  • 11. Data: 2006-08-17 23:32:30
    Temat: Re: firma windykacyjna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "-" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ec2ar5$2ap$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozumiem, ze firma windykacyjna odkupila ,oj dlug od firmy
    > telekomunikacyjnej -i teraz jestem winny wlasnie firmie windykacyjnej?

    O ile autorstwo pisma nie budzi wątpliwości, to tak. teraz wierzycielem s\jest
    firma windykacyjna. Ale ich wierzytelność jest równa tej z firmy
    telekomunikacyjnej. nie daj sie wpuścić w jakieś koszty.

    > czyli napisac do nich o ratach, samemu splacac po tyle, ile mnie stac (i
    > zachowywac dowody wplaty z poczty), czy moze cos innego zrobic?

    Wszystko będzie lepsze od niepłacenia.

  • 12. Data: 2006-08-17 23:56:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    - wrote:

    > chodzi o powstanie dlugu - list od operatora telefonii o zerwaniu ze mna
    > umowy z powodu niezaplacenia w terminie rachunku, czy od momentu
    > przekazania sprawy windykatorowi, czy chodzi o jeszcze inna date?

    Od terminu płatności.

  • 13. Data: 2006-08-17 23:57:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kaja wrote:
    [ciach]

    > Najprościej będzie zadzwonić do tej firmy windykacyjnej i powiedzieć co
    > i jak. Powinni się zgodzić na spłacanie zadłużenia w ratach.

    Zatrudniłaś się jako naganiaczka do takich windykatorów?

  • 14. Data: 2006-08-18 00:00:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    - wrote:

    > to raczej dla mnie nieistotne, bo przez ten dlug nikomu z rodziny nie
    > chca dac telefonu -wiec chyba lepiej to splacic.

    Co to za jakieś herezje?

    Nie mają prawa odmówić usługi tylko dlatego, że ktoś z rodziny ma jakieś
    (rzekomo) zaległe zadłużenie - to jest sprawa wyłącznie pomiędzy nimi a
    owym (ponoć) dłużnikiem.

  • 15. Data: 2006-08-18 00:17:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ELCO wrote:

    > Jestes pewien ze nie 3 lata?

    Ponoć zdarzały się różne interpretacje ja osobiście waham się pomiędzy
    "sprzedażą dokonaną w zakresie działalności przedsiębiorstwa
    sprzedawcy", czyli przedawnienie leci zgodnie z Art.554 KC, oraz umową o
    świadczenie usług (750 i 751).

    Ale może ktoś ma lepszą interpretację ;)

  • 16. Data: 2006-08-18 00:18:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Wszystko będzie lepsze od niepłacenia.

    Chyba że jest już przedawnione - wtedy zobowiązanie się do rat to
    strzelenie sobie gola...

  • 17. Data: 2006-08-18 03:58:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > świadczenie usług (750 i 751).
    >
    > Ale może ktoś ma lepszą interpretację ;)

    Sprzedaż na pewno nie, bo czego? Usług nie sprzedaje się.
    Inna interpretacja wygląda mniej więcej tak - świadczenie usług
    telekomunikacyjnych jest nazwaną umową uregulowaną odrębnie, w związku z
    czym obowiązuje ogólny 3 letni termin przedawnienia, a przepisów o
    zleceniu nie stosuje się, bo art.750 kc brzmi:"Do umów o świadczenie
    usług, które nie są uregulowane innymi przepisami"

    KG

  • 18. Data: 2006-08-18 07:40:38
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "-" <d...@g...pl> napisał

    > Otrzymalem listownie nakaz do zaplaty calej kwoty dlugu od firmy
    > windykacyjnej (chodzi o niezaplacony rachunek telefoniczny i naliczona z
    > tego tytulu kare). Jakie sa uprawnienia firmy windykacyjnej, i jakie sa
    > moje prawa i obowiazki jako dluznika, tzn:

    Zasadniczo taka firma nie ma zadnych uprawnien.

    > Dodam, ze jestem studentem, jestem zameldowany u rodzicow, a w czasie
    > studiow mieszkam na kwaterze. W zwiazku z tym nie mam stalego
    > zatrudnienia -czyli dochodu, nie mam majatku (samochod, mieszkanie itp).
    > Jestem w stanie placic miesiecznie maksymalnie kilkadziesiat zl, alug to
    > ponad 900zl. Prosze o rade, jak to zalatwic.

    Moze ten dlug daloby sie podciagnac pod przedawnienie?
    Ile czasu minelo od ostatniej Twojej wplaty?

    Porada: nie rozmawial z firmami windykacyjnymi. Oni
    sa dobrzy tylko w straszeniu. Poza tym
    nie masz pracy, majatku, czyli jestes niewyplacalny
    (nawet w oczach ew. komornika)

    Neko

  • 19. Data: 2006-08-18 07:41:15
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał

    >Najprościej będzie zadzwonić do tej firmy windykacyjnej i powiedzieć co i
    >jak. Powinni się zgodzić na spłacanie zadłużenia w ratach.

    Bzdura.

    Neko

  • 20. Data: 2006-08-18 07:41:59
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>