ślepa
    Widze po sobie
    Jedyne zdjęcia jakie mam z dzieciństwa chociażby to papierowe tradycyjne.
    Wszystko co sie później aparatami cyfrowymi/kamerami robiło i zgrywało na jakieś
    dyski, kasety itp potraciłem. Co wydrukowane/wywołane to mam resztę gdzieś poszło się
    j...ć
    A to =kompa zmieniłem, a to dysk twardy padł, a to kasety vhs przy przeprowadzce
    wcięło itp.
    Coś tam w "chmurach" trzymam ale wczoraj np meil ze onet dysk wyłączają za 7 dni i
    mam dane zgrać bo starce.
    Znajdź chwile to zgram
    Jak zapomnę to kolejnych kilkaset zdjęć, dokumentów itp pójdzie w niebyt

  • 47. Data: 2018-01-12 17:00:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2018 o 20:42, Adam pisze:

    > A przechowywałeś prawidłowo?

    W stojakach...

  • 48. Data: 2018-01-15 14:53:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 11 Jan 2018 17:52:51 +0100, w <5a579664$0$654$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Kasety VHS potrafią bić na głowę bezsensowną technologię optyczną która
    > ani nie jest wieczna )utlenianie) ani opłacalna ani napędy wytrzymałe.

    Mam na codzień do czynienia z VHS-ami.
    Te z lat 2000 jeszcze trzymają jakość.
    Te z lat 90-tych już tak średnio.

    Generalnie nie ma problemu z VHS-c (bo to "oryginalne" nagranie, a nie kopia).

  • 49. Data: 2018-03-02 10:20:57
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dłuższe, niż kasety/taśmy analogowej.

    -----

  • 50. Data: 2018-03-02 10:23:44
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przypomniałeś mi, że mam szufladę rodzinnych negatywów cz.-b. na podłożu bodajże
    acetatowym (celuloid), których nie jestem w stanie nawet rozwinąć z rolki :-(((

    -----