    From: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlugi, separacja...
    Date: Thu, 27 Apr 2006 07:54:44 +0200

    > Mamy wspolne dlugi, ona teraz nie chce ich splacic... Dlugi sa na mnie -
    > duzy debet na moim koncie, ktory powstal

    jesli dlugi powstaly w czasie malzenstwa, to mimo, ze sa "zwiazane" z Pana
    kontem, nadal sa to dlugi wspolne.

    > podczas naszego malzenstwa. Niedlugo separacja...

    czyli ustanie wspolnosc majatkowa malzenska i bedzie mozna wniesc o podzial
    majatku (a co za tym idzie - podziela sie tez Panstwa dlugi)

    > Czy mam jakies szanse na odzyskanie czesci tych pieniedzy ? Chociaz splaty
    > za nasze wspolne dlugi ?

    > Czy mam dalej splacac raty sam ? Mieszkam za granica.

    jesli splaca pan ze swojego majatku osobistego (np. z jakiejs darowizny, czy
    odszkodowania) to to co Pan splaci, bedzie to naklad na majatek wspolny z
    majatku osobistego i bedzie to brane pod uwage przy podziale majatku, ale
    jesli placi Pan z majatku wspolnego (np. z wynagrodzenia za prace), to
    zawsze moze Pan przestac, gdyz do ich splaty zobowizana jest ROWNIEZ pana
    zona.

    > Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz,
    >
    > Survi
    Kacper