  • Data: 2016-05-27 23:57:16
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maniek4 napisał:

    > Ale to samo jest z zamkiem prezydencki w Wisle. W pierwotnej
    > wersji mial dach plaski.

    A więc jednak krańcowo odmiennie. Bowiem budynkowi Instytutu nie
    da się ot tak przydać spadzistego dachu krytego świerkowym gontem.
    Nie da się go też przenieść do Ameryki Południower, trzeba się
    z nim dalej męczyć.

    Zamku w Wiśle dobrze nie znam, proszony nie byłem. Ale przypadków
    zmian w budynkach, polegających na dobudowaniu dachu ze strychem,
    jest wiele. Ot, pobawiliśmy się nieco modernie, a teraz czas na
    remont, więc wracamy do rzeczywistości. W przypadku rzeczonych
    słupków polskich przeważnie się okazuje, że dobudowanie kolejnej
    kondygnacji (jako tradycyjny strych pod dachem) wychodzi taniej,
    niż regularny remont połączony z dewastacją stropu nad piętrem.
    Taniej, bez ryzyka i na dłużej starcza. Nie mówiąc już o dodatkowej
    powierzchni mieszkalnej.

    Jarek

    --
    Gdy dach mi przecieka podstawiam ja naczynka,
    i już mnie urzeka kropelek sonatinka: