  • 11. Data: 2008-02-07 10:06:31
    Temat: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: pavka <p...@j...pl>

    Dziekuje za wyjasnienia, na pewno mi pomogly.

    > Ja używam w pracy 6 krótkofalówek motorolli ze skanerami częstotliwości
    > ( zakupione w stanach), łapię bez problemu kanały policji komunikacji
    > miejskiej itp. Poszedłem z tym na komisariat żeby zapytać jak to jest.
    > Panowie poprosili o homologacje którą oczywiście posiadam.

    W jaki sposob motorole kupione w stanach posiadaja polska homologacje?

    pozdrawiam,
    P.

  • 12. Data: 2008-02-07 10:16:57
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    > witek pisze:

    > W zasadzie bez znaczenia. Jeżeli może odbierać pasmo chronione, to na 99,9
    > % może na nich nadawać, czyli łamie prawo.
    >
    > Dla watpiących - casus motorniczego bodajże z Bialegostoku.

    Kierowcy a nie motorniczego i nie z Białegostoku a z Poznania. Policja
    dzilajac wbrew prawu nie szyfruje danych osobowych i sluzbowych, co
    powoduje, ze sa one ogolnodostepne.
    Sluchac mozna zawsze, dopiero lamanie zabezpieczen jest scigane.

  • 13. Data: 2008-02-07 10:24:14
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    > Użytkownik "pavka" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com.
    > ..
    >
    > Możesz do woli słuchać na częstotliwościach służb publicznych, ale
    > posiadanie włączonego urządzenia nadawczo-odbiorczego pracującego na
    > tym paśmie jest jego używaniem, co stanowi przestępstwo. Jakimś tam
    > wyjściem jest udanie się do jakiegoś elektronika i zablokowanie
    > nadawania.

    To nie do konca prawda. Nie potrzeba blokowac nadawania by nie nadawac.
    Wlasnie w ten sposob Sad w Poznaniu sie osmieszyl procesem kierowcy
    komunikacji zbiorowej, ktory prowadzil nasluch radiowy. Nie wolno
    rozpowszechniac informacji, nie wolno ich deszyfrowac.
    SN na wniosek RPO uchylil prawomocny wyrok wskazujac jego bezzasadnosc. Malo
    tego- to co Andrzeja R. (SP3WXF) uratowalo bylo wymuszenie na Sadzie
    protokolowania rzeczywistego przebiegu posiedzeni- dla niektorych na tej
    grupie jest to zjawiskiem zbytecznym.

  • 14. Data: 2008-02-07 13:28:30
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > RPO uchylil prawomocny wyrok wskazujac jego bezzasadnosc

    A na czym polegała bezzasadność tego wyroku i wogóle o co był oskarzony? Swego
    czasu pamiętam, że chyba był oskarzony za rozpowszechnianie w miejscu publicznym
    rozmów z pasma policyjnego. Moim zdaniem słusznie, co zresztą sam potwierdziłeś.

    Szukałem teraz w necie, ale znalazłem tylko jakieś mętne wyjasnienia:
    http://pomocprawna.info/usenet_read.html?46,348424,3
    50064

    Poza tym moim zdaniem autor napisał nieprawdę o tej "radiostacji
    doświadczalnej"? Czyli każdy posiadacz licencji może sobie zdekodować Tetrę,
    podsłuchiwać i później się tłumaczyć, że ma radio doświadczalne?

    --
    Lukasz

  • 15. Data: 2008-02-07 13:39:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    LukaszS pisze:

    > Poza tym moim zdaniem autor napisał nieprawdę o tej "radiostacji
    > doświadczalnej"? Czyli każdy posiadacz licencji może sobie zdekodować
    > Tetrę, podsłuchiwać i później się tłumaczyć, że ma radio doświadczalne?

    Gdzie Ty w Polsce Tetrę widziałes?

    M.

  • 16. Data: 2008-02-07 13:40:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Teddy pisze:

    > To nie do konca prawda. Nie potrzeba blokowac nadawania by nie nadawac.

    Niezupełnie - jest to posiadanie urządzenia nadawczego w pasmie, w
    którym nie masz prawa nadawać.

> [...]
    > tego- to co Andrzeja R. (SP3WXF) uratowalo bylo wymuszenie na Sadzie
    > protokolowania rzeczywistego przebiegu posiedzeni- dla niektorych na tej

    Masz może to orzeczenie albo przynajmniej sygnaturę?

    M.

  • 17. Data: 2008-02-07 13:53:45
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Gdzie Ty w Polsce Tetrę widziałes?

    Na przykład w Gdańsku - używa jej ZKM. No i Gdańsk nie jest wyjątkiem...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 18. Data: 2008-02-07 13:55:09
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Teddy pisze:

    > Sluchac mozna zawsze, dopiero lamanie zabezpieczen jest scigane.

    Nie masz racji. Przepisy szczegółowe określają szereg pasm, w których
    praca (także nasłuch) wymaga spełnienia określonych warunków. Na
    przykład nielegalny jest nasłuch częstotliwości lotniczych, o czym jak
    zwykle mało kto wie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2008-02-07 13:57:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Sebcio napisał(a) :

    > Nie masz racji. Przepisy szczegółowe określają szereg pasm, w których
    > praca (także nasłuch) wymaga spełnienia określonych warunków.

    To ja poproszę o podanie tych, jak to nazywasz, szczegółowych
    przepisów.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 20. Data: 2008-02-07 14:03:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Sebcio pisze:

    > Na przykład w Gdańsku - używa jej ZKM. No i Gdańsk nie jest
    > wyjątkiem...

    Nie dopisałem, że w kontekscie przywołanego tekstu, czyli policji ;)

    M.