  • Data: 2003-05-21 10:26:41
    Temat: Re: Gotfryd (było: Blokowanie kol bezprawne ?)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 May 2003, Artur Golanski wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:
    >+
    >+ >obecność znaków A1..A4 wywołuje skutek prawny pt.
    >+ >"zakaz wyprzedzania pojazdów silnikowych". Lepiej ?
    >+ Można to przyjąc, jednak z zastrzeżeniem - nie zawsze ! :-)

    OK :)
    [...]
    >+ > No to nie widzę przeciwwskazań żeby dla innych znaków *również*
    >+ >mógł działać taki sam mechanizm.
    >+ Byłbym daleki od generalizowania :-) Patrz przykład j.w.

    Mi chodziło raczej o wskazanie że nie "generalnie", ale "w szczególe"
    może istnieć mechanizm ustanawiania "czegoś do przestrzegania"
    skutkiem przepisu który *nie* znajduje się w definicji i opisie
    znaku, tj. nie ma go w przepisie ustanawiającym dany znak.
    Krótko mówiąc - o podważenie zasady "znak określa to i tylko
    to co zapisano w przepisie który go ustanawia" - bo żeby
    dokonać interpretacji co narzuca znak w danym miejscu trzeba
    zinterpretować również inne przepisy :)
    Dla porządku - nie przemawia do mnie funkcja zakazu ustanawiana
    jakoby przez znak informacyjny :], niemniej protestowałem przeciw
    użytemu agumentowi :)

    [...]
    >+ Przykład znak 'droga z pierwszeństwem' obowiązuje na wielu
    >+ skrzyżowaniach, aż do odwołania. Z tym to nie dowodzi, że skrzyżowania
    >+ te są jednym, a każde z nich jest elementem składowym.

    Nie, chodzi o przykładowy znak "skrzyżowanie..." ;)

    >+ > A jeśli nie - to o ile zgadzam się że używam nieustawowego :]
    >+ >jak w skrócie i zgodnie z nomenklaturą prawną
    >+ >określić "skrzyżowanie w obrębie skrzyżowania" ?
    >+ Nie umię sobie wyobrazić takiego tworu.

    Przykładowo:
    Obszar terenu na którym są drogi zorganizowane w wielokąt (np.
    kwadrat) bądź zestaw łuków, oznaczony na wszystkich drogach
    wchodzących doń znakiem A-8, wewnątrz którego jednak znajdują
    się znaki A-7 zmieniające podporządkowanie dla poszczególnych
    jezdni lub pasów.

    >+ Jest albo skrzyzowanie, albo
    >+ są dwa, trzy.... odrębne.

    Pytaniem jest czy "skrzyżowanie z ruchem okrężnym" to jest *jedno*
    skrzyżowanie czy ciąg skrzyżowań "wjazdów" z jednokierunkową
    drogą pt. "rondo" :) Przyjęcie ten drugiej interpretacji oczywiście
    wyjaśnia (IMO) wszystkie dające się wyobrazić przypadki :)

    pozdrowienia, Gotfryd