  • 1. Data: 2011-11-02 20:36:25
    Temat: fajny assembler KoLoRoWy AsEmBLeR
    Od: " " <f...@g...pl>

    czy ktos zna jakis fajny asembler, najlepiej
    prosty (bezproblemowy) i kolorowy, moglby
    miec kolorowe ide i jakas przyjazna skladnie
    samych instrukcji (zeby nie trzeba bylo np
    pisac tego chalowego 'dword ptr' i by fajnie
    sie kodowalo) - nie wiem jak wyglada swiat
    asemblera today ale chyba moze miec sie
    calkiem dobrze - poprobowalbym popisac
    troche obj-tow ktore moglbym dolinkowac
    do c (z tym ze uzywam starego borlanda 55
    i najlpeiej by mogl generowac omf-y)

  • 2. Data: 2011-11-03 00:00:05
    Temat: Re: fajny assembler KoLoRoWy AsEmBLeR
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > miec kolorowe ide i jakas przyjazna skladnie
    > samych instrukcji (zeby nie trzeba bylo np
    > pisac tego chalowego 'dword ptr' i by fajnie

    fajnie się koduje w nasm. i nie ma dword ptr ;-)
    co do "ide" z kolorowaniem składni - mnie wystarcza EditPlus. edytor
    tekstowy, ma kolorowanie wielu języków (i można definiować własne). program
    płatny, ale nie jedyny taki.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2011-11-03 10:44:17
    Od: " " <f...@g...pl>

    Wiktor S. <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał(a):

> [...]
    > co do "ide" z kolorowaniem składni - mnie wystarcza EditPlus. edytor
    > tekstowy, ma kolorowanie wielu języków (i można definiować własne). program

    poprobowalem troche ale nie dogrzebalem sie
    poki co jak zrobic to o co mi chodzi - niestety chyba
    bede musial dluzej poszukac, chyba ze ktos wie i mi powie

    chcialbym napisac w zasadmniczo dowolnym asmie (ale
    najlepiej takim ktory obsluguje najnowsze instruction sety
    tak ze tym razem stary borlandowy tasm32 raczej odpada ;-))
    odpowiednik prostej funkcji w c np

    struct float3
    {
    float x;
    float y;
    float z;
    };

    inline float dot(float3* a, float3* b)
    {
    return (*a).x * (*b).x + (*a).y * (*b).y + (*a).z * (*b).z;
    }

    (tj. bez inline niestety) albo nawet na poczatek prostszej

    int add(int a, int b)
    {
    return a + b;
    }

    rozmaite latwo znajdowalne przyklady nie bardzo pokazuja
    jak zrobic takiego obj-ta ktory mialby wyexportowana
    nazwe funkcji tak zebym mogl ja wywolac z c po zlinkowaniu :-(

    ktos wie?

  • 4. Data: 2011-11-03 17:11:27
    Od: " " <f...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak zrobic takiego obj-ta ktory mialby wyexportowana
    > nazwe funkcji tak zebym mogl ja wywolac z c po zlinkowaniu :-(

    juz zwatpilem ale udalo mi sie zlinkowac z nasma takie
    cos

    segment _TEXT public align = 1 class = CODE use32

    global asm_main

    asm_main:
    enter 0,0
    pusha
    ;---------------------------
    ;
    ;
    ;----------------------------
    popa
    mov eax, 2324 ; return back to C
    leave
    ret

    uzycie w c

    extern "C" int __cdecl asm_main(void);

    int ret_status = asm_main(); //zwraca 2324 jak trzeba

    (wogole ni chcialo sie zlinkowac ale
    szczesliwie poeksperymentowalem programikiem objconv
    wspomnianego agnera foga i okazalo sie ze to te skadinand
    znane underscores (trzeba bylo dodac))

    niestety teraz mam dalsze problemy, kiedy probuje dolaczyc
    wczesniej sekcje data

    segment _DATA public align = 4 class = DATA use32

    txt1 db "xxxxxxxxxxxxx", 0
    txt2 db "yyyyyyyyyyyyy", 0

    dostaje komunikat

    Fatal: 'myasm.obj': Additional segments need to be defined in a .def file

    ???, ktos wie co mozna z tym zrobic, nigdy nie uzywalem tych defow
    asembler nasm 2.10rc8 kompilator borland 55 (nie wiem jeszcze co sadzic
    o tym nasmie ale poki co moge znim poprobowac, pozniej ew sobie
    porownam inne)

