  • 91. Data: 2019-12-12 19:24:30
    Temat: Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 16:32, cef pisze:
    > Bo niepokoi mnie, że kolejna grupa zostaje zaśmiecona
    > przez politykierów,

    Zabawny jesteś. Runtowi i jego osobom już to wypomniałeś? ;-)

  • 92. Data: 2019-12-12 21:02:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Dec 2019 00:30:46 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):
> [...]
    cukiernicze im. 22 lipca czy nowoczesne zakłady

    > Mówię "sprawdzam".
    >
    > Telekomunikacja Polska, gdy była jeszcze w 100% państwowa i wchodziła w 1999 roku
    na giełdę, kosztowała 14,5 zł za akcję.
    > Dzisiaj akcje Orange kosztują 6,8 zł. Odkupuj, na pewno zrobisz interes życia!
    >
    > Tak więc wychodzi na to, że mimo wszystko polski Skarb Państwa zrobił całkiem
    niezły interes, a francuski - nienajlepszy.

    Jest jednak niuans. Ile FT w miedzyczasie dostal pieniedzy tytulem
    roznych oplat bardziej lub mniej naturalnych.
    Dywidend, za "&", za Orange, za szkolenia/konsultacje.

    Smieszna sprawa - wladze drogo sprzedaly to co mielismy w kraju
    najcenniejsze - "pustynie" telekomunikacyjna.

    A kto za to zaplacil ... mam glupie wrazenie, ze nie FT, ale moze sie
    myle :-)

    J.

  • 93. Data: 2019-12-12 21:18:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 19:24, z pisze:

    > Zabawny jesteś. Runtowi i jego osobom już to wypomniałeś? ;-)

    Nie przypominam go sobie w tej dyskusji.
    Prawdę mówiąc ja nie do końca kojarzę czy Ty jesteś
    od Runta, Donalda, u2 czy Bruna - jeden wielki syf newsowy.
    Czego dodatkowo dowodzi właśnie samokrytyka
    z początku wątku: bagatelizowanie, zmienianie tematu itp

  • 94. Data: 2019-12-12 22:07:10
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 12 December 2019 09:32:59 UTC-6, cef wrote:

    > Bo niepokoi mnie, że kolejna grupa zostaje zaśmiecona
    > przez politykierów, którzy jedynie wrzucać linki potrafią
    > a dyskutować już nie. Od pół roku grupę prawo zaśmieca
    > jakiś ubek swoimi prasówkami, wczoraj przybył tam kolejny nawiedzony.
    >
    > Piszesz, że nic do tego nie masz, ale twierdzisz, że jedynie słuszna
    > poprawność polityczna się kruszy. To juz jakaś teza.
    > Proszę zatem napisz w kilku zdaniach jaką poprawność polityczną masz na
    > myśli.
    > A w zasadzie, którą masz na myśli (krajową, unijną), bo u mnie się nic
> [...]

    Skoro z nie wyjasnil to ja sprobuje:
    Ogolnie narracja i w naszych mediach i w zagranicznych jest taka ze dobra stara
    europa placi kase na wszelkiej masci fundusze strukturalne bo sa dobrymi wujkami i
    wspomagaja tych biedniejszych.
    I taka narracja brzmiala i oficjalnie i gazetowo przez ostatnie 30 lat.

    W tym czasie podnoszone bylo przez sceptykow ze przez pare lat mysmy wplacali wiecej
    niz wyciagalismy z tych funduszy. Ze te wymagania dowiazane do tego wsparcia nam
    dokladaja roboty, kosztow. Ze ta pomoc jest tylko przepuszczona przez te fundusze i
    kasa wraca za granice bo te inwestycje prowadza zachodnie holdingi.

    To bylo zawsze komentowane ze wcale nie, bo mamy taki czy inny zysk z tego, ze
    wymagania sa zeby polak cebulak nie przekombinowal i tak dalej.

    I teraz oficjele przyznaja ze jednak takie transfery maja miejsce i nie sa w
    wielkosci do zignorowania.
    To jest to kruszenie sie.

    > Artykuł po prostu dotyczy kwestii gospodarczych w skali makro
    > czyli dyskretnie zahaczających o politykę
    > a Ty usiłujesz przypisać mu jakieś nadzwyczajne moce kruszenia
    > poprawności politycznej.

    z niczego nie przypisuje. Te kwestie byly podnoszone od dawna i zawsze byly wiazane z
    polityka.

    Jak gdzies ostatnio liczylem, gdyby policzyc tylko fundusze unijne to wychodzimy
    "ledwo" 3:1. czyli na wplacona zlotowke dostajemy 3.
    To jest za lata 2001-2015 OIDP.

    Czy to zle? Nie. Ale dupy nie urywa biorac pod uwage ze zeby dostac 3 zlote trzeba
    sie zadluzyc na kolejne 1-2 zlote.

    I tu nie ma wzietej pod uwagi sprawy naszych kosztow sztucznych ktore unia nam
    narzuca abysmy mogli z tych funduszy korzystac.
    Kwoty mleczne, cukrowe, limit na doplaty do rolnictwa (jakim cudem francuz moze
    dostac wiecej niz Polak itp.), otwarcie naszego rynku podczas gdy np. niemcy rynku
    pracy nie otwarli. I tak dalej.

