  • 21. Data: 2014-10-30 10:28:21
    Temat: Re: fotografowanie w museum cd
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 30. Oktober 2014 02:13:00 UTC+1 schrieb
    T...@s...in.the.world:

  • 22. Data: 2014-10-30 19:27:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-30 o 02:12, T...@s...in.the.world pisze:

    > Bez jaj. Postawienie statywu i zrobienia zdjecia zajmuje max. minute.
    > Tyle mniej wiecej co zrobienie zdjecia bez statywu.
    > I, jak pisalem - ruchu tam duzego nie ma.

    Ja bym na Twoim miejscu zaakceptował statyw jako tripod i ograniczenia z
    nim związane. W wielu europejskich miastach przeszkadza to ludziom (jak
    domniemam choć nie bardzo sam dostrzegam ten problem o ile ktoś go nie
    rozkłada w zatłoczonym regionie blokując przejście). Jednakże raczej
    buntowałbym się przeciwko zakazowi używania monopodów jako wyssane z
    palca przegięcie. Nie można uzasadniać tego przepisu brakiem słowa
    tripod w j. polskim bo istnieje "statyw trójnożny". Zapewne twórca
    regulaminu nie bardzo był zorientowany w temacie więc trzeba go pewnie
    uświadomić w istnieniu monopodów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2014-10-30 21:30:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...

> [...]
    > jakiekolwiek pojecie o prawie, znaczy w tym zakresie.
    > Ci sprzed Belwederu (poltora roku temu) rozumowali w bardzo podobny

    No to od tego jest postępowanie karne.

  • 24. Data: 2014-10-31 00:09:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m2tvu5$lse$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

> [...]
    > tripod w j. polskim bo istnieje "statyw trójnożny". Zapewne twórca
    > regulaminu nie bardzo był zorientowany w temacie więc trzeba go pewnie

    Widze ze kolejna osoba nie zrozumiala opisu.
    Rzecz w tym, ze nie dosc ze te przepisy sa metne to jeszcze nawet nie
    wiadomo, kto jest 'tworca' rgulaminu. A przede wszystkim - regulamin
    jest tajny i 'mowiony'.
    Czy to rzeczywiscie taki problem dla MN zeby wywiesic informacje co
    mozna wnosic a co nie, i jak mozna fotografowac?
    Wyraznie napisalem, ze nawet pracownicy sie w tym gubia.

    Ile razy mam to powtarzac? Czy ja po chinsku pisze?
    --
    TA

  • 25. Data: 2014-10-31 00:10:42
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5452a181$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...

    > No to od tego jest postępowanie karne.

    Moze i jestem pieniaczem, ale bez przesady.
    --
    TA

  • 26. Data: 2014-10-31 07:29:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...

> [...]
    > mozna wnosic a co nie, i jak mozna fotografowac?
    > Wyraznie napisalem, ze nawet pracownicy sie w tym gubia.

    Słabym ogniwem jest prawdopodobnie człowiek. Ogólna zasada jest taka, że
    dozwolonym jest to, co nei jest zabronione. Zakaz musi zaś wynikać z
    delegacji ustawowej. NIestety wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy i
    wydaje im się,że jak PAN DYREKTOR powie, to jest to źródłem prawa. Nie
    jest - przeważnie. No i wiele zależy od formy. Bo jak faktycznie taki
    fotograf wprowadza zamieszanie i pracownik muzeum zwróci mu uwagę, to można
    to ewentualnie wywieść z dbałości o niezakłócenia porządku. Ale jak to
    pusta sala, to zakaz musiałby wynikać choćby pośrednio z delegacji
    ustawowej.

  • 27. Data: 2014-10-31 07:42:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...

    .atman.pl...

    > Moze i jestem pieniaczem, ale bez przesady.

    Ale to postępowanie powinni przeprowadzić Ci, co Cię zatrzymali, a nie Ty.
    To zaden przejaw pieniactwa a naturalna konsekwencja ujęcia sparwcy
    fotografowania. No albo popełniasz czyn zabroniony, albo nie - tu nie ma
    złotego środka.

