  • 1. Data: 2010-06-25 21:44:45
    Temat: Astra G układ chłodzenia
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Witam

    Pacjent Astra G 1,6 16V.

    Podczas jazdy zapaliła się kontrolka ukladu chłodzenia i zamochód zgasł. Po
    wyłączeniu zapłonu i włącznieniu nie chciał zapalić i cały czas świeciła
    się kontrolka układu chłodzenia. Po około 15 minutach samochód zapalił i
    wróciłem do domu około (40km).

    Odczytałem błędy i pojawił się błąd 163 w układzie chłodzenia.
    Chowając samochód do garażu sytuacja się powtórzyła i wjechać musiałem na
    rozruszniku.

    Czy ktoś może się z takim przypadkiem spotkał ?
    Podejrzenia padają na czjnik temp cieczy, przedarty kabel od tego czujnika
    lub w najgorszym wypadku moduł chłodzenia.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 2. Data: 2010-06-25 22:26:12
    Temat: Re: Astra G układ chłodzenia
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Podejrzenia padają na czjnik temp cieczy, przedarty kabel od tego czujnika
    > lub w najgorszym wypadku moduł chłodzenia.

    Błąd 163 to brak sygnału temperatury chłodziwa, po mojemu gdyby tylko moduł
    chłodzenia nie miał tej danej to silnik powinien pracować, zaświecić check
    od ukł chłodzenia a ten włączyć oba wentylatory na maxa,
    u Ciebie zgasł silnik, a w module silnika nie było żadnych błędów, może ECU
    też nie dostaje sygnału czujnika temp silnika i dlatego gaśnie silnik?
    sprawdź stan wtyczek modułu chłodzenia, przewodów, dobrze by było rozebrać
    moduł (6 torxów) i zobaczyć czy woda nie dokonała zniszczeń wewnątrz,

    brat

  • 3. Data: 2010-06-25 22:39:58
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 22:26:12 +0200, bratPit napisał(a):

> [...]
    > też nie dostaje sygnału czujnika temp silnika i dlatego gaśnie silnik?

    Właśnie nie wiem czy to moduł chłodzenia nie dostaje tej informacji (163)
    czy ECU.

    Jutro jeszcze sprawdze wtyczkę dochodzącą do czujnika temp. cieczy, bo
    podobno ma mieć 5V natomiast sam czujnik powinien miec rezystancje
    2000-3000 Ohm przy okolo 20 st i chyba 200-300 Ohm przy 90 st lub na
    odwrót.

    > sprawdź stan wtyczek modułu chłodzenia, przewodów, dobrze by było rozebrać
    > moduł (6 torxów) i zobaczyć czy woda nie dokonała zniszczeń wewnątrz,

    Moduł rozebrany i w środku czytsty jak z fabryki, nawet pyłek kurzu sie nie
    dostał. Chyba że jeden z przekaźników które są w środku modułu padł ale
    tego nie sprawdzę bo zbytnio nie wiem jak.

  • 4. Data: 2010-06-25 22:44:14
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    jeszcze mały Ps.
    czujnik temp cieczy jest połączony do ECU dopiero ten komunikuje się z
    modułem chłodzenia, wyłapało błąd 163 brak sygnału temperatury chłodziwa,
    czyli nie było go w ogóle, w module chłodzenia są jeszcze inne błędy od
    czujnika
    00002 Temperatura chłodziwa silnika, częstotliwość poza wymaganym zakresem
    00164 Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
    ale te nie wystąpiły, na zdrowy rozum błąd tkwi raczej na linii czujnik -ECU
    a nie ECU- moduł chłodzenia,
    ciekawe że ECU nie miało żadnych błędów? o_O

    brat

  • 5. Data: 2010-06-25 22:53:57
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Właśnie nie wiem czy to moduł chłodzenia nie dostaje tej informacji (163)
    > czy ECU.

