  • 21. Data: 2016-09-30 11:58:33
    Temat: Re: galvanotest - macie doświadczenia?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-30 o 11:42, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    odległości, to jak skalibrujesz skalę?

    > A jaki budżet? Trochę różnego badziewia ostatnio przejrzałem, coś mogę poradzić.

    350 zł.

    Robert

  • 22. Data: 2016-09-30 16:25:39
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Podobnie teraz, mam kupić synowi (10 lat) mikroskop. Jest na etapie
    > oglądanie euglen itp. :-)

    Do zabawy polecam lupę Bresser 60x - 100x - z oświetleniem LED.
    http://teleskopy.pl/mikroskopy%20Bresser-cat-72_261.
    html
    Jasny, wyraźny obraz, ale kiepska mechanika.
    Mam taki do badania pęknięć na powierzchni.
    Za taką cenę warto było.

    WM

  • 23. Data: 2016-09-30 18:04:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-30 o 16:25, WM pisze:

> [...]
    html
    > Jasny, wyraźny obraz, ale kiepska mechanika.
    > Mam taki do badania pęknięć na powierzchni.

    Musi mieć oświetlenie dolne, skoro chce oglądać wodę z kałuży. :-)
    Ten jakoś mnie zainteresował.
    http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=72_345&pr
    oducts_id=3470&lunety=Mikroskop_Delta_Optical_Biolig
    ht_300

    Robert

  • 24. Data: 2016-09-30 20:14:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ten jakoś mnie zainteresował.
    > http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=72_345&pr
    oducts_id=3470&lunety=Mikroskop_Delta_Optical_Biolig

    Ja sobie kupiłem podobny mikroskop wraz z kamerką w zeszłym roku,
    sądząc że PIS odwoła reformę i zaraz przejdę na emeryturę.
    W normalnym trybie przejdę na emeryturę za cztery miesiące
    i zamierzam, mając dużo czasu, trochę poeksperymentować.
    W dzieciństwie sporo czytałem książek przyrodniczych i zawsze chciałem
    obejrzeć życie w mikrokosmosie.

    WM

  • 25. Data: 2016-10-01 10:18:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-30 18:04, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Ten jakoś mnie zainteresował.
    > http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=72_345&pr
    oducts_id=3470&lunety=Mikroskop_Delta_Optical_Biolig

    Mam biolux AL który wgląda praktycznie identycznie, ma tylko bardziej
    kanciasty odlew korpusu ale stolik i optyka wygadają podobnie.

    Do dostania w Lidlu czasem.

    Pobawić sie mozna, mój ma kamerę. Bresser oszczędził i wstawił tak
    dziadowską że mam wątpliwośc czy to aby nie jest wyskrobana z chińskiego
    mułu odpadów poprodukcyjnych. Nic nie widać, rzeczywista rozdzielczośc
    poniżej VGA, przeklamane kolory, obraca się swobodnie w korpusie pod
    cieżarem kabla (i wysuwa). Takiej jakości kamery robili na poczatku wieku.

    Samo podświetlenie jest słabe i dla niektórych próbek trzeba było
    doświetlać własną lampką.

    Szło kiepsko się trzyma stolika, potrafi poruszyć się w kleszczach
    podczas manipulowania.

    To dotyczy mojego AL ale czy to samo jest w tym modelu: niewątpliwie, to
    ta sama półka cenowa.

  • 26. Data: 2016-10-02 05:01:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Dobra cena, wygląda nieźle. W tym budżecie nie dostaniesz niczego z dorą kamerką,
    więc słusznie patrzysz na dobrą optykę. Dorobisz uchwyt do telefonu komórkowego, będą
    super zdjęcia cyfrowe. Jedyne co bym dodał z własnego doświadczenia, to taka zabawka
    kiedyś się znudzi trzeba ją będzie odstawić, a wtedy potrzebne pudełko. Te zestawy
    mają klawe opakowanie: https://m.aliexpress.com/item/1373932096.html#autost
    ay

  • 27. Data: 2016-10-03 14:39:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 września 2016 23:25:45 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    html
    > Jasny, wyraźny obraz, ale kiepska mechanika.
    > Mam taki do badania pęknięć na powierzchni.

    Mam to samo z Aliexpressa, w wersji 200-240x.
    Postawiłem to na wytrawionej nierdzewce, przyłożyłem Iphona i zobaczyłem ziarna
    austenitu. Tyle radości za 10 dolców :-)