  • 11. Data: 2016-09-29 10:10:31
    Temat: Re: galvanotest - macie doświadczenia?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 08:49, Tomasz Piasecki pisze:
> [...]
    boscipowlok

    > Nawet niedrogie, dokładność spoko, tylko że nie działa. Albo pole magnetyczne do
    pomiaru powłok niemagnetycznych na metalach żelaznych albo prądy wirowe do pomiaru
    powłok nieprzewodzących.

    > Za prosto by było :/

    Dlaczego nie działa? Skoro mierzy powłokę galwaniczną na podłożu
    ferromagnetycznym i nieferromagnetycznym.

    Robert

  • 12. Data: 2016-09-29 10:52:52
    Od: Tomasz Piasecki <t...@g...com>

    On Thursday, 29 September 2016 10:10:29 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    powłok nieprzewodzących.

    > Dlaczego nie działa? Skoro mierzy powłokę galwaniczną na podłożu
    > ferromagnetycznym i nieferromagnetycznym.

    Testan DT-30 istnieje tylko na tej stronie i nie mogę znaleźć jakiegoś
    dokładniejszego opisu. Ale np. do Positectora 6000 jest:
    http://www.defelsko.com/p6000/manuals/6000_FullGuide
    _v7.4.0.pdf
    i tam jest napisane, że
    - F probes use the magnetic principle to measure the thickness of non-magnetic
    coatings on ferrous metals.
    - N probes use the eddy current principle to measure the thickness of non-conductive
    coatings on non-ferrous metals.

    Więc niby chrom-na-niklu można by próbować złapać sondą F. Muszę na jakieś targi się
    wybrać i spróbować. Albo do sklepu.

    Z kolei Positector 200 jest ultradźwiękowy i zakres pomiarowy zaczyna się od 13um

  • 13. Data: 2016-09-29 12:24:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Piasecki" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Wednesday, 28 September 2016 12:00:21 UTC+2, J.F. wrote:

    >To jest gotowy miernik. Zestaw znaczy.

    Sa i inne np
    http://www.alfatech.com.pl/component/virtuemart/grub
    osc/miernikigruboscipowlok/dt20-detail

    Ale nie widzialem i nie znam.

    >Ciekawe, nie znałem, poszukam.

    to bylo opisywane w latach 70-tych, i moze nawet byl to oryginalny
    polski pomysl.
    Jesli nie jest teraz popularny ... to moze metoda jest kiepska.

    Google cos tam znajduje, ale raczej w opracowaniach akademickich, jako
    przyklad metody pomiarowej.

    J.

  • 14. Data: 2016-09-29 12:25:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-28 o 09:04, Tomasz Piasecki pisze:
    > Szybszej i tańszej w zakupie niż cięcie-szlifowanie-mikroskop.
    To może tylko zeszlifować pod znanym małym kątem. I wystarczy tani
    mikroskop.
    http://www.astrokrak.pl/akcesoria-mikroskopowe/2817-
    mikroskop-cyfrowy-delta-optical-smart-5mp-pro.html

    Robert

  • 15. Data: 2016-09-29 14:50:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Piasecki" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >non-conductive coatings on non-ferrous metals.

    >Więc niby chrom-na-niklu można by próbować złapać sondą F.

    Ja bylbym ostrozny.
    Chrom na niklu na mosiadzu moze dac zly pomiar, bo niklu za cienko.

    >Muszę na jakieś targi się wybrać i spróbować. Albo do sklepu.

    Z probkami znanej grubosci.

    J.

  • 16. Data: 2016-09-30 02:29:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 września 2016 19:25:27 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > To może tylko zeszlifować pod znanym małym kątem. I wystarczy tani
    > mikroskop.
    > http://www.astrokrak.pl/akcesoria-mikroskopowe/2817-
    mikroskop-cyfrowy-delta-optical-smart-5mp-pro.html

    Te zabawki bardzo słabo nadają się do mierzenia czegokolwiek, poza sytuacjami gdzie
    umieszczasz mikroskop na dużej powierzchni tak że masz pewność że patrzysz idealnie
    prostopadle na to co mierzysz. Mam tu takie coś tiny.pl/gwpsw i powiem tylko tyle:
    rupieć.
    Konrad

  • 17. Data: 2016-09-30 08:08:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-30 o 02:29, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    prostopadle na to co mierzysz. Mam tu takie coś tiny.pl/gwpsw i powiem tylko tyle:

    Można w polu widzenia umieścić przedmiot o znanych wymiarach. No i ten
    błąd przy pochyleniu o 10° tylko ~1,5%.

    Robert

  • 18. Data: 2016-09-30 08:54:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 września 2016 15:07:58 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    tyle: rupieć.

    > Można w polu widzenia umieścić przedmiot o znanych wymiarach. No i ten

    Pozostaje jeszcze odległość od obiektu. Obiekt bliżej- 1 mm zajmie więcej pikseli,
    obiekt dalej- 1 mm zajmie mniej pikseli. Jeśli mierzysz coś dużego i płaskiego,
    kalibrujesz sobie tę skalę w prosty sposób: stawiasz mikroskop na płaskiej linijce,
    potem (niczego nie ruszając w mikroskopie) stawiasz na płaskim obiekcie. A jak obiekt
    nie jest płaski i siłą rzeczy nie masz jak utrzymać stałej odległości, to jak
    skalibrujesz skalę?
    Porządne mikroskopy mają dużą głębię ostrości, mogą dawać ostry obraz nawet z
    odległości 20 centymetrów, tam błąd paralaksy jest znikomy. A te tanie zabawki trzeba
    przystawić bardzo blisko do obiektu. Mała zmiana odległości między obiektem a
    obiektywem daje bardzo duży błąd w pomiarze wielkości obrazu.

  • 19. Data: 2016-09-30 11:23:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-30 o 08:54, Konrad Anikiel pisze:
    > A jak obiekt nie jest płaski i siłą rzeczy nie masz jak utrzymać stałej
    odległości, to jak skalibrujesz skalę?
    Ja tylko teoretyzuję, nie mierzyłem. Ja bym położył znanej wielkości
    przedmiot obok mierzonego. paralaksa, kąt obserwacji nie mają znaczenia.

    Ale w praktyce to może być inaczej.
    Podobnie teraz, mam kupić synowi (10 lat) mikroskop. Jest na etapie
    oglądanie euglen itp. :-)

    Niby pełno do wyboru, ale konkretnie to nie wiem jaki.
    Może okazać się, że ostrość tylko w środku pola obserwacji, czy
    potrzebny stolik krzyżowy itd.
    Może grupa pl.cośtam.biologia żyje? Zaraz zobaczę.

    Robert

  • 20. Data: 2016-09-30 11:42:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 września 2016 18:23:02 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > potrzebny stolik krzyżowy itd.
    > Może grupa pl.cośtam.biologia żyje? Zaraz zobaczę.

    A jaki budżet? Trochę różnego badziewia ostatnio przejrzałem, coś mogę poradzić.