  • 11. Data: 2010-09-08 10:20:44
    Temat: Re: fotoradarów jest ZA MAŁO
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    > ...bo inaczej jak groźbą tego narodu się chyba nie da wychować...

    Ten narod juz dobrze wychowany - np slupki od tych FR ciagle stoja
    :-)

    > Dziurawa, osiedlowa uliczka. Ograniczenie do 40km/h.
    > A mimo to jakaś skuwrwiała menda trafiła kota.
    > A jak zwolniłem i zacząłem nieszczęsne zwłoki omijać - i przy
    > okazji
    > sprawdzić, czy może jednak nie zwłoki i da się uratować - jakaś
    > tłusta
    > kurwa zaczęła na mnie trąbić...

    Ale co cie tak zbulwersowalo - przejechany kot czy trabienie ?

    J.

  • 12. Data: 2010-09-08 10:23:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > o tu trafiłeś w sedno, zastanawiam się dlaczego FR nie stawiają
    > na uliczkach osiedlowych, u mnie to samo, ograniczenie do 40km/h
    > a standardowa prędkość 'przelotowa' to 70 i więcej km/h, ruch
    > jest dość duży, i taki FR rzeczywiście i realnie wpływałby na
    > poprawę bezpieczeństwa,

    Na przekroczeniu o 29 za malo sie zarabia :-)
    Ale jesli wszyscy tam jada 70 ... to czemu ograniczenie do 40 ?

    Poza tym nie narzekaj - w tym tygodniu akcja "Szkola".

    J.

  • 13. Data: 2010-09-08 10:28:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur\(m\)

    > ...jakieś widzę masz kłopoty z czytaniem (o myśleniu nie wspomnę)

    Wskaż artykuł PoRD który mówi o tym jak często można zmieniać pas.

    --
    ignorance is bliss

  • 14. Data: 2010-09-08 10:37:08
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 08.09.2010 09:50, Andrzej Lawa pisze:

    > W tym przypadku nie było to parkowanie - za środkiem drogi, po przejściu
    > przez kota większości szerokości jezdni, więc nie było to wybiegnięcie
    > "tuż pod".

    Mimo wszystko nadal uważam, że jak nie widziałeś sytuacji, tylko efekt
    "po", to nie można zakładać nadmiernej prędkości, bo nie wiemy jak się
    to wydarzyło.

    > A konkretnie? Chodzi o przekraczanie dozwolonej prędkości?

    Też. Po prostu uważam, że jak ktoś czuje, że może jechać szybciej to
    niech jedzie i nic mi do tego. Zjeżdżam ustępując mu miejsca do
    wyprzedzenia, i tyle (o ile mam taką możliwość).
    Sam też nie jeżdżę zgodnie ze wszystkimi przepisami, bo niestety nie są
    one stworzone tak, żeby się dało przejechać te 500 km nie naginając
    żadnego z nich, zwłaszcza ograniczeń prędkości z czapy.

    > Powiem tak: jeśli ktoś umiałby robić to bezpiecznie dla siebie (w tym
    > oczywiście bez "siedzenia na plecach" - ja tego nie robię nawet jak
    > jakiś dziadzio jedzie 50 na katowickiej) i innych (z np. kotami
    > włącznie) to niech mu na zdrowie wyjdzie.

    Prawda, jednak ciężko od razu rozpoznać kto potrafi a kto nie, dlatego
    nie obchodzi mnie to. Do ormowca - nauczyciela mi na drodze daleeeeeko,
    więc jak ktoś chce jechać to niech jedzie - jego sprawa. Co najwyżej
    czasem na CB się zapytam, czy jest świadom tego co robi.

    > Niestety znakomita większość tego nie potrafi, a tylko wydaje im się, że
    > potrafią. I dochodzę do wniosku, że niestety należy zastosować
    > odpowiedzialność zbiorową i założyć, że nikt nie potrafi.

    Ale to nie jest tak, że kierowców dzielimy na tych co potrafią i tych co
    nie potrafią. Są kierowcy lepsi i gorsi, ale granica jest płynna. Każdy
    powinien jeździć na tyle, na ile może.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 15. Data: 2010-09-08 10:40:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

    > Co do tego powyzej to mialem na mysli patafianow ktorzy zap... przy
    > duzym natezeniu ruchu sprawiajac zagrozenie dla wiekszosci uzytkownikow.
    > A takich jest na peczki. Al. Krakowska, Al. Jerozolimskie. Ale czesto sa
    > to tez mistrzowie odcinka prostego i czasami wypadaja z gry ulicznej :P

    Pisałeś coś o jeździe slalomem. A jak jechać inaczej gdy na wszystkich
    pasach snują się muły z jednakową prędkością?

