  • 11. Data: 2016-10-16 20:02:08
    Temat: Re: ektachrom
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Swoja droga - musialo to byc przezrocze-przezrocze ?
    > Bo na pierwszy rzut oka to moze by wystarczylo kopiowanie
    > negatyw-negatyw, blony negatywowe nie byly tansze ?

    Nie wiem, jak slajdy w dużym formacie, ale fabryczne slajdy 35 mm
    powielano na specjalnej błonie do kopiowania. W odróżnieniu od zwykłych
    negatywów ma większy kontrast i oczywiście nie ma pomarańczowej maski.

    Piotr

  • 12. Data: 2016-10-16 23:53:44
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 16 października 2016 17:09:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Takich sklepow do juz coraz mniej :-(

    Wiem :(
    Choć zwykłe sklepy fotograficzne zaczynają doceniać temat (np Fotojoker}

    > Jak sie robilo kopie ?
    > Logika podpowiada, ze wystarczyloby stykowo,

    Teoretycznie tak, ale raczej używano kopiarek do slajdów - jakość minimalnie gorsza,
    ale mniejsze ryzyko uszkodzenia materiału. No i większa wydajnoiść

    a dalej - faktycznie byly
> [...]
    > Bo na pierwszy rzut oka to moze by wystarczylo kopiowanie
    > negatyw-negatyw, blony negatywowe nie byly tansze ?

    Żeby uzyskać poprawną kopię trzeba było mieć materiał reprodukcyjny, nie tak
    specjalnie drogi - szeroko używany w kinematografii. Zasadniczo kopiowano z
    przeźroczy jako dających lepszą jakość obrazu, ale z negatywu też można było, kwestia
    sposobu wywołania materiału.
    Pozdrawiam Marcin

  • 13. Data: 2016-10-16 23:56:12
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 16 października 2016 20:02:08 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:

> [...]
    > powielano na specjalnej błonie do kopiowania. W odróżnieniu od zwykłych
    > negatywów ma większy kontrast i oczywiście nie ma pomarańczowej maski.

    Wszelkie przezrocza należało kopiować na takiej specjalnej błonie, natomiast
    wykorzystywano oryginały różnych formatów, zasadniczo im większego tym lepiej.
    Kwestia odpowiedniej kopiarki.
    Pozdrawiam Marcin