  • 11. Data: 2005-07-24 08:33:00
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SQLwysyn" <s...@s...pl> niebacznie popelnil
    news:42e264b9$1$1418$f69f905@mamut2.aster.pl:

    > To niezlego rotfla wykonalem. To jest wg ciebie PRZETWARZANIE
    > danych osobowych? Chyba zartujesz. Czekam nadal na podstawe prawna.
    To wykonaj jeszcze PD/*:
    art. 7.1 - wyraz 22 (licząc również spójniki)
    art. 29.3, itd. przeczytaj tak w ogóle ustawę, o której mówimy.

    */praca domowa

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2005-07-24 15:13:03
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > art. 29.3, itd. przeczytaj tak w ogóle ustawę, o której mówimy.

    Art. 29.1 UMOŻLIWIA przekazanie danych osobie zainteresowanej. NIE WIDZISZ
    ?
    Problem prawny to kwestia, czy uprawdopodobniono przez telefon, ze o dane
    pyta uprawniona osoba. Ale taka procedure przedstawil mariposa w tym poscie

    Wiec nie plec, ze ustawa zakazuje przekazywania danych przez telefon.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 13. Data: 2005-07-24 15:51:13
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    > Art. 29.1 UMOŻLIWIA przekazanie danych osobie zainteresowanej. Problem
    > prawny to kwestia, czy uprawdopodobniono przez telefon, ze o dane pyta
    > uprawniona osoba. Ale taka procedure przedstawil mariposa w tym poscie

    Takie dane jeszcze nietrudno zdobyc. Imho procedura powinna zawierac troche
    bardziej szczegolowe dane, zwykle niemozliwe do uzyskania przez osobe obca
    bez dokonania kradziezy przedmiotow osobistych, a nie tylko adres
    zamieszkania... Dobrze jest to rozwiazane np. w Aster, gdzie przy zamawianiu
    telefonicznym uslug, zmianach itd itp - abonent po prostu pytany jest o
    samodzielnie ustawiane haslo do umowy. Dlaczego nie mozna wprowadzic czegos
    takiego do wszystkich umow? :-) Rozwiazanie praktycznie eliminuje mozliwosc
    dokonywania oszustw i wyludzen danych osobowych.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 14. Data: 2005-07-24 16:59:26
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Tiger wrote:

> [...]
    > bardziej szczegolowe dane, zwykle niemozliwe do uzyskania przez osobe obca
    > bez dokonania kradziezy przedmiotow osobistych, a nie tylko adres

    Ale to jzu w zaleznosci od sprawy. Przeciez nie beda cie odpytywac z
    nipu, regonu, hasla dostepu, jesli chodzi tylko o wysokosc czynszu lub
    zaleglosci.

    Wazne, nie dac sie zwariowac. Do weryfikacji czynszu imho wystarczy
    imie, nazwisko, zgodny adres, no moze jeszcze jakis np. numer
    czlonkowski w spoldzielni.

    Do przeprowadzenia telefonicznego zlecenia przelewu w mBanku juz
    procedura jest troche inna....

    > Dlaczego nie mozna wprowadzic czegos
    > takiego do wszystkich umow? :-) Rozwiazanie praktycznie eliminuje mozliwosc
    > dokonywania oszustw i wyludzen danych osobowych.

    Mentalnosc ludzka? To tak jak z Kevinem Mitnickiem i jego "Łamalem
    ludzi, nie hasla" - po prostu przecietny urzednik nie jest w stanie
    zrozumiec tego wszystkiego. Po za tym, ciagle w niektorych drzemie
    przekonanie, ze ludzie sa uczciwi. No a niestety nie sa...

    --
    Batman Begins .................................. http://tiny.pl/qq7x
    Wojna Swiatów .................................. http://tiny.pl/h3wx

  • 15. Data: 2005-07-24 19:39:18
    Temat: [OT] Uczciwi ludzie
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

> [...]
    > zrozumiec tego wszystkiego. Po za tym, ciagle w niektorych drzemie
    > przekonanie, ze ludzie sa uczciwi. No a niestety nie sa...

    Ostatnio wpadlem, jak po ogien, na poczte o 12:50. Mialem do zaplacenia
    oplate egzaminacyjna na studia i na 14:00 zdazyc dowiezc metrem + tramwajem
    papiery na drugi koniec miasta, takze bylem w poplochu. Winna ofkors
    "dżemka" w budziku... eh... :) No ale wracajac do sprawy... Grzecznie
    poprosilem kilka starszych pan w kolejce, ze mam wypelniony druczek i czy
    moglbym na chwile wskoczyc do okienka, bo mi wydzial zamkna i moge zapomniec
    o studiach. Natychmiast jedna sie zaczela burzyc, ze "ci studenci
    cwaniaki!", ze "kazdy sie gdzies spieszy!" i "a kto powiedzial, ze naprawde
    sie gdzies spieszy, bo jak dla mnie to cwaniaczyc probuje!". - "Bo nie
    jestem klamca, zlodziejem i cwaniakiem i naprawde sie spiesze" - zaczela cos
    jeszcze pyskowac, olalem ja, podszedlem do okienka, w ciagu 1,5 minuty
    zrobilem przelew i polecialem dalej. Ale to fakt... masa ludzi cwaniaczy,
    klamie, kradnie. Trudno juz znalezc naprawde uczciwych... a miara uczciwosci
    staje sie nie to - CZY sie kradnie, tylko KOGO sie okrada... i na takich
    ludzi plwam.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 16. Data: 2005-07-25 21:17:41
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Art. 29.1 UMOŻLIWIA przekazanie danych osobie zainteresowanej.
    > NIE WIDZISZ ?

    Widzę, widziałem również że udostępnianie danych to ich
    przetwarzanie, a Ty?

    > Wiec nie plec, ze ustawa zakazuje przekazywania danych przez
    > telefon.

    Nie pleć, że plotę.
    A dokładnie: nie kłam bezczelnie, a jeśli już nie - tak głupio.
    Podaj MID newsa, w którym twierdzę: