  • 21. Data: 2018-10-01 22:30:18
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 22:22, Marek S pisze:

    > https://goo.gl/maps/pme3Gs5QKLC2
    >
    > Czy prowadzenie ścieżki rowerowej po drugiej stronie przejścia niż
    > zazwyczaj nie jest Twoim zdaniem dobrym rozwiązaniem?

    Jak w całości to czemu nie. Ty kombinujesz z dodatkowym przecinaniem się
    DDR z chodnikiem. Dodatkowe problemy a korzyść jedynie taka, że autor
    będzie wkurwiał pieszych a nie rowerzystów;)

    > Samochód stojący przed rondem nie będzie zastawiał przejazdu
    > rowerzystom. Jak dla mnie to oczywista korzyść.
    >
    > A co do kolizji DDR/piesi - czy lepszym rozwiązaniem jest w/g Ciebie to
    > gdy rowerzyści muszą zjeżdżać z DDR na zatłoczone przejście w celu
    > ominięcia skręcającego auta, które zablokowało DDR - bo inaczej nie mogło?

    A lepiej będzie jak piesi będą łazili po ścieżce, żeby ominąć skręcające
    auto?

    Tak jak pisałem - najlepiej w jezdni.

    Shrek

  • 22. Data: 2018-10-01 22:33:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 22:26, Marek S pisze:
    > P.S.
    > Popatrz jeszcze na ilość kolizji DDR/chodnik tutaj:
    > https://goo.gl/maps/Pwoq8iLThHt
    >
    > Jako rowerzysta nie pomyślałbym, że to jakikolwiek problem aż do
    > dzisiejszej rozmowy. Moim zdaniem to bardziej kwestia pozytywnego
    > nastawienia niż faktyczny problem.

    Mnie tam jakoś wybitnie to nie wkurza, z tym że nic to w zamian nie daje
    - tak będzie zawadzał pieszym. Tak jak pisałem - odrobina zrozumienia po
    obu stronach i wygladałoby to inaczej.

    Shrek

  • 23. Data: 2018-10-01 22:36:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 22:20, sirapacz pisze:

    > a patrzyłeś gdzie jest linia zatrzymania?

    No patrzyłem, i co z tego - rowerzysta miał pierwszenstwo, więc
    teroretycznie najpierw powinieneś go puścić a potem podjechać do linii.

    > poza tym zapamiętałem ten dojazd, że potrzebowałem się doczłapać i tak
    > do jezdni bo coś mi przedzkadzało. Może ten krzaczek (jak mam pamięć
    > fotograficzną tak tego nie zapamiętałem) urósł przez 4 lata? musiałbym
    > tam pojechać ponownie i obejrzeć bo teraz sam nie jestem pewien.

    Może tak. Natomiast w linku który podałeś nie było większego problemu
    żeby go przepuścić skoro i tak nie miałeś gdzie dalej jechać (i byłeś w
    stanie to zobaczyć).

    Shrek

  • 24. Data: 2018-10-01 22:37:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 22:26, Uncle Pete pisze:

    > Tu chyba tak, ale ja na przykład często wyjeżdżam z Bielawskiej w
    > Puławską, a tam widoczność przed przejazdem dla rowerów jest kiepska. Na
    > szczęście bywam tam dość późno wieczorem (wracając z "Warszawianki") i
    > rowerzystów jest o tej porze mało.
    >
    > https://goo.gl/maps/6DfgEmnSvVk

    Mój "ulubiony"

    https://www.google.pl/maps/@52.1846981,20.9604439,3a
    ,75y,243.06h,72.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1skbXJMb4nm3I4
    2LjMaq8BMQ!2e0!7i13312!8i6656

  • 25. Data: 2018-10-01 22:39:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 22:23, sirapacz pisze:

    > Po prostu zacząłem się zastanawiać czy to ja dałem dupy.

    Zasadniczo tak;)

    Shrek

  • 26. Data: 2018-10-01 22:40:46
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 października 2018 13:36:50 UTC-5 użytkownik sirapacz napisał:
    > https://goo.gl/maps/Hk2DDe3eVGM2
    >
    > sprawdziłem na googlach jakie jest oznakowanie - linia zatrzymania jest
    > w takim miejscu, że nie da się nie stać na ścieżce...

    Ale sie zdecyduj, tam widac w obie strony, mogles stac przed sciezka i bys wszystko
    widzial.

    Jak wyjezdzales na Beethovena to rowerowiec mial racje ze sie pultal.

    No chyba ze zaroslo krzakami od czasu jak gugiel zrobil zdjecie.

  • 27. Data: 2018-10-01 23:12:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-01 o 22:30, Shrek pisze:

    > Jak w całości to czemu nie. Ty kombinujesz z dodatkowym przecinaniem się
    > DDR z chodnikiem. Dodatkowe problemy a korzyść jedynie taka, że autor
    > będzie wkurwiał pieszych a nie rowerzystów;)

    hehe - to nie ja lecz drogowcy kombinują w sytuacjach gdy DDR została
    wykonana po niewłaściwej stronie chodnika. Wtedy przed skrzyżowaniem
    chodnik i DDR zamieniają się na chwilę miejscami.

