  • 1. Data: 2019-09-20 14:34:30
    Temat: Porozumienie z ubezpieczycielem w ramach szkody z OC sprawcy
    Od: "Mateusz......" <m...@g...com>

    Witam, ubezpieczyciel zaproponował podpisanie porozumienia w ramach szkody z OC
    sprawcy na pewną kwotę i po zaakceptowaniu tej oferty próbował podsunąć do podpisania
    zupełnie coś innego niż w pierwotnym piśmie bez żadnych informacji o zmianach. Po
    przedstawieniu sprawy rzecznikowi finansowemu, stwierdził, że ubezpieczyciel
    najprawdopodobniej nie wywiązał się z umowy z której oferował (w piśmie nie było
    żadnej informacji o tym, że przedstawiona propozycja nie stanowi oferty w rozumieniu
    kodeksu cywilnego) ale najlepiej jak skonsultuję sprawę z prawnikiem.

    Czy ubezpieczyciel zmieniając warunki porozumienia bez podania przyczyny złamał
    prawo? Poniżej wkleję treść pierwotnego porozumienia:

    "Mając jednak na uwadze polubowne zakończenie sprawy możemy zaproponować porozumienie
    ustalające wysokość
    odszkodowania w kwocie 8700 PLN (po uprzednio dokonanej wypłacie odszkodowania)
    dopłata2076,30 PLN. Jeżeli wyraża
    Pan zgodę na ugodowe zakończenie sprawy prosimy o pisemne poinformowanie nas. W
    przypadku odmowy nasze
    stanowisko w sprawie wysokości ustalonego odszkodowania przedstawiono powyżej."

  • 2. Data: 2019-09-20 14:41:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2019 o 14:34, Mateusz...... pisze:
> [...]
    > sprawy prosimy o pisemne poinformowanie nas. W przypadku odmowy
    > nasze stanowisko w sprawie wysokości ustalonego odszkodowania

    Tak, jak Ty to opisałeś, to jeśli kwota jest mniejsza, to stanowi to
    usiłowanie oszustwa.

  • 3. Data: 2019-09-20 15:09:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 14:41:23 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Tak, jak Ty to opisałeś, to jeśli kwota jest mniejsza, to stanowi to
    > usiłowanie oszustwa.

    Szybko wydajesz wyroki. Szczególnie że autor postu opisał sytuację bardzo
    chaotycznie.
    Przecież autor wątku nie napisał co było w dokumencie który ubezpieczyciel "próbował
    podsunąć do podpisania" a ty już z próbą oszustwa wyjeżdżasz.

  • 4. Data: 2019-09-20 15:23:14
    Od: n...@o...pl

    w <7...@g...c
    om>, "Mateusz......"
    <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    przypadku odmowy nasze
    > stanowisko w sprawie wysokości ustalonego odszkodowania przedstawiono powyżej."

    Po prostu napisz, że zgadzasz się na przedstawioną ofertę i akceptujesz dopłatę
    w wysokości 2076,30zł i czekasz na jej realizację w terminie 7 dni. I poczekaj.

  • 5. Data: 2019-09-20 15:28:20
    Od: "Mateusz......" <m...@g...com>

> [...]
    "próbował podsunąć do podpisania" a ty już z próbą oszustwa wyjeżdżasz.

    Po otrzymaniu treści którą tu wkleiłem wyraziłem pisemną chęć podpisania porozumienia
    wyszczególniając kwoty które zostały napisane w piśmie przez ubezpieczyciela.
    Ubezpieczyciel wysłał pismo do podpisania a w nim - dane dotyczące szkody, data
    podpisania ugody i kwota inna niż w pierwotnej ofercie. Ubezpieczyciel nie potrafił
    wyjaśnić dlaczego ta kwota jest inna niż w piśmie które najpierw przysłał i
    porozumienie nie zostało podpisane.

    Teraz pytanie - czy ubezpieczyciel może tak postąpić? Rzecznik finansowy stwierdził
    że gdyby w pierwszym piśmie był dopisek że przedstawiona propozycja nie stanowi
    oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego to mogliby w takim przypadku zrobić wszystko,
    jednak tego zapisu nie było.

  • 6. Data: 2019-09-20 15:36:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 15:28:22 UTC+2 użytkownik Mateusz...... napisał:

> [...]
    nie potrafił wyjaśnić dlaczego ta kwota jest inna niż w piśmie >które najpierw
    przysłał i porozumienie nie zostało podpisane.

