  • 11. Data: 2009-07-03 20:00:19
    Temat: Re: dziedziczenie c++
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    larry2003 pisze:
    > Ehh i kolejny problem:) a podobno programowanie jest takie przyjemne :)
    A może to ty jesteś za głupi na programowanie? ;)
    Jakbyś się zabrał za programowanie od przerobienia jakiegoś kursu
    ewentualnie uważał w czasie nauki (co sugeruje plik "zaliczenie.cpp") a
    nie majstrował jakiś kod i pisał "nie działa mi - pomóżcie" to byłoby Ci
    O WIELE prościej. (Bo zabieranie się za dziedziczenie bez znajomości
    podstaw jest siadanie za kierownicą bolidu F1 nie mając nawet prawka
    kat. B.)

    > i w rezultacie po kompilacji:
    >
    > g++ -o zaliczenie zaliczenie.o football.o silowy.o
    > silowy.o: In function `Silowy::Silowy(int)':
    > silowy.cpp:(.text+0x105): undefined reference to `Football::Football()'
    > silowy.o: In function `Silowy::Silowy(int)':
    > silowy.cpp:(.text+0x121): undefined reference to `Football::Football()'
    > collect2: ld returned 1 exit status
    > make: *** [zaliczenie] Error 1
    Może naucz się czytać to co napisał do Ciebie kompilator/linker a nie z
    każdą głupotą na grupę pisać? Dostałeś jasną informację, że brakuje
    definicji Football::Football() (konstruktor bezparametrowy). (Mówiąc
    prościej, bo pewnie nie zrozumiesz:

    w silowy.cpp nie napisałeś:
    Silowy::Silowy(int i)
    :Football(i)
    ^^^^^^^^^^^^^ tego
    {
    }

    albo w football.cpp nie napisałeś:
    Football::Football()
    {
    }

    P.S.
    1. To, że dajesz same nagłówki nie pomaga.
    2. Naucz się korzystać z jakiegoś wklej.org - wklejanie całego kodu do
    wiadomości i pisanie równocześnie pod i nad utrudnia czytanie.
    3. http://rtfm.bsdzine.org/
    4. Nie, jeszcze nie jestem złośliwy.

    Michoo

  • 12. Data: 2009-07-03 20:41:46
    Od: "larry2003" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Naucz się korzystać z jakiegoś wklej.org - wklejanie całego kodu do
    > wiadomości i pisanie równocześnie pod i nad utrudnia czytanie.

    Generalnie, jeśli masz zamiar pisać teksty w stylu "A może to ty jesteś za
    głupi na programowanie? ;)" to pewnie lepiej gdybyś nic nie pisał, bo szkoda
    czytać, jak nie odpowiada ci to o co pytam możesz zignorować a nie pokazywać
    swoje JA. I strasznie żenują takie wiadomości. Życze żeby tobie też tak
    pomogli jak ty teraz...

  • 13. Data: 2009-07-03 21:25:19
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 3 Lip, 21:37, "larry2003" <l...@i...pl> wrote:

    > A co to oznacza ?:)

    Noo.. konstruktor bez parametrow? :)
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=konstruktor+bezp
    arametrowy&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=

    W Twoim przypadku to w definicji klasy wpisales konstuktor Football(),
    a w cpp pewnie go nie masz. Silowy() jak widze podobnie pominales.

  • 14. Data: 2009-07-03 21:49:56
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    larry2003 wrote:
    > i po dodaniuch tych trzech linijek w każdym *.h wracam do punktu wyjścia :)
    >
    > g++ -c silowy.cpp
    > In file included from silowy.cpp:1:
    > silowy.h:5: error: expected class-name before '{' token

    coś nie teges jest w tych plikach albo z kompilatorem. To jest poprawne
    C++ .

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 15. Data: 2009-07-03 22:18:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    larry2003 pisze:

> [...]
    > swoje JA. I strasznie żenują takie wiadomości. Życze żeby tobie też tak

    Jak na razie mamy wolność na usenecie - ty piszesz jak lamer - ja Cię
    zjeżdżam jak lamera. Ty piszesz z sensem - ja odpowiadam bez ironii. Jak
    na razie zadajesz pytania w sposób pokazujący, że Ci się nie chce dupy
    ruszyć i samemu popracować tylko chcesz dostać od wszystkich gotowe
    rozwiązanie (co oznacza brak poszanowania czasu innych).

    > A co to oznacza ?:)
    Taka dyskusja oznacza skrajnego idiotę albo skrajnego lenia - kim jesteś ty?

    Btw. Jakbyś nie zauważył to napisałem dokładnie gdzie masz błąd.

    Michoo

  • 16. Data: 2009-07-04 02:02:12
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A co to oznacza ?:)

    Są dużo szybsze sposoby nauki C++ niż odpytywanie grupy o każdy drobiazg :)
    Polecam jakąś książkę i dużo prostsze zadania na początek.

  • 17. Data: 2009-07-04 02:05:57
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Życze żeby tobie też tak pomogli jak ty teraz...

    Zwróć uwagę że Ci pomógł. Nie tym Ci pomógł że wyjaśnił na czym polega
    błąd, ale tym żebyś nie pytał o każdy drobiazg. Jeśli poczytasz trochę
    regularnej wiedzy zamiast pytać o każdy drobiazg to nauczysz się i
    szybciej i lepiej.

  • 18. Data: 2009-07-04 02:07:21
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 3 Jul 2009 21:37:25 +0200, "larry2003" <l...@i...pl>
    wrote:

    >U?ytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisa? w
    >wiadomo?ci news:h2llu5$171u$1@opal.icpnet.pl...

    >A co to oznacza ?:)

    No, to jest Pytanie Roku.... A moze i stulecia...

    A.L.

  • 19. Data: 2009-07-04 02:08:18
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 3 Jul 2009 17:34:59 +0200, "larry2003" <l...@i...pl>
    wrote:

    >zaliczenie.cpp:

    Oooo.....

    A.L.

  • 20. Data: 2009-07-04 02:09:02
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 04 Jul 2009 00:18:02 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >rozwiązanie (co oznacza brak poszanowania czasu innych).

    >Taka dyskusja oznacza skrajnego idiotę albo skrajnego lenia - kim jesteś ty?

    No, zaliczenie musi miec. Na zaliczenie.cpp

    A.L.