    A co do wkurwiania... to zwróć uwagę na jeden detal. Zwykle DDR jest
    znacznie węższa niż przejście dla pieszych. W związku z tym mamy 2 opcje:

    1. Albo nic nie robimy i puszczamy DDR tuż przy linii skrzyżowania i
    każde skręcające auto będzie tarasowało 100% DDR a piesi będą mieli
    całość przejścia dla siebie.

    2. Albo zamieniamy chodnik i DDR miejscami, w konsekwencji każde
    skręcające auto zablokuje mniejszą część przejścia, ale nadal będzie one
    przepustowe ale za to DDR nigdy nie będzie zablokowana.

    Jak dla mnie wariant #2 jest bezsprzecznie lepszy i dla mnie jako
    rowerzysty i dla mnie jako kierowcy. Jako pieszy - pomarudzę trochę, że
    muszę 1 krok w bok zrobić by obejść auto. Zbyteczna utrata kalorii :-D

    > A lepiej będzie jak piesi będą łazili po ścieżce, żeby ominąć skręcające
    > auto?

    Sytuacja nieadekwatna do problemu. Gdy np. 1/3 przejścia będzie
    zastawiona autem, to nie ma sensu zbaczać o kolejne 2/3 by koniecznie
    wejść na DDR i spowodować sztuczny problem.

    > Tak jak pisałem - najlepiej w jezdni.

    Z tego rozwiązania też korzystam w Gdyni. Szczerze mówiąc - dla mnie to
    dość koszmarne rozwiązanie. Kierowca skręcający musi przeciąć DDR. Aby
    nie potrącić rowerzysty musi oglądać się do tyłu i jednocześnie do
    przodu by nie wpakować się w pieszych.

    Drugie ryzyko:
    https://goo.gl/maps/zCsfxSC1pqB2

    Niestety stara mapa więc opiszę jak obecnie tam jest. 3go Maja i
    Starowiejska są jednokierunkowe. Po lewej stronie 3go Maja wyznaczono
    DDR. Samochody skręcające ze Starowiejskiej w prawo i wjeżdżające zaraz
    na lewy pas (w tym miejscu to bardzo częsty manewr) zwyczajowo dobijają
    do krawężnika i dopiero wtedy orientują się, że są na DDR, której tu
    jeszcze nie było. Dochodziło do wielu wypadków z rowerzystami. W końcu
    pomalowano DDR na czerwono. Ustawiano i likwidowano słupki na następnym
    skrzyżowaniu. Jeden wielki eksperyment.

    Naprzemiennie jeżdżę tymi trasami jako kierowca i jako rowerzysta. Jadąc
    rowerem mam w tym miejscu ze strachu tak ściśnięte pośladki, że muszą mi
    je rozcinać by siodełko wyjąć. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2018-10-01 23:15:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-01 o 22:33, Shrek pisze:

    > Mnie tam jakoś wybitnie to nie wkurza, z tym że nic to w zamian nie daje
    > - tak będzie zawadzał pieszym. Tak jak pisałem - odrobina zrozumienia po
    > obu stronach i wygladałoby to inaczej.

    Też jestem za takim właśnie podejściem.

    Zacytowałem to miejsce jako przykład mnóstwa przejść dla pieszych przez
    DDR a nie jako przykład jakiejkolwiek korzyści. Chciałem jedynie
    zobrazować, że trzeba jakoś ruch zorganizować. Ze strony rowerzystów,
    pieszych i kierowców trzeba jedynie trochę wyrozumiałości.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2018-10-01 23:21:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-01 o 22:39, Shrek pisze:

    > Zasadniczo tak;)

    To teraz spróbuj napisać jak nie dać dupy w takich miejscach bo sam
    dylematy w podobnych sytuacjach. Np. tu:

    https://goo.gl/maps/HNwBj52v6A12

    Kierowca jadący z Chrobrego nie widzi niczego z prawej i lewej strony
    dopóki nie wjedzie na DDR. Płot zasłania wszystko. Tak jest na każdym
    kolejnym skrzyżowaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-10-02 12:24:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-01 o 22:26, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > Puławską, a tam widoczność przed przejazdem dla rowerów jest kiepska. Na
    > szczęście bywam tam dość późno wieczorem (wracając z "Warszawianki") i

    Kiedyś właśnie w tym miejscu wjechał we mnie samochód.
    Jechałem rowerem w kierunku Piaseczna i samochód wyjeżdżający na
    Puławską zatrzymał się przed przejazdem rowerowym, na przejściu dla
    pieszych. Zatem śmiało jechałem dalej, a on ruszył kiedy znalazłem się
    przed maską.
    Później się idiotyczne tłumaczył, że tyle lat jeździ rozmawiając przez
    telefon i nigdy mu się wypadek nie przytrafił, że to dopiero pierwszy raz.
    Drogi dla Rowerów w mieście są niepotrzebne, powinny być budowane poza
    terenem zabudowanym, obok tras łączących miasta. Tam się przydadzą. W
    miastach przydatne byłyby ścieżki dla rolkarzy i hulajnóg
    (hulajnogistów?) ;), bo z nimi jest prawdziwy problem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/