  • Data: 2014-11-27 02:29:59
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 21:22:19 +0100, cef napisał(a):

    > A ja nawet pamiętam do której szczeliny w parkiecie
    > w starym mieszkaniu "zagoniłem" te kuleczki ;-)

    No to żeście sobie pooddychali parami rtęci ładnych parę latek, nie ma co.
    Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy z zagrożenia! I jak mała ilość rtęci
    potrafi zamienić się w OGROMNĄ ilość oparu!!!

    To, że nikomu do tej pory nic nie jest (ale się jednak dobrze zastanów, czy
    na pewno...), nie znaczy, że uniknęliście skutków - przy długotrwałej
    ekspozycji na pary rtęci objawy trwajacego latami nie muszą być nagłe, lecz
    mogą być bardzo odległe w czasie:

    "80% rtęci wchłoniętej przez układ oddechowy pozostaje w organizmie a
    stężenie par rtęci w tkankach i powietrzu ma się jak 20:1. Część płynącej z
    krwią rtęci przedostaje się przez barierę mózgowo-rdzeniową i łożysko,
    powodując odkładanie jej w mózgu i tkankach płodu. Stosunek stężenie
    metylortęci w mózgu i we krwi człowieka wynosi 5:1, zaś iloraz zawartości
    we włosach i przez zawartość we krwi wynosi około 250 razy. Ponad 90% rtęci
    nieorganicznej niezależnie od rodzaju ekspozycji gromadzi się w nerkach.

    Działanie toksyczne
    Ogólnie uważa się ,że błona komórkowa jest pierwszym miejscem
    atakowanym przez rtęć i inne metale ciężkie. Choć stężenie metylortęci w
    nerkach jest znacznie większe niż w mózgu, uszkodzenie nerek nie dorównuje
    uszkodzeniu ośrodkowego układu nerwowego. Jedną z najwcześniejszych zmian
    biochemicznych przed wystąpieniem objawów fizjologicznych w zatruciach
    metylortęcią jest zaburzona biosynteza białka.
    Objawy zatrucia przewlekłego parami rtęci metalicznej (0,01-0,05
    mg/m3powietrza) : osłabienie, bóle głowy, kończyn, ślinotok, zapalenie jamy
    ustnej, rozchwianie i wypadanie zębów, uporczywe wysychanie jamy ustnej,
    niebieskofioletowy rąbek na dziąsłach, biegunki, uszkodzenie nerek i
    ośrodkowego układu nerwowego. Objawy zatrucia przewlekłego parami rtęci
    metalicznej (0,1 mg/m3powietrza) : drżenie, zaburzenia umysłowe, zapalenie
    dziąseł. Ze wzrostem stężenia rtęci pojawiają się następujące objawy:
    drżenia rtęciowe, niezborność chodu, zaburzenia mowy, zaburzenia móżdżku,
    zaburzenia słuchu, śmierć( powyżej 170 mg ; inaczej : stężenie w mózgu
    ponad 5ug/g). "
    http://www.rakstop.engo.pl/www/rtec.htm