  • 1. Data: 2009-11-04 16:52:06
    Temat: falownik 115V
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Potrzebuję regulować w pewnym zakresie obroty wentylatora.
    Ma on moc około 500W i jest zasilany jednofazowo napięciem 115V.
    Na rynku dostępne są różnego rodzaju falowniki. Niektóre mają bardzo
    rozbudowane możliwości programowania.
    Czy do takiego falownika na 230V można bezpośrednio podłączyć silnik na
    115V ? Inaczej mówiąc czy taki falownik poza regulacją obrotów może
    zapewnić również odpowiednie zmniejszenie napięcia zasilania silnika ?

    Paweł

  • 2. Data: 2009-11-04 17:10:03
    Temat: Re: falownik 115V
    Od: PH <s...@w...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > 115V ? Inaczej mówiąc czy taki falownik poza regulacją obrotów może
    > zapewnić również odpowiednie zmniejszenie napięcia zasilania silnika ?

    W sensie napięcia skutecznego tak. Jednym z parametrów, które trzeba
    ustawić podczas konfiguracji jest napięcie znamionowe silnika. W znanym
    mi falowniku ATV11 jest to zakres 100-500V przy 230V napięcia w sieci.

    --
    PH

  • 3. Data: 2009-11-04 17:11:42
    Od: PH <s...@w...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > 115V ? Inaczej mówiąc czy taki falownik poza regulacją obrotów może
    > zapewnić również odpowiednie zmniejszenie napięcia zasilania silnika ?

    W sensie napięca skutecznego tak. W znanym mi ATV11 jednym z parametrów
    konfiguracyjnych jest napięcie znamionowe silnika, parametr może
    przyjmować wartości od 100 do 500V.

    --
    PH

  • 4. Data: 2009-11-04 18:59:56
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > 115V ? Inaczej mówiąc czy taki falownik poza regulacją obrotów może
    > zapewnić również odpowiednie zmniejszenie napięcia zasilania silnika ?

    większość falowników się konfiguruje wpisując dane znamionowe silnika,
    poszukaj chociażby Apatora, udostępniają online w pdf-ach instrukcje
    obsługi - możesz od razu zobaczyć czy są tam parametry znamionowe silnika do
    wpisania, ceny tych napędów są rozsądne, dość prosto się je konfiguruje,
    brat