  • 11. Data: 2014-04-11 14:04:44
    Temat: Re: dostępność scalaka dla hobbysty
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 10:50:09 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > Dzięki i za to. Jak się komuś coś jeszcze przypomni to dopiszcie tutaj.

    Wiecie, wychodzi mi na to, że ze sklepami internetowymi jest chyba jak z piciem:
    jedni piją kawę, inni herbatę, jedni wódę, inni piwo i jedna opcja drugiej nijak nie
    przekona do swojej.
    Przed laty bawiąc się sporo w elektronikę miałem swój ulubiony sklep, który niestety
    już nie istnieje. Obecnie, "nawróciwszy się" z powrotem na własne konstrukcje
    szukałem czegoś sensownego i szczerze mówiąc nie znalazłem alternatywy dla tak przez
    Was krytykowanego Piekarza (nie, nie jestem ich pracownikiem, szczerze piszę). Lepszy
    mógłby być TME, świetnie się sprawdza z rzeczami mało typowymi, ale popularne rzeczy
    mają niestety dość drogo i to zniechęca. W piekarzu, nawet po doliczeniu tej
    śmiesznej marży za drobnicę, zwykle wychodzi mi taniej.
    Teraz, zapoznawszy się z wątkiem stwierdziłem, że dobra, tyle osób chwali te
    wymieniane przez Was sklepy, spróbuję. Otwieram wszystkie wymieniane przez Was strony
    i testowo wyszukuję frazę "mega32a"
    Farnell - 17zł (netto!)
    Contrans - brak trafień (próbowałem też z gwiazdką)
    TME - 10zł
    RS - 14zł, brak oznaczeń obudów w podstawowym opisie!
    MSElektronik - 8,40zł
    Piekarz - 7,51 (8,73 po doliczeniu marży za mały interes)

    I dla porównania coś elektromechanicznego, powiedzmy złącze "ze śrubką" typu ARK,
    powiedzmy potrójne 1,5mm2 raster 5mm
    Farnell - brak trafień, ręcznie nie mogę znaleźć z powodu całkowicie nieczytelnego
    podziału złącz w katalogu.
    Contrans - brak trafień, nie wiadomo, gdzie szukac ręcznie
    TME - 1,80 (min. 5 sztuk)
    RS - mnóstwo trafień, wszystkie nie na temat
    MSElektronik - 0,28zł
    Piekarz - brak trafień, szukanie ręczne: 0,338zł

    Podsumowując - ciekawą alternatywą dla piekarza może być dla mnie MS Elektronik,
    pozostałe sklepy to dla mnie nieporozumienie.

  • 12. Data: 2014-04-11 15:11:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 14:04:44 UTC+2 użytkownik Jarek P. napisał:

    > Podsumowując - ciekawą alternatywą dla piekarza może być dla mnie MS Elektronik,
    pozostałe sklepy to dla mnie nieporozumienie.

    Jeszcze jako post scriptum - ponieważ podobały mi się niższe ceny kilku potrzebnych
    mi "grubszych" spraw w MS Elektronik, przeklepałem do nich całą aktualną zawartość
    koszyka z piekarza (mam taki zwyczaj, że jak widzę, że coś mi się kończy, bądź nie ma
    a przydałoby się, dodaję do koszyka i to tam sobie leży. Jak się uzbiera więcej, albo
    coś jest potrzebne na gwałt, zamawiam całość), opiewająca na coś koło 300zł.
    Dokładniej rzecz biorąc jest to 297zł, 60gr brutto.
    To samo zamówienie wklepane możliwie wiernie do MC Elektronik (dwóch groszowych
    pozycji brakło, kilka innych musiałem dopasować), summa summarum wyszło, surprise,
    297,01PLN brutto.

    Zatem, krótko podsumowując, o ile ktoś nie chce się bawić w kombinacje alpejskie typu
    scalaki zamawiam w sklepie A, a oporniki w sklepie B (i dwa razy płacę za wysyłkę),
    szkoda bicia piany.

    J.

  • 13. Data: 2014-04-11 16:16:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-11 15:11, Jarek P. pisze:

> [...]
    typu scalaki zamawiam w sklepie A, a oporniki w sklepie B (i dwa razy płacę za

    Przy większym zamówieniu i tak z reguły nie mam szans żeby wszystko
    zamówić w jednym sklepie. Tak wiec skoro mam i tak płacić za 2-3
    przesyłki to wolę sprawdzić co gdzie jest taniej. Suma sumarum może być,
    że taka lista wszędzie da podobną wartość ale poszczególne jej składniki
    listy mogą się różnić po kilkanaście procent, a czasami ponad 20%.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-04-11 16:17:08
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]

    Przy większym zamówieniu i tak z reguły nie mam szans żeby wszystko
    zamówić w jednym sklepie. Tak wiec skoro mam i tak płacić za 2-3
    przesyłki to wolę sprawdzić co gdzie jest taniej. Summa summarum może

  • 15. Data: 2014-04-11 18:41:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Wiecie, wychodzi mi na to, że ze sklepami internetowymi jest chyba jak z
    > piciem: jedni piją kawę, inni herbatę, jedni wódę, inni piwo i jedna
    > opcja drugiej nijak nie przekona do swojej.

    Byłoby tak gdyby sklepy miały jednakowy lub choć podobny asortyment... A
    nie mają.
    Więc nie mozesz kupic czegos, czego sklep nie ma w ofercie, nawet jak ten
    akurat sklep Ci pasuje jak najlepszy Grolsch na świecie... :-)

> [...]
    > przez Was krytykowanego Piekarza (nie, nie jestem ich pracownikiem, szczerze

    Kto tutaj krytykuje ten sklep jako taki?
    Ja zauważyłem tylko ze maja dosyć specyficzny asortyment: dużo różnych
    przekaźników a już z procesorami to cieniutko...

  • 16. Data: 2014-04-11 19:01:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message
> [...]
    > lista wszędzie da podobną wartość ale poszczególne jej składniki listy
    > mogą się różnić po kilkanaście procent, a czasami ponad 20%.

    Gdzie jeszcze jest miejsce inne w sieci z prockami?
    Np. tymi ARMami NXP które niedawno wspomnieliśmy LPC810
    w dyskusji o hobbystach przesiadających się z 8-bitowych na 32-botwe?

    Na razie z całej listy sklepów polskich tylko http://pl.farnell.com/ go ma.

  • 17. Data: 2014-04-11 19:18:54
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-11 19:01, Pszemol pisze:
> [...]
    > Np. tymi ARMami NXP które niedawno wspomnieliśmy LPC810
    > w dyskusji o hobbystach przesiadających się z 8-bitowych na 32-botwe?

    No bo to jest dość nowy procek i rzadko która firma go sprzedaje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2014-04-11 20:27:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 11.04.2014 o 14:04 Jarek P. <j...@g...com> pisze:

    > Podsumowując - ciekawą alternatywą dla piekarza może być dla mnie MS
    > Elektronik, pozostałe sklepy to dla mnie nieporozumienie.
    I z tym się zgadzam, są oczywiście pozycje w piekarzu tańsze, ale ogólnie
    oferta jest uboższa, co prowadzi do tego że brakujące rzeczy trzeba szukać
    gdzie
    indziej, w mselektronik mają niezły wybór i dobre ceny, ale jak się szuka
    rzadszych kości to pozostaje tme, farnell.

    --

    Pozdr
    Janusz