    --
    ignorance is bliss

  • 16. Data: 2010-09-08 10:42:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin marjan

    > Mimo wszystko nadal uważam, że jak nie widziałeś sytuacji, tylko efekt
    > "po", to nie można zakładać nadmiernej prędkości, bo nie wiemy jak się
    > to wydarzyło.

    Dokładnie, ja jeden raz walnąłem kota który... wbiegł mi pod TYLNE koła.
    Jak niby miałbym tego uniknąć? Wznieść się w powietrze?

    --
    ignorance is bliss

  • 17. Data: 2010-09-08 11:07:09
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-08 10:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na przekroczeniu o 29 za malo sie zarabia :-)
    > Ale jesli wszyscy tam jada 70 ... to czemu ograniczenie do 40 ?

    Przykladowy zakret z ograniczeniem (40) przejezdzam "z palcem w dupie" 90.
    Rajdowka 140. BEZ RYZYKA.
    Z tym, ze tuz za zakretem jest gawra misiow. Wiadomo po co jest znak?
    Wiadomo.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 18. Data: 2010-09-08 11:09:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-08 09:18, to pisze:
    > begin Adam Szewczak

    > Od kiedy zmiana pasa jest wykroczeniem? Może zacznij ogarniać auto
    > zamiast pisać głupoty?

    Zmiana pasa oczywiście nie. Ale brak sygnalizowania zamiaru jest.
    I to ma być sygnalizowanie ZAMIARU, czyli z wyprzedzeniem, a nie
    "legalizacja" wykonywanego właśnie manewru.
    No i spróbuj w ten sposób prawidłowo poslalomować...

  • 19. Data: 2010-09-08 12:12:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2010 10:37, marjan pisze:

    > Mimo wszystko nadal uważam, że jak nie widziałeś sytuacji, tylko efekt
    > "po", to nie można zakładać nadmiernej prędkości, bo nie wiemy jak się
    > to wydarzyło.

    Jasne - mógł spaść i z nieba.

    Ale wszystko wskazuje na taki scenariusz - albo kierujący w ogóle nie
    patrzył (konferencja telefoniczna?) lub uważał, że kilka sekund jest
    ważniejsze niż kocie życie i nie zwolnił.
    [ciach]

    > Też. Po prostu uważam, że jak ktoś czuje, że może jechać szybciej to
    > niech jedzie i nic mi do tego. Zjeżdżam ustępując mu miejsca do

    Mi to do tego, że to są drogi publiczne, i jak jakiś dresiarz albo
    przedstawiciel handlowy przeceni swoje umiejętności lub nie doceni
    warunków drogowych to może zabić niewinnych, w tym i mnie. Gdyby ginęli
    tylko oni - żaden problem, popieram ewolucję.

> [...]
    > one stworzone tak, żeby się dało przejechać te 500 km nie naginając
    > żadnego z nich, zwłaszcza ograniczeń prędkości z czapy.

    Zgoda, ale nie zawsze są "z czapy". A czasami są "z czapy" bo normalne
    ludzie olewają. Jest sobie taki mały zakręt przed rondem przed
    Pruszkowem. Nie jest szczególnie trudny, wystarczy jechać zgodnie z
    ograniczeniem.

    Niestety ludzie tam pędzili jak głupi i przy byle deszczu ludzie
    kończyli tam na drzewach. Więc na wszelki wypadek postawiono limit 20.

    [ciach]

    > Ale to nie jest tak, że kierowców dzielimy na tych co potrafią i tych co
    > nie potrafią. Są kierowcy lepsi i gorsi, ale granica jest płynna. Każdy
    > powinien jeździć na tyle, na ile może.

    I na ile pozwalają warunki. Zgoda. A sędziowie powinni być nieprzekupni
    i kompetentni. A urzędnicy powinni być pomocni i uprzejmi dla petentów.
    A politykom powinno zależeń na dobru państwa i obywateli, a nie na
    własnych stołkach i korzyściach. Tyle teorii.

  • 20. Data: 2010-09-08 12:12:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2010 10:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    >
    > Ten narod juz dobrze wychowany - np slupki od tych FR ciagle stoja :-)

    > Ale co cie tak zbulwersowalo - przejechany kot czy trabienie ?

    Wszystko.