  • Data: 2014-12-06 18:48:35
    Temat: Re: Kocioł c.o. gaz- ustawienie temperatury
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:m5s1tk$pe1$1@node1.news.atman.pl,
    *Ergie* <e...@s...pl> typed:
    > Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ok, to policzę to od Twojej strony:
    >
    > skoro zużycie masz 12/14m3 to mnożąc to przez kaloryczność 30MJ/m3
    > otrzymujemy 360 - 420 MJ na dobę. Przeliczając to na kWh otrzymujemy
    > 89-117 kWh na dobę. Co daje 3,7 - 4,9 kW na godzinę.
    > Więc skoro Twój kocioł ma moc minimalną 6,5 to nie może pracować
    > non-stop, a tylko przez 57-75% czasu.
    >
    > Po prostu Twój kocioł (tak samo jaki i mój i prawie wszystkie inne) jest
    > zbyt mocny na potrzeby ogrzewania domu i dlatego nie pracuje ciągle tylko
    > cyklicznie.

    OK, dzieki za pouczajacy wyklad ;-)

    Teoria, teoria a w praktyce jest inaczej.
    Piszesz, ze kociol nie moze pracowac ciagle.
    Nie bedzie pracowal jesli mu ustawie temp. na centralne np. 55, 60 stopni i
    wieksza, to na 100% nie bedzie pracowal nonstop gdyz blyskawicznie dogrzeje
    (grzejniki) pomieszczenia do zadanej/ustawionej temepratury np. 22stopnie.
    Natomiast gdy np. ustawie temp. 30 stopni lub nizsza na kotle do c.o, a w
    pomeiszceniu ustawie np. temp. 22 stopnie przy dzisiejszej temp. zewnetrz.
    to na 100% kociol bedzie pracowal ciagle bo temperatura grzejnikow nie
    nagrzeje pomieszczen do ustawionej temp. np. 22 stopnie i czujnik pokojowy
    nie wylaczy kotla.