    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 1 Jul 2015 15:37:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Nachylenie kanalizacji
    From: dolniak <d...@g...com>

    > poinformowano, że sięgacz jest na głębokości 180cm - tak zostało
    > naniesione w projekcie. Po wykonaniu wykopu okazało się, że nie 180cm
    > lecz 160cm.
    No to zawolaj wodociągi,że jest niezgodnie z projektem.W koncu od nich też trzeba
    wymagać.
    Wprawdzie to marna pociecha,ale i oni niech myślą.
    Na pismo musza odpowiedzieć.
    Spadek 0,5% dupy nie urywa,ale wystarczy,przy zalożeniu że dasz rurę min 160mm i
    weżmiesz pod uwagę konieczność jej czyszczenia co ok 10 lat.Karcher i żmijka
    wystarczą.Pytanie czy dasz radę polożyć rurę z takim spadkiem.Chodzi nie tylko o
    fizyczne ulożenie,lecz równiez o uniknięcie syfonów i siodelek,które powstaną podczas
    osiadania gruntu.Nie znam dlugości,może trzebaby zrobić jakieś rewizje?

    > 40cm poniżej powierzchni gruntu. Będę ją musiał dobrze ocieplić.
    > Zastanawiam się tylko jak? Czy robić podsypki keramzytowe? Tylko, ze tu
    > będą jeździły samochody i nie wiem jak się będzie zachowywał ten
    > keramzyt. A może nałożyć na nią większą rurę i zapiankować? A może po
    > prostu olać sprawę, bo małe jest prawdopodobieństwo zamarznięcia rury
    > kanalizacyjnej?
    Nie spotkalem się z wypadkiem,zeby pusta rura kanalizacyjna zamarzla.Cieple
    powietrze(a raczej gazy)idzie do góry,do odpowietrzenia.Ale musisz ja zabezpieczyć
    przed uszkodzeniem mechanicznym.A żeby spokojnie spać,możesz polożyć na nią kawalek
    styropianu.
    Pozdro dolniak