    > Jakoś nie słychać, żeby był szerzej komentowany
    > ani w naszej telewizji publicznej ani w prywatnej ani w niemieckiej
    > prasie też nic.

    Chyba nie czytales zadnego forum z postami politycznymi w ostatnich 20 latach?
    Nawet na forach o struganiu kijkow ten temat sie przewijal...

    > Albo zatem zapodasz coś co mogłoby stanowić początek dyskusji,
    > albo spadaj, bo to nie jest grupa do wklejania linków, robienia prasówek itp

    Sam masz pretensje o braku dyskusji a postepujesz podobnie. Dostales linka, zamiast
    nad nim podumac to sie oburzasz.

    Temat byl walkowany przez ostatnie 20 lat dosyc mocno. Mysle ze niebawem zostanie
    odkopany i bedziesz sie mogl na bierzaco zaznajomic z tematem w nowej odslonie.

    Dzis ci linkow nie dam ale gwarantuje ze niebawem sie same pojawia, no chyba ze znowu
    w jakiejs gawrze zaspisz...

  • 95. Data: 2019-12-12 22:51:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 22:07, s...@g...com pisze:
    > Skoro z nie wyjasnil to ja sprobuje:

    Przecież napisałem tylko ciut zwięźlej ;-)
    Ale te głąby nie czytają.

  • 96. Data: 2019-12-13 08:57:38
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    wymagania sa zeby polak cebulak nie przekombinowal i tak dalej.

    > I teraz oficjele przyznaja ze jednak takie transfery maja miejsce i nie sa w

    Pewnie dlatego nie rozumiem Waszego zainteresowania,
    bo wg mnie nie ma żadnego kruszenia się, bo dla mnie i nie tylko są to
    fakty znane od lat
    i tylko osoba pobieżnie interesująca się tematem mogła ulec takiej narracji.
    Jak ktoś bazuje tylko na jednym źródle informacji, to z reguły jest
    zaskoczony.

    > z niczego nie przypisuje. Te kwestie byly podnoszone od dawna i zawsze byly wiazane
    z polityka.

    No więc właśnie, temat znany i oklepany - żadne halo. Nic sie nie kruszy.

    > Chyba nie czytales zadnego forum z postami politycznymi w ostatnich 20 latach?
    > Nawet na forach o struganiu kijkow ten temat sie przewijal...

    No sam przyznajesz mi rację - tamat jako taki jest wałkowany i ogólnie
    znany.
    Dlaczego akurat ten artykuł miałby robić jakąś sensację.
    Chyba dla niektórych tylko, co się podniecają tym tak, że
    na newsy piszą.

    > Sam masz pretensje o braku dyskusji a postepujesz podobnie. Dostales linka, zamiast
    nad nim podumac to sie oburzasz.

    Oburzam się, że link jest wrzucony bez punktu zaczepienia - podważenia
    jego treści,
    czy jakiegoś punktu do dyskusji - co w nim jest takiego o czym nikt nie
    wiedział?
    To po prostu kolejny głos w dyskusji, która jak zauważasz trwa od 20 lat
    i w zasadzie stała się już nudna.

> [...]
    >
    > Dzis ci linkow nie dam ale gwarantuje ze niebawem sie same pojawia, no chyba ze

    Oburzam się na styl, który jest proponowany. Artykuł przeczytałem i
    traktuje go tak jest
    jest tego warty. Dokładnie podobnie jak informację, że w Jakucku dzisiaj
    minus 32 stopnie.
    To raczej wy sprawiacie wrażenie zaspanych w gawrze.

  • 97. Data: 2019-12-13 12:41:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To sprawdź, ile TPSA wytransferowała zysków do FT, np. w słynnej formie opłat za
    logo.
    Ru..ali i ru..ają nas na sucho.
    Udowodnij, że internet musi kosztować 99 zł/mies. i najtańszy abo tyle, ile kosztuje.

    -----

  • 98. Data: 2019-12-13 12:45:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście byłeś i mieszkałeś na Białorusi i Ukrainie, żeby porównać.
    Zacznij od porównania krajobrazu przeciętnej ukraińskiej wsi z polską wsią w latach
    80-tych.
    Lub od porównania ukraińskich samochodów z polskimi samochodami.
    Lub od porównania ukraińskich restauracji z polskimi restauracjami
    Czegokolwiek poza surówką.

    -----
    > W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na
    obywatela.

  • 99. Data: 2019-12-13 12:54:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >To sprawdź, ile TPSA wytransferowała zysków do FT, np. w słynnej
    >formie opłat za logo.
    >Ru..ali i ru..ają nas na sucho.

    Nie mowie nie, ale przydaloby sie to jakos podsumowac ile dostali.
    Niestety - pewnie brak danych.

    >Udowodnij, że internet musi kosztować 99 zł/mies. i najtańszy abo
    >tyle, ile kosztuje.

    no coz, to niecale 25 euro ... a ile kosztuje we Francji, Niemczech UK
    czy USA ?

    J.

    -----

  • 100. Data: 2019-12-13 13:22:19
    Od: j...@j...org

    On Friday, December 13, 2019 at 8:45:38 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
    > Oczywiście byłeś i mieszkałeś na Białorusi i Ukrainie, żeby porównać.

    Połowa obywateli chodzi srać do wychodka z desek, fajnie tam, co?

    A swoje bzdurne porównania "ukraińskich samochodów z polskimi" to sobie daruj.