  • Data: 2015-07-06 04:38:11
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarcinF" mn8qvq$d5n$...@n...news.atman.pl

    > Państwa zwykle planują dłuższe funkcjonowanie niż 5 lat,

    Niekoniecznie. ;) Państwa także giną -- są rozpady
    i łączenia krajów... Ponadto są twory typu UE czy UEA.

    > czynią też inwestycje spłacające się czasem dziesięcioleciami,

    Na przykład drogi -- mandaty karne będą dawały zysk bardzo długo. ;)

    > niektóre są niezbędne inne uzasadnione. Wiele z nich kosztuje tyle, że nie da się
    ich sfinansować z budżetu, nie ma też inwestorów
    > z takimi środkami na tak długie okresy.

    Państwo może płacić obligacjami.

    -=-

    IMO zadłużanie niekoniecznie jest złem, ale zadłużanie musi być
    kontrolowane -- ZUS wymyka się spod kontroli a Grecja padła właśnie
    z powodu niekontrolowanego zadłużania tamtejszego systemu emerytalnego.

    Niby słusznie -- należy pozabijać emerytów, gdyż to oni doprowadzili
    do krachu. ;) Ale tylko pozornie słusznie.

    Całe systemy emerytalne są oparte o coś, co niekoniecznie jest
    prawdą -- o dodatni przyrost naturalny. Co najmniej od 22 lat
    w Polsce nie ma przyrostu naturalnego. Z Europą ogólnie jest
    źle pod tym względem. Rosja może paść z powodu braku dzieci.
    Ale na szczęście Azjaci mnożą się na potęgę. :)

    Ja Wam wszystkim radzę -- nie liczcie na ZUS. To Zakład Utylizacji Składek.
    To nie jest żaden ubezpiezyciel!! Przewala rocznie chyba około 180 miliardów
    plnów, z tego pochłania kilka miliardów i zadłuża się coraz mocniej względem
    tak zwanego PKB. Raczej dbajcie o zdrowie (,,bezpłatna'' medycyna w Polsce
    jest nie dla każdego) i myślcie nie tylko o tym, co/ile zArobicie w najbliższych
    dwóch dniach, ale także o tym, co będzie znacznie później...

    ZUSowe trolle (JF i Wolim z polszczyzny) liczą na ZUS.
    Ja raczej na Opatrzność Bożą. ;)

    Ja byłem zawsze pomijany przy ,,stole'' i jakoś cudownie wynagradzany przez Boga.

    Kolejne rządy jedynie obiecują obniżanie podatków i oczywiście podatki
    podwyższają. :) Każdy mówi o biedzie ii nędzy, o potrzebie zaradności,
    potrzebie pracy -- i oczywiście trwoni pracę ludzi pracowitych. :)

    -=-

    Kopacz nawet centymetra nie odróżnia od metra -- ale premierem chce być.

    Swoją drogą -- to wielkie szczęście, że ona jest premierem,
    bo przynajmniej w tym czasie nie pracuje jako lekarz. ;)

    -=-

    Lidzie tacy jak Alot czy Kopania kradli i defraudowali -- teraz
    inni muszą za to płacić swoim życiem. Inni ,,przedsiębiorcy''
    kupowali za bezcen dobra narodowe, aby następnie upodlać swych
    ,,bliźnich''... Sędziowie bredzą i kłamią -- i znajdują broniących
    ich troli... A te trolle żebrzą o łaskę u tych, których mieszają
    z błotem...

    -=-

    Tak naprawdę dobrobyt i stabilność mają swoje odzwierciedlenie
    w przyroście naturalnym, którego w Europie raczej brak. PKB i temu
    podobne wskaźniki jedynie mącą i mydlą oczy. Jak jest -- widać na
    przykładzie becików. :) Póki nie będzie przyrostu naturalnego
    naprawdę naturalnej wielkości -- nie warto chwalić się postępem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'