  • Date: Thu, 17 Aug 2006 20:28:46 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: firma windykacyjna

    - wrote:
    > Otrzymalem listownie nakaz do zaplaty calej kwoty dlugu od firmy
    > windykacyjnej (chodzi o niezaplacony rachunek telefoniczny i naliczona z
    > tego tytulu kare). Jakie sa uprawnienia firmy windykacyjnej, i jakie sa

    Nawet mniejsze, niż wierzyciela - mogą się tylko domagać zwrotu
    należności plus ewentualne odsetki od dnia doręczenia listem poleconym
    za potwierdzeniem odbioru wezwania do zapłaty.
    [ciach]

    > Dodam, ze jestem studentem, jestem zameldowany u rodzicow, a w czasie
    > studiow mieszkam na kwaterze. W zwiazku z tym nie mam stalego
    > zatrudnienia -czyli dochodu, nie mam majatku (samochod, mieszkanie itp).

    Skoro niczego nie masz, to ewentualny komornik nie miałby niczego do
    zajęcia.

    > Jestem w stanie placic miesiecznie maksymalnie kilkadziesiat zl, alug to
    > ponad 900zl. Prosze o rade, jak to zalatwic.

    Zanim się zaoferujesz windykatorkowi z jakimikolwiek ratami powiedz, jak
    stary jest ten dług. Bo jeśli jest starszy niż 2lata, można
    windykatorkowi kazać się wypchać trocinami.