    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nachylenie kanalizacji
    Date: Thu, 2 Jul 2015 09:38:50 +0200

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To jest taka oszczędnościowa wersja studzienki bez studzienki - ot w
    > granicy posesji wyprowadzony kawałek rury fi 160

    Ok, rozumiem

    > Wodociągi łaskawie pozwalają się podłączyć do tej rury. Oczywiście
    > studzienkę należy zamontować we własnym zakresie i przed zasypaniem tą
    > studzienkę musi obejrzeć inspektor z wodociągów. Chyba nie muszę
    > wspominać, że rury, którymi się przedłuża ten sięgacz oraz sama studzienka
    > muszą spełnić szereg wymagań stawianych przez prawo oraz dodatkowych
    > wymagań jakie stawiają wodociągi.

    To oczywiste :-)

> [...]
    > gaz, linia telefoniczna, światłowody). Po oględzinach mojej posesji
    > obiecano, że wyprowadzą na głębokości 2,2m, bo tylko przy takiej
    > głębokości mógłbym uzyskać odpowiednie nachylenia powyżej 1,5% i tak ponoć
    > zrobiono. Nie rozumiem ,
    > Przynajmniej tak mnie wtedy poinformowano. Nie mogłem akurat być podczas
    > tych prac, a jak wróciłem do domu to wykop już był zasypany i zapewniano
    > mnie wtedy, ze jest 2,2m. To było prawie 2 lata temu.
    > Jak pojechałem w tym roku do wodociągów podpisać umowę to mnie
    > poinformowano, że sięgacz jest na głębokości 180cm - tak zostało

    Aha, czyli jak w PRL najpierw robota a później projekt. No to "ciekawie" tam
    u Was macie :-)

    > Po wykonaniu wykopu okazało się, że nie 180cm lecz 160cm.

    No to samowola -> PINB -> i niech poprawiają. Tak wiem, że to nie takie
    proste. Choć tak czysto teoretycznie się teraz zastanawiam czy jakby to
    zgłosić to czy musieliby doprowadzić do stanu z projektu czy może zostałoby
    to uznane za zmianę nieistotną.

    > Wiem, że to problemy.
    > Na szczęście wpadłem na inny pomysł. Podniosłem do góry o te 20cm moją
    > studzienkę zbiorczą na posesji.
    > Następnie podkopałem się pod przybudówką drugiego budynku i podniosłem do
    > góry rurę kanalizacyjną, tak, że jej wylot w obrysie budynku także jest
    > podniesiony o te 20cm.
    > Na szczęście przybudówka ma dość płytkie fundamenty, bo jest wykonana z
    > płyty obornickiej. Uzyskałem na wszystkich "nitkach" nachylenia 1,2%

    Dobrze że tak się dało, ale co się narobiłeś to Twoje.

    > Ponadto dołożyłem czwartą studzienkę przelotową na głównej rurze.
    > Niestety rura wychodząca z drugiego budynku, wychodzi na głębokości ok.
    > 40cm poniżej powierzchni gruntu. Będę ją musiał dobrze ocieplić.
    > Zastanawiam się tylko jak? Czy robić podsypki keramzytowe? Tylko, ze tu
    > będą jeździły samochody i nie wiem jak się będzie zachowywał ten keramzyt.
    > A może nałożyć na nią większą rurę i zapiankować? A może po prostu olać
    > sprawę, bo małe jest prawdopodobieństwo zamarznięcia rury kanalizacyjnej?

    Ja bym olał. U mnie rura jest miejscami na 50-60cm (nierówny teren) i też mi
    się to nie podobało, nawet chciałem od góry dawać półmetrowe pasy
    styropianu. ale bardziej doświadczeni mnie szybko uświadomili że po pierwsze
    ścieki są ciepłe, a po drugie z szamba ta rurą do kominka na dachu lecą
    ciepłe opary, więc nic się nie stanie.

    Pozdrawiam
    Ergie