  • Data: 2020-01-19 21:37:00
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty napisał:

    > 10kW instalacja, akumulator o pojemności 10kWh, jakiś mały agregat
    > z automatycznym załączaniem na sygnał z pustego akumulatora.
    > A dlaczego takie wartości jak wyżej? Bo tak ;)

    No to ja bym nie wiedział co począć w domu z mocą 10kWh. Po prostu
    nie mam aż tylu odbiorników. Akumulator z jednogodzinną retencją
    niewiele pomoże, bo pojemność tego worka od razu się skończy.
    Zwłaszcza w Hiszpanii gdzie świeci w zasadzie codziennie. Z energią
    też bym nie mał co zrobić -- te 10 kW instalacji oznaczają 20 MWh
    rocznej produkcji. Rocznie zużywam mniej niż 4 MWh, a jestem on-grid
    i żyję w karju węgla, gdzie nikt mnie nie skłania o oszczędności.
    Gdybym sam ten prąd musiał dla siebie robić, a do tego jeszcze sam
    bym inwestował w środki produkcji, to by mi 2 MWh starczyło. Czyli
    w teorii panel 1 kWp. Ale żeby nie kombinować przy zasilaniu pralki
    piorącej w południe, to raczej 2-3 kWp -- panele tańsze, niż baterie,
    warto mieć więcej mocy szczytowej. A największa, to właśnie ok. 2 kW.
    Moje nocne markowanie, szacując z grubego palca, też bym opędził
    akumulatorami 2-3 kWh (samochodowy to około 1 kWh).

    Jarek

    --
    Pralka kocha pranie,
    Kocha też Rafałka.