  • 21. Data: 2020-05-15 09:35:07
    Temat: Re: dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie w RAW, co tam jeden RAW to zaledwie głupie 60 mega.
    Myślałem że film parę giga choć wrzuci do pamięci a tu zero w pamięci.
    Na kompie z 8 GB RAM zajętość oscyluje wokół 2 GB, a jak dochodzi to 3 GB to jakieś
    hiper prace wykonuje, no tak Win 10
    zaprojektowali.
    W sumie chwała Redmont za to.

    -----

  • 22. Data: 2020-05-18 01:31:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r9kk14$ci$1$A...@n...chmurka.net

    > Pracowałeś ze zdjęciami? Na pewno? Może tylko z fotkami w jpg? ;)

    Odpaliłem kiedyś VBoxa pod W7S na atomowym netbooku z WXP w roli
    gościa, pod kontrolą którego zainstalowałem i odpaliłem Photoshopa.
    Netbook miał 1 GiB RAMek, z czego ~2/3 zabierał W7S chyba razem
    z kartą grafiki. Jak widać, brak pamięci operacyjnej jest tylko
    wymówką złych grafików reprezentujących żądaniowy tryb życia...
    [jakoś chyba tak...]

    > Popracuj trochę ze zdjęciami w RAW, to zobaczysz, ile pamięci potrzeba.

    Oj, oj, oj... [czy jakoś tak...] RAWka z mego Canona zajmuje
    na dysku ze 12 MB -- co to jest wobec gigabajtów RAMu?

    > Oczywiście nie wspominam o maszynach wirtualnych, bo to jest oczywistość. Czasem do
    testów dla pojedynczej maszyny przeznaczam
    > 8GB, a bywa, że mam uruchomionych kilka, ale wtedy reszta już raczej poniżej 4GB
    dla każdej z maszyn.

    -=-

    Win raczej niezbyt oszczędnie gospodaruje powierzonymi mu zasobami,
    przez co nawet 64 GiB to dzisiaj żadna fanaberia dla kogoś, kto ma
    wymagania wykraczające poza oglądanie jutubowych pornoli w jednym
    oknie przeglądarki...

    Na szczęście ceny RAMek nie są wysokie.

    -=-

    Problem w tym, że przeciętny człek używa PeCeta do:
    - surfowania po WWW
    - czytania PeDeeFów i czasami DOCy
    - profesjonalnego przeprowadzania niezmiernie
    ważnych aktualizacji Win...

    -=-

    Raz za razem mam ochotę na ciachnięcie SilverLight -- czy
    to coś jeszcze do czegoś przydaje się?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2020-05-18 01:37:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5ebe462c$0$514$6...@n...neostrada.pl

[...]

    2 GiB to minimum dla 64W10.
    Do normalnej pracy trzeba raczej co najmniej 8 GiB
    a 16GiB to praca bez swapu kogoś z małymi wymaganiami.

    2 GiB nie wystarczy nawet do aktualizacji czy defragmentacji. ;)

    2 GiB to mało dla 32W10, ale ponoć to minimum dla tego systemu.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2020-05-18 12:03:18
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 11:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z menedżera
    > zadań)?

    Programy inżynierskie, do modelowania, numeryczne itd..
    Mam 32 GB i już kilka razy było podbramkowo, bo brakowało pamięci i musiałem
    dzielić problem na kilka kawałków.

    W dniu 2020-05-14 o 21:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > Rozumiem, ale nie udaje mi się zapchać pamięci, choć na próbę próbowałem - po
    > wysiłkach chyba maks doszło do 7,9 GB (z 32 GB) widzę więc, że rozbudowa tej
    > pamięci to było wyrzucone w błoto ponad 6 stówek, bo np. nie przyspiesza działania
    > programu do obróbki zdjęć czy do obróbki filmów.

    Jak masz program, który nie umie pracować równolegle to ci nie potrzeba 32 GB.
    Możesz również 4 razy odpalić ten sam program i masz 4 większą szybkość przy
    obróbce większej liczby zdjęć. Z tym, że na takie równoległe odpalenie 4 programów
    nie pozwalają zwykle programy bezpłatne tylko te płatne i to nie zawsze.

    --
    Boguś

  • 25. Data: 2020-05-18 22:47:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec1cac4$1$17347$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > 2 GiB nie wystarczy nawet do aktualizacji czy defragmentacji. ;)

    > 2 GiB to mało dla 32W10, ale ponoć to minimum dla tego systemu.
    + 2 GiB to mało dla 32W10, ale ponoć to minimum dla 64W10.

    ąćęłńóśźż ma 8 GiB -- ma system 64Win.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2020-05-23 18:27:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.05.2020 11:49, ąćęłńóśźż wrote:
    > Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z
    > menedżera zadań)?

    Nie obraź się, bo po prostu tego nie wiesz. Ale praca to niekoniecznie
    otwarty *jeden program*. W moim przypadku to najczęściej 2x Visual
    Studio (bo dwa gadające ze sobą projekty) + Unreal Engine (nie musisz
    znać, ale spora kobyła) + 3x przeglądarka (Edge, Chrome, Firefox - tak
    te programy też służą do pracy) + program pocztowy + jakiś word/pdf (bo
    dokumentacja) + program deasemblujący (bywa potrzebne w mojej pracy) i
    uwierz że to nadal nie może być na styk.

    Dlatego pozwól pomóc pytającemu, bo on zapewne też wiem jednak lepiej
    czego potrzebuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2020-05-24 09:02:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlatego pytam, chciałbym zobaczyć program zajmujący więcej niż 12 GB RAM.
    Jak widać Ty także nie znasz takiego.
    Pracowałem w AutoCAD (AutoDesk) na przenośnych stacjach roboczych, na których
    niektóre strony internetowe przewijały się gorzej niż
    krew z nosa.
    Mnie się też wydawało, że potrzebuję 32 GB.
    Meandry "postempu" (tfu..., "progresu w przestrzeni publicznej").

    -----