    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: duży cyfrowy zegar. po co mu AC?
    Date: Fri, 24 Feb 2017 21:47:48 +0100

    witam
    mam potrzebę posiadania dużego cyfrowego zegara. kupiłem taki lata temu
    i wszystko byłoby świetnie, gdyby nie moje nowe hobby (wzmagane
    wyskokimi rachunkami) - energooszczędność. nie wiem ile dziadostwo
    bierze prądu, ale średniej wielkości zasilacz jest ciepły (zegar ma
    20na50 cm i jest ledowy -znaczy świeci własnym światłem non stop).
    pierwsze na co wpadłem to zamiana oryginalnego zasilacza na inpulsowy,
    najlepiej o nieco niższym napięciu, żeby zegar tak mocno nie świecił.
    okazuje się że nie działa. dałem identyczne napięcie - dalej nie działa.
    no i zacząłem sprawdzać miernikeim i włosy mi się na glacy zjeżyły.
    Zegar działa na napiecie przemienne. dobrze działał na 50Hz i na 60 hz
    też działa. do czego mu napięcie przemienne?
    wymyśliłem ze będę wyłączał zegar jak mnie niema w pomieszczeniu.
    Zegar ma możliwość zainstalowania baterii, w celu podtrzymania...
    zegara. po odłączeniu zasilania, baterie podtrzymują ustawienia zegara,
    ale po przywróceniu napięcia, zegar "miga" aby poinformować że był zanik
    napięcia. więc po co takie podtrzymanie bateryjne? Dziwne jest też to,
    ze 4 baterie AA zostały wyczerpane w miesiąc, mimo że symulowany zanik
    napięcia był tylko jeden.....
    Teraz liczę na Waszą pomoc, wskazówki. czy można by przerobić ten zegar
    na napięcie stałe? tu bym miał mniej kłopotów z wyłączaniem. Może są na
    rynku tanie zegary LCD/led które mogę kupić i używać? Alliexperes
    sprawdzony - niema. a może jakiś zdechły tablet? Pytanie czy jest
    program który będzie wyświetlał zegar w określonych godzinach, włączając
    i wyłączając ekran? Myślałem juz o rzutniku, ale miałem coś takiego i
    niebardzo się sprawdza. w dzien kompletnie nie widać, a kształt i
    wielkość cyfr są mocno zależne od umeblowania pomieszczenia

    Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam
    ToMasz