  • 5. Data: 2011-11-03 17:22:58
    Od: "Bogdan (bogdro)" <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 03.11.2011 18:11, f...@g...pl pisze:

> [...]
    > asembler nasm 2.10rc8 kompilator borland 55 (nie wiem jeszcze co sadzic
    > o tym nasmie ale poki co moge znim poprobowac, pozniej ew sobie

    Spróbuj
    section .data use32

    i poczytaj http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro/dos/a_kurs10.htm#c

    --
    Pozdrawiam/Regards - Bogdan (GNU/Linux & FreeDOS)
    Kurs asemblera x86 (DOS, GNU/Linux):http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro

  • 6. Data: 2011-11-03 17:47:54
    Od: " " <f...@g...pl>

    > Spróbuj
    > section .data use32
    >
    > i poczytaj http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro/dos/a_kurs10.htm#c

    nic nie zmienia, bede musial poczytac, a denerwuja mnie
    takie problemy

  • 7. Data: 2011-11-03 18:01:48
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org>

    > [...] kompilator borland 55 [...]

    Zrób sobie przesługe, wywal tę staroć.
    To jest wersja z sierpnia 2000 roku
    to coś ma już ponad 10 lat.

    Przejdź na GCC (http://www.mingw.org/)
    albo darmowe Visual C++ 2010 Express
    http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products
    /2010-editions/visual-cpp-express

    --
    __________
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-11-03 18:05:46
    Od: " " <f...@g...pl>

    > Spróbuj
    > section .data use32
    >
    > i poczytaj http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro/dos/a_kurs10.htm#c

    fajne bo zaskakujaco akurat na temat laczenia bcc z nasmem,
    ale niestety jak przy tym uzyc tam sekcji z danymi to nic nie
    ma, uproscilem tylko rutynę (funkcje) bo dyrektywy sa tam
    ladniejsze

    section .text use32

    global _asm_routine

    _asm_routine:

    enter 0,0
    pusha
    ;----------------------
    ;
    ;----------------------
    popa
    mov eax, 2324 ; return back to C
    leave
    ret

    section .data use32

    txt1 db "asm routine data", 0

    ale wynik ten sam

    Fatal: 'fir.asm': Additional segments need to be defined in a .def file

    :(

  • 9. Data: 2011-11-03 18:30:04
    Od: " " <f...@g...pl>

    Robert Winkler <n...@n...org> napisał(a):

    > Zrób sobie przesługe, wywal tę staroć.
> [...]

    b55 dziala mi bardzo dobrze, szybko kompiluje i nie mam
    z nim problemow; jestem calkiem zadowlony - szukalem
    kiedys malego darmowego kompilatora do uzytku ew nawet
    komercyjnego i jakos stanelo na bcc55;

    jestem sklonny zaakceptowac tylko male nieobciazone
    zakazami i darmowe kompilatory, nie wiem jak duzy w
    megabajtach jest ten mingw, jak jest nieduze to ew moglbym
    sprobowac,

    (nie pamietam czy z miesiec temu nie chcialem tego
    sciagnac ale nie bylo normalnego instalatora
    czy paczki zip (?) i sie zniechecilem (?) nie pamietam)

    teraz jestem troche rozdrazniony bo nie rozpracowalem
    jak podlaczyc sobie asma, ale o ile by mi sie udalo
    przez to przebic dalej bedzie ok

    nie wykluczam poprobowanie innych, tak wogole to bede chcial
    napisac sobie sam kompilator c - nie jest to takie trudne

  • 10. Data: 2011-11-03 19:03:32
    Temat: Re: fajny assembler
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    > rozdrazniony

    znalazlem przy okazji fajne zarty nt tegop jak wyglada
    'strzelanie sobie w stope w roznych jezykach' (aczkolwiek
    nie umiem zweryfikowac poprawnosci owych zartow bo slabo
    znam te jezyki)np

    Ada: After correctly packing your foot, you attempt to concurrently load
    the gun, pull the trigger, scream, and shoot yourself in the foot. When
    you try, however, you discover you can't because your foot is of the wrong
    type.

    Pascal: The compiler won't let you shoot yourself in the foot.

    Modula2: After realizing that you can't actually accomplish anything in
    this language, you shoot yourself in the head.

    Assembler: You try to shoot yourself in the foot, only to discover you
    must first invent the gun, the bullet, the trigger, and your foot.