    00163 jest w module chłodzenia,

> [...]
    > podobno ma mieć 5V natomiast sam czujnik powinien miec rezystancje
    > 2000-3000 Ohm przy okolo 20 st i chyba 200-300 Ohm przy 90 st lub na

    też tego nigdy nie wiem, inna sprawa że może coś chwilowo nie łączyć a
    jeżeli tak jest to ciężko będzie to wyłapać, a to dana która może być
    krytyczna dla ECU więc jeżeli jej nie będzie silnik będzie gasł,

> [...]
    > dostał. Chyba że jeden z przekaźników które są w środku modułu padł ale
    > tego nie sprawdzę bo zbytnio nie wiem jak.

    to tym bym się nie martwił, gdybyś widział jak czasem wyglądają moduły
    wewnątrz to byś się za głowę złapał ;-)

    brat

  • 6. Data: 2010-06-25 23:01:56
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > też tego nigdy nie wiem, inna sprawa że może coś chwilowo nie łączyć a
    > jeżeli tak jest to ciężko będzie to wyłapać, a to dana która może być
    > krytyczna dla ECU więc jeżeli jej nie będzie silnik będzie gasł,

    być może trzeba będzie na próbę założyć nowy czujnik temp cieczy, przyzwoity
    zamiennik nie powinien być drogi,

    brat

  • 7. Data: 2010-06-26 14:04:32
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 23:01:56 +0200, bratPit napisał(a):

    > być może trzeba będzie na próbę założyć nowy czujnik temp cieczy, przyzwoity
    > zamiennik nie powinien być drogi,

    Kupiłem czujnik (EPS made in Italy - 55zł), w sobotę ciężko cokolwiek
    dostać :) więc kupiłem oc było.
    Stary czujnik pokazywał 2kOhm natomiast nowy 200 Ohm przy temperaturze
    otoczenia więc chyba jednak czujnik, pojeździłem około 10 min i żadnych
    niepokojących objawów nie zauważyłem.
    We wtyczce napięcie było około 5V więc kabel raczej dobry.
    Zobaczę co się będzie działo podczas dłuższej jazdy gdzie silnik się
    bardziej rozgrzeje.

    Dzięki za poradę

  • 8. Data: 2010-06-28 19:08:47
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    > Zobaczę co się będzie działo podczas dłuższej jazdy gdzie silnik się
    > bardziej rozgrzeje.

    No i problem powrócił, samochód podczas jazdy gasł i zapalała się kontrolka
    układu chłodzenia.

    Podczas pracy silnika ruszałem wszystkimi kablami mającymi coś wspólnego z
    układem chłodzenia i nagle samochód zgasł.

    Problem leżał w wiązce od ECU do modułu chłodzenia, jeden z przewodów
    (czerwony) miał uszkodoną izolację i niestety uszkodzenie to miało miejsce
    pod akumulatorem. Miedź w miejscu uszkodzenia się skruszyła i to było
    powodem pojawiania się błędu 163 w mudule chłodzenia. Po zlutowaniu
    przewodu samochód działa.

  • 9. Data: 2010-06-28 22:40:18
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > pod akumulatorem. Miedź w miejscu uszkodzenia się skruszyła i to było
    > powodem pojawiania się błędu 163 w mudule chłodzenia. Po zlutowaniu

    :/ szczęście że udało się to znaleźć, ale nie przypuszczałbym że zwalona
    komunikacja między modułem chłodzenia a ECU będzie powodować gaśnięcie
    silnika :/
    ATSD to ciekawe że wówczas moduł nie włącza wentylatorów na max wywalając
    błąd tylko gasi silnik o_O

    brat

  • 10. Data: 2010-06-29 05:30:55
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 22:40:18 +0200, bratPit napisał(a):

> [...]
    > silnika :/
    > ATSD to ciekawe że wówczas moduł nie włącza wentylatorów na max wywalając

    Też się zastanawiałem, z drugiej strony to odpięcie wtyczki od czujnika
    temp. cieczy chłodzącej lub klimatyzacji powoduje, że wentylatory włączają
    się na max. a tutaj jednak gasnie silnik więc trzeba szukać problemu na
    łączu ECU moduł.