  • 21. Data: 2010-07-29 01:32:31
    Temat: Re: dwa pytania o plazmy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andgro" <b...@a...com> wrote in message
    news:4c50ada5$0$17104$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nazywa się to-to Gericom i zetknąłem się z tym pierwszy raz podczas
    > zakupu. Kupiłem, bo było tanio (wówczas ok 6000zł). Potem jedyne co się
    > dowiedziałem o tej firmie, to ze jest to bodaj szwajcarski składacz
    > laptopów. I rzeczywiście kiedyś potem spotkałem laptopa pod marką Gericom.
    > Matrycę ten TV ma bardzo dobrą jeśli chodzi o kolory i antyrefleks. Praca
    > jest bezgłośna, pobór prądu niewygórowany. Tyle mogę rzec.

    Jeśli to składacz to co miesiąc będzie inna jakość - taka loteria...
    Zależy co im podejdzie pod ręce jeśli chodzi o komponenty.

  • 22. Data: 2010-07-29 01:37:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kiedyś chyba przez godzinę oglądałem w sklepie ścianę telewizorów LCD, i
    > Sony to były jedyne, których obraz byłem w stanie zaakceptować, gdybym
    > musiał z jakichś powodów zamiast plazmy kupić sobie LCD.
    > W erze CRT miałem różne TV, ale naljepsze jakie miałem to były trinitrony
    > Sony. Jasność nie do pobicia, świetny kontrast.
    > Natomiast w kwestii kamer, to wszystkie jakie miałem w rękach inne niż
    > Sony, były ze 2 lata świetlne za Sony, porównując sprzęty zbliżonej klasy
    > oczywiście. W skrócie można powiedzieć, że w zasadzie pod każdym względem.

    No dobrze, ale co ma wspólnego telewizor CRT z telewizorem LCD/Plazmą?
    To tak jakbyś powiedział że Sony robi dobre kamery VHS to pewnie i
    odtwarzacze DVD bądą mieć dobre...

    A co do oglądania ściany telewizorów w sklepie to dużo zależy od jakości
    sygnału jaki puszcza się do tych telewizorów. Teraz jest lepiej jak leci
    wszędzie ta sama cyfrówka po HDMI ale dawniej dużo zależało od kabli
    ich jakości i długości od źródła. To naturalne że sprzedawca dbał bardziej
    o ustawienie obrazu i jakość źródła sygnału przy droższych modelach TV
    na swojej "ścianie" niż przy tych tańszych, których pewnie nie ustawiał
    wcale tylko włączył po wyjęciu z pudełka.

    Pomijam już kwestię taką, że najlepiej wyglądający TV na ścianie w sklepie
    nie musi być tym najlepiej wyglądającym TV u Ciebie w dużym pokoju...

  • 23. Data: 2010-07-29 06:25:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Pszemol pisze:

> [...]
    > sygnału jaki puszcza się do tych telewizorów. Teraz jest lepiej jak leci
    > wszędzie ta sama cyfrówka po HDMI ale dawniej dużo zależało od kabli

    Teraz jest dokładnie tak samo jak kiedyś. Analogowy sygnał RGB (albo
    YPbPr) leci z jakiegoś wzmacniacza/splitera i jest podpinany pod cinche.
    Do tego często sygnał jest przesterowany i ludzie na ekranach wyglądają
    jakby nosili maski, kolory są jak w kreskówkach.

  • 24. Data: 2010-07-29 12:25:13
    Od: BearBag <c...@g...com>

> [...]
    > Do tego często sygnał jest przesterowany i ludzie na ekranach wyglądają
    > jakby nosili maski, kolory są jak w kreskówkach.

    to prawda, sygnał dobrej jakości ma tylko kilka tv w sklepie
    bezposrednio z BR lub pendriva (mkv). Te telewizory z jakis powodó
    sklep promuje i tyle.

  • 25. Data: 2010-07-29 13:15:58
    Od: Andgro <b...@a...com>

    BearBag pisze:

    > to prawda, sygnał dobrej jakości ma tylko kilka tv w sklepie
    > bezposrednio z BR lub pendriva (mkv). Te telewizory z jakis powodó
    > sklep promuje i tyle.

    Dokładnie. Przeciętny Kowalski nie potrafi rozpoznać po szczegółach
    obrazu który TV działa lepiej a który ma tylko ładniejszy obrazek, bo
    jest albo lepiej ustawiony albo celowo czystszy sygnał dostał po kablu.
    Reklama dźwignią handlu :)))
    Ale jeśli sie wie na co patrzeć, to i tak widać co trzeba.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 26. Data: 2010-07-29 19:34:03
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Andgro" <b...@a...com> napisał w wiadomości

    > Telewizor a tym bardziej kamera, to tylko Sony. Wiem z autopsji.

    Z autopsji tych zwłok, które Ci zostaną tuż po gwarancji?

    e.

  • 27. Data: 2010-07-29 21:39:36
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:

    > I maja racje! (bo kolega te klisze zaprojektowal ;-) )

    ;)
    Niestety, przeświadczenie o absolutnej wyższości Kodaka bierze się z
    dość trywialnej bzdury... Przez długi czas w minilabach dominował papier
    Kodaka i maszyny jechały na autoustawieniach pod klisze pasujące do
    papieru. Kodak ma inny układ emulsji niż np. Fuji.

    Podobna legenda, jak np. Technics ;)
    --
    Marek Lewandowski

  • 28. Data: 2010-07-31 17:07:27
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek Lewandowski napisał:
    > Podobna legenda, jak np. Technics ;)

    Co z tym Techniksem?

  • 29. Data: 2010-07-31 17:42:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@p...com> wrote in message

    > Co z tym Techniksem?

    No to że był legendą...
    Mogłeś mieć sprzęt z górnej półki Yamahy, Aiwa czy Pioneera
    lub jakiegoś innego topowego sprzęciacha ale i tak w oczach
    maluczkich jak to nie był Technics to było to badziewie :-)

    Ludzie maja tendencje do upraszczania skomplikowanego swiata
    do wlasnie takich legend i myslenia Zerojedynkowego: jak TV
    to tylko Sony, jak klisza filmowa to tylko Kodak, jak sprzet
    hi-fi to tylko Technics, jak buty sportowe to Adidas, itp, itd.