  • Data: 2015-07-06 06:00:39
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Trefniś t...@m...com ...

    > Mądrzejsi Grecy od Polaków, którzy bez szemrania na przykład pracują
    > na śmieciówkach...
    > Uprzedzam - nie twierdzę, że głupcy tak pracują, co się komuś pewnie
    > prymitywnie nasunie.
    > Mnie tylko dziwi, że tak długo trzeba było czekać na nieśmiałe ruchy
    > przeciw takiemu traktowaniu Polaków przez rządzących (dopiero wybór
    > Dudy...).

    Znam wielu takich i masz racje - to nie jest przejawem głupoty.
    Natomiast przejawem braku ambicji jest to ze nie szukają niczego innego.

    > Jestem też wręcz pewien, że cała masa ludzi zagłosuje za PO (Budzik na
    > przykład - śledząc jego wypowiedzi na innych grupach). W końcu dzięki
    > PO mamy takie śliczne wskaźniki i nas za nie różne Merkele chwalą!
    >
    > A jednak Słowianie i większość Europy uczyła się demokracji od Greków.
    > Choć Polakom to przychodzi znacznie później niż innym.
    > A niektórzy do dziś powinni się uczyć demokracji od Greków - to
    > dotyczy zwolenników wszystkich partii w Polsce.
    >
    > Nie mam _nic_ przeciw temu, żeby animka pracowała na grecką darmową
    > komunikację, a Budzik na darmowe wyprawki i podręczniki dla dzieci. To
> [...]
    Ale ja mam duzo przeciw!

    > Dlatego powtórzę słowa Krzysztofa Raka (vide art.):
    > "Nie ma powodów, byśmy czuli wyższość w stosunku do Greków. Dlatego
    > zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im
    > kibicować w walce z możnymi tego świata."

    Kibicowac w walce z moznymi brzmi jakby Grecy wypracowali sobie dobryobyt
    a teraz ktos chciał im go zabrać.
    A oni po prostu przez lata robili wszystko zeby robic jak najmniej
    jednoczesnie zyjac ponad stan i na kredyt.
    Czego sie od nich uczyc?

    > Tam pogarda sytych i bogatych - tu krezus Budzik i jego równie bogaci
    > krajanie :)

    Jest dokładnie odwrotnie - odczułem na sobie jak to krezusi tego swiata
    (Grecy, Włosi) traktują maluczkich jak ja...
    W Hiszpani byłem juz po kryzysie i jeżeli wczesniej zachowywali sie jak
    Grecy czy Włosi to duzo sie zmieniło.

    Co KONKRETNIE proponujesz?