  • Data: 2018-01-20 18:41:00
    Temat: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał
    Dlatego pytałem
    > Diesel hałasuje i zużywa się, wg mnie lepszy jest stirling i kocioł na
    > drewno
    > lub gaz który dostarcza ciepło. Tylko trudno go zrobić na jakąś sensowną
    > moc.

    25 lat temu, pracowałem w pewnej firmie softwerowej w Niemczech.
    Kolega, Polak był w tej firmie Hausmaistrem więc pokazał mi w jaki sposób
    firma ogrzewa budynki i czerpie prąd.
    Otóż w piwnicy budynku zainstalowane były dwa agregaty prądotwórcze
    na bazie dwóch silników benzynowych od Forda Grenady.
    Silniki te zasilane były gazem z domowej instalacji.
    Oczywiści jak wszędzie w Niemczech już w tamtych czasach, prądnice
    podłaczone były do
    synchronizatora częstotliwści i do sieci energetycznej.
    Silniki pracowały na okrągło cała dobę. Tej elektrowni nie było słychać
    nawet będąc o parę metrów od agregatów. Oba agregaty umieszczone były w
    dużych pudlach aluminiowych o podwójnych scianach z wełną mineralną. Silniki
    samochodowe nawet bez tych pudeł są ciche.
    Energia elektryczne w godzinach pracy była raczej zużywana przez firmę a po
    godzinach pracy odsprzedawana była do sieci.
    Ciepło z chłodzenia tych silników było jedynym źródłem ogrzewania dla całego
    budynku.
    Polecam to rozwiązanie.
    --
    Tomasz