    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styropian do pokrycia fundamentów - jaki?
    Date: Tue, 30 Sep 2014 14:27:15 +0200

    dyskusyjnych:542a9f91$0$18087$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Wyczytałem, że styropian degraduje się przez zamarzającą wodę, która
    > delikatnie rozsadza wierzchnią warstwę.

    Owszem "degraduje" się - taki co przeleżał kilka lat łatwiej połamać. bo
    wiązania pomiędzy kuleczkami są słabsze, ale izolacyjność ma taką samą bo te
    luźne kuleczki nie mają gdzie się przemieścić bo trzyma je ziemia. Załóżmy
    że po 50 latach przez wiele cykli zamarzania o odmarzania styropian
    całkowicie się pokruszy - to będzie tak jakbyś fundament obsypał granulatem
    styropianowym - izolacyjność ta sama.

    Tak czy inaczej dotyczy to tylko tego fragmentu który leży w wodzie -
    warstwa wierzchnia ta do której trzyma się tynk jest bezpieczna i się nie
    zdegraduje.

    > Stąd ta folia kubełkowa - miałaby zapobiec bezpośredniemu kontaktowi styro
    > z wodą pod ziemią.

    A niby to jak? Woda podejdzie od dołu. Skoro poziom wód gruntowych jest
    jakiś to będzie tak sam przed folią i za folią.

    Pozdrawiam
    Ergie