  • 11. Data: 2019-05-22 11:54:55
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Próbuje sobie przypomnieć kiedy w Polsce zapadł wyrok 5x 10 lat za
    >gwałt.
    >Bardziej mi przychodzi do głowy 2 lata w zawiasach dla jednego, a
    >reszta wolna.

    P.S.
    https://www.polskieradio24.pl/5/1222/Artykul/2261989
    ,Jakub-T-skazany-za-gwalt-i-pobicie-jest-na-wolnosci
    -Nigdy-nie-przyznal-sie-do-winy

    Angielski sad - podwojne dozywocie, polski po 12 latach wypuscil, bo u
    nas sie wiecej nie przewiduje/przewidywalo.
    Ale chyba wszystko zgodnie z przepisami ... tylko czy u nas nie mozna
    podniesc kary, jesli to dwa przestepstwa ?
    Hm, a moze jeden czyn ... czy jednak dwa czyny ?

    Gorzej, jak sie okaze, ze niewinnie siedzi ...

    J.

  • 12. Data: 2019-05-22 12:02:56
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.05.2019 o 11:54, J.F. pisze:
> [...]
    >

    > Angielski sad - podwojne dozywocie, polski po 12 latach wypuscil, bo u
    > nas sie wiecej nie przewiduje/przewidywalo.

    to był gwałt ze szczególnym okrucieństwem

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 13. Data: 2019-05-22 14:17:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 22.05.2019 o 11:54, J.F. pisze:
    > P.S.
    ,Jakub-T-skazany-za-gwalt-i-pobicie-jest-na-wolnosci
    -Nigdy-nie-przyznal-sie-do-winy

    >to był gwałt ze szczególnym okrucieństwem

    Moze wtedy wlasnie 12 lat za to grozilo, a moze angielski sad
    zapomnial wpisac tego do wyroku, to i polski nie mogl zmieniac :-)

    W sumie to mnie bardziej interesuje czy to byly dwa przestepstwa czy
    jedno, i jak by polski sad podsumowal.

    J.

  • 14. Data: 2019-05-22 14:33:15
    Od: ń <...@...n>

    Akurat ta konkretna sprawa była ewidentnie przez Anglików naciągana.

    -----

  • 15. Data: 2019-05-22 15:36:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.05.2019 o 14:33, ń pisze:
    > Akurat ta konkretna sprawa była ewidentnie przez Anglików naciągana.
    >

    > -----

    ponoć biegły, który pobierał próbki DNA od Jakuba T. został skazany za
    błędy podczas wykonywania czynności m.in. w sprawie Jakuba T., Jakub T.
    który odbywa karę dożywocia w Bolanda planuje apelację, w UK apelacja
    oznacza kasację, czyli muszą zajść nowe okoliczności

    z tego co pamiętam test DNA dopiero za drugim razem potwierdził zgodność
    z próbką od Jakuba T., był dowód z monitoringu, że Jakub T. oddala się
    od grupy z którą szedł, niedawno się dowiedziałem, ale z pisaniny na
    usenecie (na grupie soc.culture.polish), a nie n.p. z prasy, że była
    jeszcze znaleziona torebka ofiary niedaleko domu, w którym mieszkał
    Jakub T.

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 16. Data: 2019-05-23 00:04:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2019 o 15:46, ń pisze:
    > Próbuje sobie przypomnieć kiedy w Polsce zapadł wyrok 5x 10 lat za gwałt.
    > Bardziej mi przychodzi do głowy 2 lata w zawiasach dla jednego, a reszta
    > wolna.
    > Trudno w Polsce dać więcej, skoro za morderstwo przez kierowcę taksówki
    > dwóch osób na pasach polski sąd wymierza 2x 2 lata od zamordowanego łebka.

    Nie rozróżniasz morderstwa od wypadku ze skutkiem śmiertelnym, więc i
    dlatego Ci trudno ogarnąć pozostałe aspekty. W Polsce nie sumuje się
    wyroków "w sposób prosty". Za dwa zabójstwa nie dostaniesz tyle, co dwie
    kary za jedno. Za 1.000 oszustw często dostaniesz niewiele wyższa karę,
    co za 10. Rzuć okiem sobie do kodeksu karnego na zasady wymierzania
    "kary łącznej". Po za tym spowodowanie wypadku drogowego ze skutkiem
    śmiertelnym, w którym ginie dwóch ludzi, to nadal jeden czyn, w
    odróżnieniu od zabójstwa dwóch osób.

  • 17. Data: 2019-05-23 00:43:53
    Od: ń <...@...n>

    Jeśli to będą Twoja żona i córka, to będziesz rozróżniał?
    Kolorem kwiatów na grobie?
    Taryfiarz przekraczający prędkość jest lepszy czy gorszy od np. przeładowującego broń
    wycelowaną w czyjąś klatę?

    -----

  • 18. Data: 2019-05-23 02:51:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie rozróżniasz morderstwa od wypadku ze skutkiem śmiertelnym, więc i

    Zawsze można się zastanowić nad zamiarem ewentualnym.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-05-23 08:49:12
    Od: ń <...@...n>

    Taryfiarz czyli w teorii "profesjonalista" w swoim zawodzie, który świadomie
    przekracza prędkość jest lepszy czy gorszy od
    taryfiarza, który chla?

    -----

  • 20. Data: 2019-05-23 10:12:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-23, ń <...@...n> wrote:
    > Taryfiarz czyli w teorii "profesjonalista" w swoim zawodzie, który świadomie
    przekracza prędkość jest lepszy czy gorszy od
    > taryfiarza, który chla?
    > -----

    Jak dla mnie w takich okolicznościach to jeden pies. Nie mozna zakładać
    jadąc 120 po mieście w nocy, na śliskiej nawierzchni, że się wyhamuje. W
    noc sylwestrowa nie można również zakładać, że ulice będą sterylnie
    puste. Nb. podwyzszyli mu z 2ch do 4 lat parę dni temu.

    http://torun.wyborcza.pl/torun/7,48723,24792303,zabi
    l-na-pasach-dwie-osoby-sad-zaostrza-wyrok-na-taksowk
    arza.html
    "Pieszych staranowała taksówka mercedes, pędząca 119 km na godz. przy
    ograniczeniu do 70 km na godz. Wina kierowcy nie budziła wątpliwości.
    Potwierdził ją też biegły, chociaż ocenił, że piesi nieostrożnym
    zachowaniem na zebrze przyczynili się do tragedii."

    Oglądałem ten film i ni cholery nie mogę zrozumiec, gdzie się
    przyczynili i jakie to było nieostrożne zachowanie.

    --
    Marcin