  • 1. Data: 2008-02-06 21:20:46
    Temat: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: pavka <p...@j...pl>

    Witam,

    Przywiozłem ze stanów 2 transreceivery praktycznie za grosze, w polsce
    slychac na nich sluzby mundurowe.

    Moge przez nie gadac normalnie /na wolnych pasmach/ czy przyczepi mi
    sie np. policjant , ze uzywam tego do sluchania nieprzeznaczonych dla
    mnie informacji.

    pozdrawiam,
    P.

  • 2. Data: 2008-02-06 21:37:00
    Temat: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pavka wrote:
> [...]
    >
    > Moge przez nie gadac normalnie /na wolnych pasmach/ czy przyczepi mi
    > sie np. policjant , ze uzywam tego do sluchania nieprzeznaczonych dla

    jakie pasmo?

  • 3. Data: 2008-02-06 21:40:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek pisze:

    > jakie pasmo?

    W zasadzie bez znaczenia. Jeżeli może odbierać pasmo chronione, to na
    99,9 % może na nich nadawać, czyli łamie prawo.

    Dla watpiących - casus motorniczego bodajże z Bialegostoku.

    M.

  • 4. Data: 2008-02-06 23:05:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 5. Data: 2008-02-06 23:33:59
    Od: "PYTON" <p...@r...wroc.pl>

    Ja używam w pracy 6 krótkofalówek motorolli ze skanerami częstotliwości
    ( zakupione w stanach), łapię bez problemu kanały policji komunikacji
    miejskiej itp. Poszedłem z tym na komisariat żeby zapytać jak to jest.
    Panowie poprosili o homologacje którą oczywiście posiadam. Zostałem
    poinformowany że podsłuch kanałów policyjnych itp. nie jest zabroniony,
    natomiast nadawanie na tych częstotliwościach owszem. Wiec używam tylko
    kanałów ogólnie dostępnych.

  • 6. Data: 2008-02-06 23:50:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PYTON" <p...@r...wroc.pl> napisał w wiadomości

    Przykre, ale panowie się nie znali. Jak już pisałem, musisz mieć
    zablokowaną możliwość nadawania na kanałach, do których nie masz uprawnień.
    Inaczej dam fakt nadawania lub nie jest poboczny, bo przepis zabrania
    URZYWANIA urządzenia nadawczo-odbiorczego, a nie NADAWANIA. Sądzę, ze z
    tego powodu to w ten deseń ujęto, ze udowodnienie komuś, ze nadawał było by
    w zasadzie niemożliwe. Trudno jest złapać kogoś za rękę.

  • 7. Data: 2008-02-07 00:34:02
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "PYTON" <p...@r...wroc.pl> napisał . Wiec
    > używam tylko kanałów ogólnie dostępnych.
    a jakie są te kanały ogólnie dostępne ?
    zipi

  • 8. Data: 2008-02-07 00:48:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl> napisał w wiadomości

    Pewnie chodzi mu o te, które w danym momencie nie są zajęte :-)

  • 9. Data: 2008-02-07 08:54:25
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Wed, 06 Feb 2008 22:40:19 +0100, Maciej Bebenek wrote:

    > W zasadzie bez znaczenia. Jeżeli może odbierać pasmo chronione, to na
    > 99,9 % może na nich nadawać, czyli łamie prawo.

    Wcale niekoniecznie. Większość skanerów nie ma w ogóle możliwości nadawania.
    --
    spaceman

  • 10. Data: 2008-02-07 08:57:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Karol Makowski pisze:

    > Wcale niekoniecznie. Większość skanerów nie ma w ogóle możliwości nadawania.

    Autor użył magicznego słowa "transreceiver" sugerującego posiadanie