  • 1. Data: 2020-05-12 20:10:13
    Temat: dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
    Od: john Stone <p...@g...com>

    siemo,

    iam jakiegos kompa z win 10 (procesor i3 costam) ktory ma obecnie 4 GB ramu
    (otwozylem go i widze ze ma 4 sloty na ram ten ram siedzi tylko w ostatnim)

    na plycie jest tam napisane ddr3 tak ze zgaduje ze ram to ddr3, chcialbym dolozyc do
    niego 1 GB (pewnie 3 razy po 4 GB) pytanie tylko czy moge dokupic dowolna pamiec ddr3
    czy musze przy zakupie zwracac na cos konkretnego uwage?

    nigdy nie dokupowalem ramu choc kiedys zdarzylio mi sie wyjac jeden ram i przlozyc do
    slotu obok bo bios dawal bluskriny (alr to bylo na innym kompie)

    ila taka pamiec tez powinna kosztowac?

  • 2. Data: 2020-05-12 20:22:27
    Temat: Re: dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 12 May 2020 11:10:13 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość <0...@g...c
    om>
    od john Stone <p...@g...com> :
> [...]
    do slotu obok bo bios dawal bluskriny (alr to bylo na innym kompie)

    Znajdź producenta płyty i poszukaj, co on napisał w dokumentacji.

  • 3. Data: 2020-05-12 20:31:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdź w instrukcji (specyfikacji) czy ten konkretny procesor obsłuży 4 moduły
    pamięci (czy ewentualnie tylko 2).
    Lub programem diagnostycznym, ewentualnie w BIOS (czy widać trzy puste sloty).
    Najbezpieczniej kupić dokładnie takie moduły jakie już masz.
    Zarzuć sobie np. HWInfo czy podobny programik (zwykle producenci kompa coś oferują
    jeśli markowy, np HP Support Assistant itp.), czy
    widać Row: 0-3.

    -----

  • 4. Data: 2020-05-12 21:15:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 May 2020 11:10:13 -0700 (PDT), john Stone napisał(a):

    > iam jakiegos kompa z win 10

    I po co ci tyle RAM-u?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-05-12 21:46:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:06226536-f7fc-4629-a417-2a17c4359337@googlegro
    ups.com>
    user john Stone pisze tak:

> [...]
    > chcialbym dolozyc do niego 1 GB (pewnie 3 razy po 4 GB) pytanie
    > tylko czy moge dokupic dowolna pamiec ddr3 czy musze przy zakupie

    Najlepiej jak dokupisz taką na jaką płyta pozwala
    (max rozmiar i max prędkość)

    > ila taka pamiec tez powinna kosztowac?

    obecnie ram jest drogi z 50zł za jedna płytkę 4GB.

    https://www.ebay.co.uk/itm/4GB-DDR3-1600MHz-Desktop-
    PC-RAM-Hynix-PC3-
    12800U-Memory-240pin-2Rx8-DIMM/164071388255

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 6. Data: 2020-05-12 21:48:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > I po co ci tyle RAM-u?

    a czemu nie?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-05-12 22:03:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią i zwykle 8 GB jest po pachy, ale kto
    bogatemu zabroni?

    -----

  • 8. Data: 2020-05-12 22:48:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-12 o 22:03, ąćęłńóśźż pisze:
    > Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią i zwykle 8 GB jest po
    > pachy, ale kto bogatemu zabroni?

    Zwykle tak.
    Ale może jednak ma taką potrzebę?
    U mnie 16GB jest na styk.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-05-12 23:00:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5ebb0b93$0$536$6...@n...neostrada.pl

    BARDZO! Niech wystarczy jako dowód wielkość
    hibefile -- dla 12 GiB to niespełna 5 GB.

    > Zwykle tak.
    > Ale może jednak ma taką potrzebę?
    > U mnie 16GB jest na styk.

    U mnie 12 GiB w ACerze to za mało, ale na 4 GiB w F-S też
    mieszczę się jakoś -- odpalając aż ;) kilka okienek Opery
    naraz...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2020-05-12 23:01:12
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 12 May 2020 22:03:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ebb011f$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią i zwykle 8 GB jest po pachy, ale kto
    bogatemu zabroni?

    Po pachy, powiadasz, no to zerknij:

    Zainstalowana pamięć fizyczna (RAM) 8,00 GB
    Całkowita pamięć fizyczna 7,95 GB
    Dostępna pamięć fizyczna 1,31 GB
    Całkowity rozmiar pamięci wirtualnej 17,8 GB
    Dostępna pamięć wirtualna 4,95 GB
    Obszar pliku stronicowania 9,86 GB

    Pagefile: C:\pagefile.sys
    InitialSize: Not specified
    MaximumSize: Not specified
    Current Pagefile Usage: 4235 MB
    Session Peak Usage: 8191 MB
    Current Pagefile Size: 8184 MB
    Pagefile: F:\pagefile.sys
    InitialSize: Not specified
    MaximumSize: Not specified
    Current Pagefile Usage: 1282 MB
    Session Peak Usage: 1912 MB
    Current Pagefile Size: 1913 MB

    W tle 3x Firefox(około 150 kart aktywnych razem), program pocztowy i Forte Agent.
    Zaczyna mulić.