  • 1. Data: 2010-06-25 21:26:45
    Temat: druty wyszły
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Jadę sobie spokojnie coś około 140 km/h a tu nagle
    bum.. puffffff..... opona strzeliła i tak porządnie.

    Po 2500 km druty wyszły - no trudno.

    Wymiana na dojazdówkę i szukamy oponiarza.

    Znaleźć gdzieś w okolicach Piły 255/35R18 nie takie proste.
    Założyli mi zamiast tego 235/40R18 (takie same jak na przód).

    Pytanie: czy to bardzo źle, że zamiast 255/35 są 235/40?

    Pacjent jeździ tak jakoś dziwnie. Mowa o C63AMG.

  • 2. Data: 2010-06-25 21:41:06
    Temat: Re: druty wyszły
    Od: to <t...@a...xyz>

    megrims wrote:

    > Pytanie: czy to bardzo źle, że zamiast 255/35 są 235/40?

    Ok. centymetr różnicy w średnicy koła. Ale w sumie nie powinno to mieć
    wielkiego znaczenia. Jeździ dziwnie tzn. jak? ;)

  • 3. Data: 2010-06-25 21:47:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2010 21:26:45 +0200, megrims wrote:
    >Jadę sobie spokojnie coś około 140 km/h a tu nagle
    >bum.. puffffff..... opona strzeliła i tak porządnie.
    >Po 2500 km druty wyszły - no trudno.

    Ale opona jaka byla, Debica ? :-)

    No i jaki index predkosci, i z jaka predkoscia jechales.

    >Znaleźć gdzieś w okolicach Piły 255/35R18 nie takie proste.
    >Założyli mi zamiast tego 235/40R18 (takie same jak na przód).
    >Pytanie: czy to bardzo źle, że zamiast 255/35 są 235/40?

    Jedna czy dwie zmienili ? srednica 5mm wieksza, troszeczke bedzie sie
    dyfer krecil, ale chyba az tak mu nie zaszkodzi.

    >Pacjent jeździ tak jakoś dziwnie. Mowa o C63AMG.

    odczuwac raczej nie powinienes .. a fabrycznie to jaki rozmiar ma ?
    Moze sie wreszcie ESP wlacza :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-06-25 22:26:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-25 21:41, to pisze:

    > Ok. centymetr różnicy w średnicy koła. Ale w sumie nie powinno to mieć
    > wielkiego znaczenia. Jeździ dziwnie tzn. jak? ;)

    Jak by były zimówki.

  • 5. Data: 2010-06-25 22:43:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-25 21:47, J.F. pisze:

    > Ale opona jaka byla, Debica ? :-)

    To co wybuchło, to gorzej niż dębica - nokiany :D

    Teraz założyłem uwaga... gislaved speed 606:)

    Auto jest do zabawy wiec ESP jest stale wyłączone.
    Pacjent zjada opony w tempie zabójczym. IMO bez sensu kupować
    drogie opony do auta dla zabawy. Mam nadzieję, że każda, byle
    nowa się nadaje.

    > No i jaki index predkosci, i z jaka predkoscia jechales.
    Jak zrobiło puff... to 120-140 nie więcej.. (gdzieś między
    Obornikami Wlkp. a Chodzieżą).

    > Jedna czy dwie zmienili ? srednica 5mm wieksza, troszeczke bedzie sie
    > dyfer krecil, ale chyba az tak mu nie zaszkodzi.
    No bez jaj :D jedna opona robiła puffff..... druga nie,
    ale druty wyszły z obu. Zawsze opony zmieniam parami.

    > odczuwac raczej nie powinienes .. a fabrycznie to jaki rozmiar ma ?
    > Moze sie wreszcie ESP wlacza :-)
    Fabrycznie przód: 235/40R18 przód 255/35R18.

    ESP :)

  • 6. Data: 2010-06-25 23:51:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:

    > Ale opona jaka byla, Debica ? :-)
    > No i jaki index predkosci, i z jaka predkoscia jechales.

    No chyba nie spodziewasz sie opony 255/35/18 z indeksem H albo T? ;-)
    Opisanym przez autora stylem jazdy skatujesz kazda oponę...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2010-06-26 10:43:44
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    megrims wrote:

    > Pacjent jeździ tak jakoś dziwnie. Mowa o C63AMG.

    Toż już w Top Gear przy testowaniu jednego z modeli AMG zwracali uwagę na
    fatalnej jakości opony, które po kilkunastu kółkach na torze się zwyczajnie
    rozsypały tak, że kawały gumy odpadały.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 8. Data: 2010-06-28 17:47:30
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 25 Cze, 21:26, megrims <m...@i...pl> wrote:
    > Jadę sobie spokojnie coś około 140 km/h a tu nagle
    > bum.. puffffff..... opona strzeliła i tak porządnie.

    > Mowa o C63AMG.

    Ot tak mi się skojarzyło i nie o wiek tu chodzi (niestety tylko w
    langłydż):

    http://www.ocala.com/article/20080127/BREAKING_NEWS/
    274162577?p=1&tc=pg

    Szerokości.