  • Data: 2014-10-25 14:38:25
    Temat: Re: Piec gazowy pytanie
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-25 o 11:55, Myjk pisze:
    > To wypada odwrócić pytanie i zastanowić się, czy ekonomiczniejsze i
    > bardziej komfortowe jest rozpędzenie auta do 120, potem odpuszczanie aż
    > zwolni do 40 i znowu but do 140, czy jednak rozpędzić do 80 i jechać na
    > "spoczynku"?
    Dałem przykład z samochodem, żeby wątkotwórcy uświadomić, że energia
    cieplna zgromadzona w obiegu nie znika wraz wyłączeniem kotła, ale jest
    oddawana stopniowo do mieszkania. Kocioł jednak nieco się różni od
    samochodu choćby tym, że opór powietrza nie wzrasta w kwadratem
    prędkości, dlatego Twoje porównanie nie jest trafione.
    Jacek
    a propos różnicy między "działaniem impulsowym" a ciągłym, to pewien mój
    kolega mawia: lepiej z rana po maluchu, niż cały dzień nic.
    Czyli w tym przypadku lepiej impulsowo ;-)