  • 28. Data: 2014-10-31 08:01:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > To zaden przejaw pieniactwa a naturalna konsekwencja ujęcia sparwcy
    > fotografowania. No albo popełniasz czyn zabroniony, albo nie - tu nie ma

    chlopie jaki zatrzymanie?

    facet fotografuje ze statywu.
    obsluga muzeum zwraca uwage , ze nie mozna .
    facet zaczyna byc najpierw dociekliwy , potem nieuprzjmy , a na koncu sie
    awanturowac.

    zaklocenie miru domowego.

    chcesz przy kazdej wizycie w muzeum , teatrze , kinie , basenie itp wzywac policje ?

    Panstwo, ktore w takiej sytuacji wysyloby policje , dlatego ze fotograf z bozej laski
    chcialby robic sobie zdjecia ze statywu i mu sie cos nie podoba , powinno upasc.
    Kto ma to finansowac ?

    Czy normalny czlowiek nie potrafi zrozumiec ustnej informacji pracownika muzeum? Czy
    rzeczywiscie wizyte w muzeum zaczyna od studiowania regulaminu zwiedzania ?

    Zwyczajnie wchodzisz , pytasz czy mozna i dostosowujesz sie do uzyskanej informacji.

    w wielu muzeach wymagana jest zgoda na fotografowanie ze statywu i dopoki maja taki
    regulamin , to on obowiazuje i pracownicy go winni rowniez respektowac.
    Mnie w londynie w sumie w duzym muzeum dali zgode na fografowanie ze statywem po
    uzyskaniu informacji ze jestem gosciem az z polski - a jakze , dostalem ladna
    plakietke do przypiecia na klapie ze mozna uzywac statywu.

    nawet mam zdjecie z tego:

    http://spherapan.vot.pl/108/108.html

    o... i jeszcze jedno:

    http://spherapan.vot.pl/110/110.html

    ciekawe czy tez by sie tak awanturowal za granica , gdyby nie potzwoli fotografowac
    ze statywu ?

    Dobra strona tej afery jest , ze nie powstalo kilka knotow fotograficznych , ktore
    byc moze zostalyby publicznie pokazane . oj, oj , oj ... juz mnie bola oczy.
    a lepsze zdjecia obiektow muzelanych sa do sciagnieca z internetu.

    Sa ludzie , ktorzy nie maja wyczucia sytuacji , niektorzy wychowani w czasach komuny
    przyzwyczajeni sa do polecen odgornych,.
    Albo wiesz jak sie zachowac w okreslonym miejscu , albo sie uzalasz na forum robiac z
    siebie posmiewisko.

  • 29. Data: 2014-10-31 20:26:40
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-10-29 03:41, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Zajrzalem do Muzeum Narodowego [waw]

    Jestem aktualnie w Rzymie. Robię panoramy sferyczne. Dzisiaj byłem na
    zamku Anioła - jest na tarasie widokowym tabliczka, że ze statywu nie
    wolno - dziwne, dobrze, że zauważyłem ją dopiero po tym jak zrobiłem
    panoramę.

    Ale na Forum Romanum - też nie wolno - i kobieta podbiegła do mnie, że
    nie wolno. I brakło mi jednego kawałka sfery :( też tego nie rozumiem,
    bo tam miejsca jest mnóstwo - cały teren na świeżym powietrzu - ludzi
    mało (w końcu jest prawie listopad) ...

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 30. Data: 2014-10-31 21:19:25
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m30npa$6si$1@usenet.news.interia.pl>,
    crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

> [...]
    > nie wolno. I brakło mi jednego kawałka sfery :( też tego nie rozumiem,
    > bo tam miejsca jest mnóstwo - cały teren na świeżym powietrzu - ludzi

    A na Forum Romanum jest tabliczka?
    --
    TA