    Zacytowałeś treść propozycji porozumienia zacytuj tez dokładnie treść z pisma które
    kwestionujesz. Będzie można dokładniej ocenić co i jak

> [...]
    stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego to mogliby w takim przypadku >zrobić

    Co zaproponował ubezpieczyciel w drugim piśmie?

  • 7. Data: 2019-09-20 16:01:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz......" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >przedstawiona propozycja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu
    >cywilnego to mogliby w takim przypadku zrobić wszystko, jednak tego

    Z tresci pisma wrecz wynika ze to oferta, choc niejawnie.

    Tylko ...
    -czy zmiana warunkow w kolejnym pismie to aby na pewno oszustwo ?
    Sprobowac oskarzyc mozna, nic nie kosztuje ... czy aby na pewno nic
    ?:-)

    - jesli to oferta i zaakceptowana, to obowiazuje mimo braku podpisu na
    kolejnym pismie.

    J.

  • 8. Data: 2019-09-20 16:06:17
    Od: "Mateusz......" <m...@g...com>

    Drugie pismo od ubezpieczyciela to była ugoda do podpisania na 7000 zł zamiast 8700
    które zaproponował w porozumieniu. Poniżej treść (pominę nazwę firmy i dane szkody)

    UGODA

    Zawarta w dniu ............. roku pomiędzy stronami:

    XXXXX

    Poszkodowany ....................................................

    §1

    1. Przedmiotem ugody jest wypłata odszkodowania Poszkodowanemu w związku ze szkodą
    komunikacyjną z dnia XXX zarejestrowaną pod numerem XXX .
    2. Podstawą zawarcia ugody jest zgodna wola stron oraz ustalony bezsporny stan
    faktyczny.

    §2

    1. W celu zakończenia postępowania likwidacyjnego, prowadzonego w związku z
    wymienionymi
    w § 1 ust 1 szkodami, strony ustalają ostateczną kwotę wypłaty odszkodowania w
    łącznej
    kwocie 7000 PLN brutto.
    2. XXXX zobowiązuje się wypłacić
    w/w kwotę w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania podpisanej ugody na wskazany
    rachunek bankowy nr ....................................................

    §3

    1. Poszkodowany oświadcza, że podpisuje przedmiotową ugodę dobrowolnie, działając bez
    przymusu, w warunkach pełnej swobody podejmowania decyzji.
    2. Poszkodowany oświadcza, iż ugodzona kwota w całości wyczerpuje jego wszystkie
    roszczenia związane z przedmiotowymi szkodami.
    3. Strony umowy oświadczają, iż rozumieją sens, cel i istotę przedmiotowej ugody.
    4. Poszkodowany zobowiązuje się, że w przyszłości nie uchyli się od skutków prawnych
    zawartej
    ugody na podstawie art. 918 § 1 i 2 kodeksu cywilnego.
    §4

    Ugodę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

  • 9. Data: 2019-09-20 16:16:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2019 o 16:01, J.F. pisze:

    > Tylko ...
    > -czy zmiana warunkow w kolejnym pismie to aby na pewno oszustwo ?
    >   Sprobowac oskarzyc mozna, nic nie kosztuje ... czy aby na pewno nic ?:-)

    Sama zmiana oszustwem nie jest. Ale zmiana dokonana w ten sposób, ze
    porozumieliśmy się na 8.000 zł, ale ja Ci podsuwam porozumienie na 7.000
    zł licząc na to, że nie przeczytasz i podpiszesz, to już tak.

    > - jesli to oferta i zaakceptowana, to obowiazuje mimo braku podpisu na
    > kolejnym pismie.

    Do zaakceptowania pierwotnej propozycji wystarczy zgoda drugiej strony.
    Ta umowa w ogóle jest zbędnym dokumentem, z punktu widzenia prawa cywilnego.

  • 10. Data: 2019-09-20 17:15:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 16:06:18 UTC+2 użytkownik Mateusz...... napisał:

    > Ugodę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

    A co odpowiedział Tobie ubezpieczyciel jak go zapytałeś dlaczego proponowali w
    pierwszym piśmie ugodę na inną kwotę jak w piśmie kolejnym?
    I zapytałeś czy podtrzymują propozycję z pierwszego pisma?