    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec gazowy pytanie
    Date: Sat, 25 Oct 2014 10:10:18 +0200

    W dniu 2014-10-25 o 10:03, mirus pisze:
    > a ciekawi mnie jak będzie ze zuzyciem gazu. Bo np jak jest 16 stopni,
    > podgrzeje do 20 czy 21 przez 2 dni, pozniej wylacze i znowu spadnie temp
    > to pozniej znowu piec musi nagrzac wode do zadanej temperatury. a tak
    > jak ludzie wlaczaja raz na sezon to kociol utrzymuje temperature na
    > poziomie tych 20 stopni to juz nie musi grzac od nowa. sorki za
    > chaotyczne pisanie ale jestem wczorajszy ;)
    No to po raz kolejny dam przykład z motoryzacji.
    Jak rozpędzisz auto dajmy na to do 80 km/h i zdejmiesz nogę z gazu, to
    co? Natychmiast stanie do zera, czy jedzie jeszcze rozpędem?
    Identycznie jest z ogrzewaniem, ale widać "humaniści" tego nie kapują i
    co chwilę są takie pytania.
    Łopatologicznie: to, co zużyjesz "za dużo" przy rozgrzewaniu zimnej
    instalacji, to Ci ona potem odda przy stygnięciu.
    Istotne jest tak dobrać parametry pracy kotła, żeby miał najlepszą
    sprawność (czyli łopatologicznie, aby jak najmniej ciepła wypuszczał
    kominem). W moim prosty kotle więcej spalam, gdy "pyka" on sobie na 1/4
    mocy, niż gdy pracuje kilka minut na full, a potem stoi kilkanaście.
    Nie wiem, jak zachowują się w podobnej sytuacji inne wynalazki
    kondensacyjne.
    Jacek