  • 31. Data: 2018-01-09 11:00:05
    Temat: Re: dekoder z nowym tv
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Dec 2017 14:59:54 +0100, w <tjt65n2bumwx.vufuzobj0pey$.dlg@40tude.net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Co tu gadać, pod tym względem nie wymyślono jak do tej pory nic co by
    > się równało z poczciwym kineskopem. W praktyce kąt widzenia na matrycach
    > LCD jest nie większy niż po 30 st na każdą stronę. Dopóki tego

    Mam plazmę Panasa i zupełnie nie dostrzegam problemu kątów.
    Chyba nawet na skrajnych położeniach jest OK.

  • 32. Data: 2018-01-09 16:22:53
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2018 o 10:56, r...@k...pl pisze:

    > Przegraj je na DVD póki trzymają jakość.

    Jak długie jest "życie" płyt DVD?

    Krycha.

  • 33. Data: 2018-01-09 18:19:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Jan 2018 16:22:53 +0100, Krycha napisał(a):

    > Jak długie jest "życie" płyt DVD?

    Różnie mówią, od lat do dziesiątek lat. Ale jak filmy ważne to bym
    trzymał na tradycyjnym dysku magnetycznym w wersji USB.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2018-01-09 22:19:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 11:00, r...@k...pl pisze:
    > Mam plazmę Panasa i zupełnie nie dostrzegam problemu kątów.
    > Chyba nawet na skrajnych położeniach jest OK.

    To zupełnie inna rozmowa. Coś za coś. :-)
    A jak tam rachunki za prąd, rozdzielczość, waga tego ustrojstwa? :-)

  • 35. Data: 2018-01-09 22:24:26
    Od: z <...@...pl>

    PS.
    Jako że ostatnio z sentymentu odświeżam sobie stare technologie audio
    video...
    Ile taka plazma dzisiaj kosztuje?
    Kolega ma wiekową ale rozwarstwioną matrycę. Szkoda wyrzucić :-)

  • 36. Data: 2018-01-11 00:13:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Jan 2018 16:22:53 +0100, Krycha <k...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Jak długie jest "życie" płyt DVD?

    Płyty DVD z technologią M-DISC mają trwałość szacowaną na min. 1000
    lat.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2018-01-11 08:46:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 00:13:58 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Płyty DVD z technologią M-DISC mają trwałość szacowaną na min. 1000
    > lat.
    Za kilka lat już będzie kłopot z ich odtworzeniem zapewne
    Tak jak teraz z odczytaniem czegoś z dyskietki czy chociażby kasety vhs

  • 38. Data: 2018-01-11 11:34:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Jan 2018 23:46:34 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Za kilka lat już będzie kłopot z ich odtworzeniem zapewne
    > Tak jak teraz z odczytaniem czegoś z dyskietki czy chociażby kase

    Niekoniecznie, ten format jest oficjalną technologią archiwizacji w
    np. w bibliotece narodowej USA, w razie czego brzozie gdzie odczytać
    ;)

    --
    Marek

  • 39. Data: 2018-01-11 11:36:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Za kilka lat już będzie kłopot z ich odtworzeniem zapewne

    Mdusca czyta chyba każdy naped, tylko do nagrywania potrzebny
    dedykowany napęd.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2018-01-11 12:00:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 11:37:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Mdusca czyta chyba każdy naped, tylko do nagrywania potrzebny
    > dedykowany napęd.
    "każdy napęd";)
    Popatrz na oferte laptopów chociażby- "napedów" coraz mniej w nich
    Za kilka lat napędy cd/dvd będą jak dzisiej stacje dyskietek;)