  • 1. Data: 2010-09-07 20:36:48
    Temat: Stukanie w zawieszeniu
    Od: btn <w...@b...pl>

    Pacjent: Accent'98 1.3 12v

    Objawy: stukot podczas jazdy (bez znaczenia czy szybko czy wolno, choć
    jak się powoli jedzie to lepiej słychać). Odgłos pochodzi gdzieś z
    okolic prawej, przedniej części auta. Gdy jedzie się po równym i prostym
    asfalcie objawów praktycznie brak, gdy tylko pojawiają się nierówności,
    stukot zaczyna być słyszalny. Nie jest to dźwięk ciągły - ot, stuknie
    sobie raz i cisza na kilkadziesiąt sekund i ponownie.
    Diagnostyka podwozia - gość stwierdził, że wygląda iż wszystko jest ok.
    Wskazał jednak na drążek kierowniczy (właśnie z prawej strony pojazdu)
    jako rzeczonego sprawce tych stukotów. Czy to możliwe żeby drążek tak
    hałasował? Kręciłem szybko kierownicą w lewo i prawo - brak stukań itp,
    a wystarczy jechać choćby 10km/h po nierówności i dźwięk ów się pojawia.
    Pytanie - możliwe iż to wadliwy drążek tak hałasuje, czy sprawdzać
    dalej, w innych stacjach diagnostycznych?

  • 2. Data: 2010-09-07 21:05:50
    Temat: Re: Stukanie w zawieszeniu
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 20:36:48 +0200, btn napisał(a):

    > Pytanie - możliwe iż to wadliwy drążek tak hałasuje, czy sprawdzać
    > dalej, w innych stacjach diagnostycznych?

    U mnie w Lybrze swego czasu dolegliwości były podobne - na nierównej
    (nie dziurawej) drodze słychac było lekkie stuki. Wahacze, łączniki
    stabilizatora i wszytskie inne 'typowe' elementy były bardzo ok. Co
    więcej - nawet końcówki drążków kierowniczych podczas sprawdzania na
    ścieżce diagnostycznej były ok. Jednakże w ostatecznym rozrachunku to
    one okazały się winne - po wymianie upierdliwe i ciężko identyfikowalne
    stuki ustały.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 3. Data: 2010-09-07 21:41:47
    Od: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>

    > Pytanie - możliwe iż to wadliwy drążek tak hałasuje, czy sprawdzać dalej,
    > w innych stacjach diagnostycznych?

    Accent to bliźniak Colta, od strony zawieszenia również. W tych autach
    padają albo gumy stablizatora albo amortyzatory, żadko kiedy pada co innego.
    Sprawdź amortyzator. To on hałasuje.
    Miałem Colta od 2000 do 2010 r... trochę się najździłem tym autem.

  • 4. Data: 2010-09-08 08:15:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "btn" <w...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystarczy jechać choćby 10km/h po nierówności i dźwięk ów się pojawia.
    > Pytanie - możliwe iż to wadliwy drążek tak hałasuje, czy sprawdzać dalej,

    Ja bym sprawdził łącznik stabilizatora (jesli ma). Objaw to stuki nawet na
    pofalowaniach jezdni gdzie inne elementy stukają raczej na dziurach a na
    pofalowaniach jest cisza.

  • 5. Data: 2010-09-08 20:52:30
    Od: btn <w...@b...pl>

    Dzięki za podpowiedzi. Auto oddałem do mechanika i po kilku godzinach
    gdy się za nie wzięli, to zadzwonili z informacją że mam powybijane
    poduszki amortyzatorów. Rzecz jasna zgodziłem się na wymianę. Oby to
    było przyczyną tych stuków. A jeśli nie... to szukam dalej :(

  • 6. Data: 2010-09-08 21:17:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dzięki za podpowiedzi. Auto oddałem do mechanika i po kilku godzinach gdy
    > się za nie wzięli, to zadzwonili z informacją że mam powybijane poduszki
    > amortyzatorów.

    A co to konkretnie jest?

    >Rzecz jasna zgodziłem się na wymianę.

    Poduszek czy amortyzatorów?

  • 7. Data: 2010-09-09 10:24:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-08 21:17, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "btn" <w...@b...pl> napisał w wiadomości
    nie wzięli, to zadzwonili z informacją że mam powybijane poduszki amortyzatorów.

    > A co to konkretnie jest?

    Ale co co? Amortyzator, jego poduszka, czy Hyundai Accent'98 1.3 12v ?

  • 8. Data: 2010-09-09 10:26:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i6a5k1$q7j$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale co co? Amortyzator, jego poduszka, czy Hyundai Accent'98 1.3 12v ?

    Poduszka.

  • 9. Data: 2010-09-09 10:38:19
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:i6a5k1$q7j$1@news2.ipartners.pl...

    > Poduszka.
    A np. takie cos :-)
    http://www.quippo.pl/galerie/p/poduszka-amortyzatora
    -82_628.jpg
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 10. Data: 2010-09-09 10:41:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > A np. takie cos :-)
    > http://www.quippo.pl/galerie/p/poduszka-amortyzatora
    -82_628.jpg

    Aaaa, to przód był.
    Pytałem bo mnie się jakaś guma przy mocowaniu amorka w punciaku ponoć spsuła
    i stuka.
    Ale to tylny jest i ponoć guma niewymienna.
    Byłem ciekaw czy ktoś to umie naprawić.