  • 11. Data: 2018-10-01 21:28:15
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-01 o 20:36, sirapacz pisze:
    > https://goo.gl/maps/Hk2DDe3eVGM2
    >
    > sprawdziłem na googlach jakie jest oznakowanie - linia zatrzymania jest
    > w takim miejscu, że nie da się nie stać na ścieżce...

    Gratuluję pięknego rysunku w ASCII :-D Photoshop się nie umywa do tego
    wyczynu :-D

    Jak dla mnie do błąd drogowców. Pewnie nie obligują ich przepisy by
    rozsądnie prowadzić ścieżki. Potem dochodzi do takich durnych sytuacji.
    Zauważyłem w mojej miejscowości (jako pedalarz w miarę regularny - bo
    jako kierowca mniej dostrzegam takie wynalazki), że przejazdy rowerowe
    robi się coraz częściej po drugiej stronie przejść dla pieszych. Wtedy
    problem znika. Albo jest tak, że ścieżka z chodnikiem są zamienione
    miejscami względem tego, co na mapce, albo robi się ich chwilową zamianę
    tuż przed i za przejazdem.

    Powiem Ci, że i to można schrzanić. W jednym z takich miejsc zamiana
    jest wykonana niemalże pod kątem prostym. :-D Pewnie zaleca się jazdę na
    jednym kole by się zmieścić :-D

    Analogiczną sytuację doświadczyłem parkując przy wyjeździe z MC Drive'a
    na miejscu dla oczekujących na wydanie zamówienia.

    ======================

    jezdnia

    =========|X |========
    chodnik |X |chodnik
    =========\ |=========
    |M |
    |C |
    |D |
    |R |
    |I |
    |W |
    |E |

    XX - to moje auto

    No i babka idąca chodnikiem ofukała mnie (lato, otwarte okna). Tuż obok
    mnie wisiała duża tablica z ogromnym napisem napisem. Może z metr od
    okna kierowcy. Powiedziałem tej babce, że mam bardzo słaby wzrok i nie
    potrafię przeczytać, co jest napisane :-D Babka usłużnie przeczytała mi
    napis "miejsce dla oczekujących na wydanie zamówienia" :-D :-D
    Dopiero po chwili zdała sobie sprawę, że jaja sobie z niej robię i
    pojęła aluzję. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2018-10-01 21:34:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 21:28, Marek S pisze:

    > Albo jest tak, że ścieżka z chodnikiem są zamienione
    > miejscami względem tego, co na mapce, albo robi się ich chwilową zamianę
    > tuż przed i za przejazdem.

    I gdzie tu plus? Będzie stał na przejściu dla pieszych i dodatkowe
    kolizje DDR-piesi. DDR powinny być w takich przypadkach jako pas jezdni
    ogólnej. Problem robi się przy parkowaniu prostopadłym lub ukośnym, ale
    ty akurat tego nie ma.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-10-01 21:36:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 20:36, sirapacz pisze:
    > https://goo.gl/maps/Hk2DDe3eVGM2
    >
    > sprawdziłem na googlach jakie jest oznakowanie - linia zatrzymania jest
    > w takim miejscu, że nie da się nie stać na ścieżce...

    W sumie to się da. Postawiłem ludzika przed przejazdem dla rowerów i...
    widoczność jest doskonała.

    Shrek

  • 14. Data: 2018-10-01 22:14:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Piszesz " którego nie zbawi jak postoi 10 sekund dłużej," no to mogłeś
    > poczekać aż gość przejedzie i dopiero podjechać do drogi. Nie trwało by
    > to dłużej niż 30 sek. Z drugiej strony, gościu mógł nieco zwolnić i
    Jak podjeżdżałem to był daleko ode mnie (powiedziałbym, że bardzo
    daleko) ale owszem podjechał do mnie po jakichś 15-20 sekundach myślę.

    > przejechać z tyłu twojej bryki - na ogół jest dosyć miejsca.
    miał bardzo dużo miejsca - mimo dupy wystającej na ścieżkę

  • 15. Data: 2018-10-01 22:20:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W sumie to się da. Postawiłem ludzika przed przejazdem dla rowerów i...
    > widoczność jest doskonała.

    a patrzyłeś gdzie jest linia zatrzymania?
    poza tym zapamiętałem ten dojazd, że potrzebowałem się doczłapać i tak
    do jezdni bo coś mi przedzkadzało. Może ten krzaczek (jak mam pamięć
    fotograficzną tak tego nie zapamiętałem) urósł przez 4 lata? musiałbym
    tam pojechać ponownie i obejrzeć bo teraz sam nie jestem pewien.

  • 16. Data: 2018-10-01 22:22:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-01 o 21:34, Shrek pisze:

> [...]
    > kolizje DDR-piesi. DDR powinny być w takich przypadkach jako pas jezdni
    > ogólnej. Problem robi się przy parkowaniu prostopadłym lub ukośnym, ale

    https://goo.gl/maps/pme3Gs5QKLC2

    Czy prowadzenie ścieżki rowerowej po drugiej stronie przejścia niż
    zazwyczaj nie jest Twoim zdaniem dobrym rozwiązaniem?

    Samochód stojący przed rondem nie będzie zastawiał przejazdu
    rowerzystom. Jak dla mnie to oczywista korzyść.

    A co do kolizji DDR/piesi - czy lepszym rozwiązaniem jest w/g Ciebie to
    gdy rowerzyści muszą zjeżdżać z DDR na zatłoczone przejście w celu
    ominięcia skręcającego auta, które zablokowało DDR - bo inaczej nie mogło?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2018-10-01 22:23:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ty chujowo stanąłeś, on chujowo się zachował. Chujowa sprawa...
    shit happens:)))

    > A na poważnie - dajcie sobie spojkój z tym drogowym dżihadem. Ani to
    > mądre ani konstruktywne. Na szczęście święte wojny wszystkich ze
    > wszytkim to głównie domena internetów.

    Jestem daleki od dzihadyzmu w stosunku do pedalarzy (zaznaczam, że nie
    każdy rowerzysta to pedalarz w mojej definicji bo trafiam też na
    uprzejmych czy dziękujących za uprzejmość - ale tych jest malutko).

    Po prostu zacząłem się zastanawiać czy to ja dałem dupy.

  • 19. Data: 2018-10-01 22:26:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W sumie to się da. Postawiłem ludzika przed przejazdem dla rowerów i...
    > widoczność jest doskonała.

    Tu chyba tak, ale ja na przykład często wyjeżdżam z Bielawskiej w
    Puławską, a tam widoczność przed przejazdem dla rowerów jest kiepska. Na
    szczęście bywam tam dość późno wieczorem (wracając z "Warszawianki") i
    rowerzystów jest o tej porze mało.

    https://goo.gl/maps/6DfgEmnSvVk

  • 18. Data: 2018-10-01 22:26:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    P.S.
    Popatrz jeszcze na ilość kolizji DDR/chodnik tutaj:
    https://goo.gl/maps/Pwoq8iLThHt

    Jako rowerzysta nie pomyślałbym, że to jakikolwiek problem aż do
    dzisiejszej rozmowy. Moim zdaniem to bardziej kwestia pozytywnego
    nastawienia niż faktyczny problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2018-10-01 22:30:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-10-01 o 21:36, Shrek pisze:

    > W sumie to się da. Postawiłem ludzika przed przejazdem dla rowerów i...
    > widoczność jest doskonała.

    Tak, z ujęcia kamery google, jakieś 2-2,5m nad ziemią i pod warunkiem,
    że krzaki po obu stronach są sukcesywnie przycinane.