  • 1. Data: 2011-03-03 17:15:19
    Temat: dziwna przejściowka
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Ja jak zwykle użytkowo,
    do pewnego eksperymentu potrzebne jest proste urządzenie które drga z
    cząstotliwością zależną od odległości od przedmiotu.(zależność nie musi
    być liniowa - wystarczy że im bliżej tym szybciej)
    Czyli czujnik odległości (np. ultradzwiekowy) zasilanie i silnik albo
    elektromagnesik z blaszką (np. stycznik) albo coś innego co może drgać.
    Dało by się coś takiego zbudować łatwo bez zaprzęgania do tego procka?

    Pozdrawiam
    Qbab

  • 2. Data: 2011-03-03 17:32:04
    Temat: Re: dziwna przejściowka
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > elektromagnesik z blaszką (np. stycznik) albo coś innego co może drgać.
    > Dało by się coś takiego zbudować łatwo bez zaprzęgania do tego procka?

    Theremin się nie nada?

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2011-03-03 19:53:01
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 3/3/11 6:32 PM, Desoft pisze:

    > Theremin się nie nada?

    No prawie, wolałbym żeby sie telepało a nie wyło, chodzi o eksperyment w
    którym to zmysł dotyku ma być testowany a nie słuch, oczywiście wiem że
    będzie trochę słychać ale nie chciałbym żeby to był główny efekt.

    Masz jakiś prosty schemat tego?

    pozdr
    Qbab

  • 4. Data: 2011-03-04 06:42:54
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > No prawie, wolałbym żeby sie telepało a nie wyło, chodzi o eksperyment w
    > którym to zmysł dotyku ma być testowany a nie słuch, oczywiście wiem że
    > będzie trochę słychać ale nie chciałbym żeby to był główny efekt.

    Głośnik się nie telepie?
    NIe można założyć wzmacniacza i innego przetwornika?

    > Masz jakiś prosty schemat tego?

    Nigdy nie robiłem takiego urządzenia.
    Poszukaj w sieci.

    --