  • 1. Data: 2005-07-22 11:38:12
    Temat: Ochrona danych osobowych w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "Pawel" <P...@w...pl>

    Dzisiaj zazdwonilem do spoldzielni mieszkaniowej aby sie dowiedziec o moim
    zadluzeniu za czynsz.Bylem troche dluzej niz planowalem zagranica i dlatego
    chcilem sie poinformowac ile wynosi .Pani ktora oderala zapytala o nazwisko
    i imie ktore podalem.Ta pani upewnila sie jeszcze czy chodzi o prawidlowa
    osobe podajac mi dokladny adres czyli ulice i nr domu.Nastepnie podala
    dokladnie ile jest do zaplaty.

    Czy nie jest to naruszeniem prawa o ochronie danych osobowych?Mieszkam na
    osiedlu i mam pare wrogow kryminalistow ktorych skazano a ja bylem
    swiadkiem.Gdyby sie w ten sposob dowiedzieli moj adres mogliby starac sie
    zemscic w jakis sposob.Czy mozna jakos zaradzic aby niepodawano adresow a
    nawet czy dana osoba posiada mieszkanie w danej spoldzielni?Wydaje mi sie ze
    to nie sa sprawy ktore powinno sie przez telefon podawac.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-22 17:33:08
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Pawel" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podala dokladnie ile jest do zaplaty.
    >
    > Czy nie jest to naruszeniem prawa o ochronie danych osobowych?

    A którego artykulu tej ustawy? Potrafisz takowy wskazac?
    To taka dziwna ustawa, ze kazdy uwaza ze ja zna i sie moze na nia powolac -
    najczesciej bezpodstawnie.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-07-23 03:54:57
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A którego artykulu tej ustawy? Potrafisz takowy wskazac?
    > To taka dziwna ustawa, ze kazdy uwaza ze ja zna i sie moze na nia

    Zapewne chodzi mu o to, że po podaniu imienia i nazwiska, pani
    podała mu pełny adres.

    L.

  • 4. Data: 2005-07-23 06:33:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Zapewne chodzi mu o to, że po podaniu imienia i nazwiska, pani
    > podała mu pełny adres.

    Ponawiam pytanie. Który artykul tej ustawy zabrania takiego postepowania?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2005-07-23 09:11:41
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ponawiam pytanie. Który artykul tej ustawy zabrania takiego postepowania?

    23,1.

    Chyba nie uważasz, że można zadzwonić do dowolnej instytucji, i podając czyjeś
    imię i nazwisko uzyskać jego adres?

    L.

  • 6. Data: 2005-07-23 09:17:53
    Od: "Pawel" <P...@w...pl>

    > Ponawiam pytanie. Który artykul tej ustawy zabrania takiego postepowania?

    Rozdział 1
    Przepisy ogólne

    Art. 1. 1. Każdy ma prawo do ochrony dotyczących go danych osobowych.

    2. Przetwarzanie danych osobowych może mieć miejsce ze względu na dobro
    publiczne, dobro osoby, której dane dotyczą, lub dobro osób trzecich w
    zakresie i trybie określonym ustawą.

  • 7. Data: 2005-07-23 15:40:12
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 23,1.

    To niezlego rotfla wykonalem. To jest wg ciebie PRZETWARZANIE danych
    osobowych? Chyba zartujesz.

    Czekam nadal na podstawe prawna.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2005-07-23 15:43:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Rozdział 1
    > Przepisy ogólne
    >
    > Art. 1. 1. Każdy ma prawo do ochrony dotyczących go danych osobowych.

    I czym uchybilo udzielenie odpowiedzi przez telefon? To nie jest nawet
    przepis prawny ten art 1. To preambula albo pobozne zyczenie - jak kto woli.

    > 2. Przetwarzanie danych osobowych może mieć miejsce ze względu na dobro
    > publiczne, dobro osoby, której dane dotyczą, lub dobro osób trzecich w
    > zakresie i trybie określonym ustawą.

    To jest PRZETWARZANIE ?
    Szukajcie dalej robaczki podstawy swego twierdzenia. W szczególnosci zakaz
    udzielania informacji przez telefon - szczególnie gdy uprawdopodobniono, ze
    pyta o informacje ZAINTERESOWANA osoba.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 9. Data: 2005-07-23 18:22:58
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    SQLwysyn wrote:

    > szczególnie gdy uprawdopodobniono, ze
    > pyta o informacje ZAINTERESOWANA osoba.

    Jak uprawdopodobniono?

    - Nazywam sie errr.. hmmm... nooooo... ten.... Adam Nowak
    - Aaaa, adam nowak, ten z ulicy Aaaaaaaaa 7, mieszkania 9
    - Dokladnie tak...

    imho rozmowa powinna byc inna

    - Nazywam sie errr.. hmmm... nooooo... ten.... Adam Nowak
    - Adam Nowak, jaki adres
    - No przeciez pani wie.
    - Wiem, ale chce potwierdzic.
    - Nooooo... ulica errrrr hhhmmmmm Aaaaaaaaa 7, mieszkanie 13
    - Niestety, nie mamy lokatora o takich danych, nie moge Panu
    telefonicznie pomoc. Klik.

    --
    Batman Begins .................................. http://tiny.pl/qq7x
    Wojna Swiatów .................................. http://tiny.pl/h3wx

  • 10. Data: 2005-07-23 21:26:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To niezlego rotfla wykonalem. To jest wg ciebie PRZETWARZANIE danych
    > osobowych? Chyba zartujesz.
    >
    > Czekam nadal na podstawe prawna.

    Udostępnianie danych to jak najbardziej przetwarzanie. Poczytaj
    definicje przetwarzania w ww. ustawie.

    L.