  • 11. Data: 2007-04-07 08:01:40
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: Mario <o...@o...pl>

    > Co za pieprzenie... ludzie znaleźli dziurę w home.pl, a firmowe
    > marketoidy odwróciły wszystko do góry nogami... przecież się nie
    > przyznają publicznie, że dali ciała.

    Jeśli faktycznie tak jest, a wszystko na to wygląda, że to jest nagonka
    na "szantażystów", to po znalezieniu kolejnej dziury w home.pl, powinni
    to tak rozdmuchać, żeby nauczyć trochę pokory baranów z home.

    --
    MZ

    Freude am Fahren

    www.chlewik.pl

  • 12. Data: 2007-04-07 08:08:00
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Maksymilian Muller" <p...@m...com>
    napisał w wiadomości news:ev6ahv$qhp$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dziura dziura ale nie taka kase. Jakis ten kraj powalony jest, kazdy cche
    > zarobic na kims a nikt poprostu pomoc :-/

    Niektorzy maja rodzine i dzieci do wykamrienia wiec co sie dziwisz?
    Pozatym home.pl to bogata firma istac ja na zaplacenie komus za
    konsultacje w sprawie sec.

  • 13. Data: 2007-04-07 09:01:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.04.2007 simon <s...@s...rip> napisał/a:

    > Home by bez problemu mogło pocisnąć dowolny kit tak jak teraz, oni mają
    > gdzieś klientów, jadą na starej opinii, byle jak najkrócej...

    Home ostatnio zwraca maile, które klasyfikują jako spam! W dobie robaków
    wstawiających przypadkowe From: niewinnych ludzi... Brak słów po prostu.
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2007-04-07 09:13:22
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Mario wrote:

    > Jeśli faktycznie tak jest, a wszystko na to wygląda, że to jest nagonka
    > na "szantażystów"

    w temacie slowa na "s" niestety autorzy maila w kwestii sformulowania
    swojej propozycji sie nie wykazali szczegolna finezja czy tez
    wyczuciem, wiec nie dziwi mnie ze taka "oferta" prosto z mostu mogla
    zostac odczytana tak a nie inaczej. a pod wymienionymi wczesniej url'ami
    mozna znalezc ze akurat tresc propozycji byla jak najbardziej
    autentyczna.

    --

    dworzec PHP.

  • 15. Data: 2007-04-07 09:16:21
    Od: simon <s...@s...rip>

    elmer radi radisson napisał(a):
> [...]
    > zostac odczytana tak a nie inaczej. a pod wymienionymi wczesniej url'ami
    > mozna znalezc ze akurat tresc propozycji byla jak najbardziej

    Daj spokój... wyszło tak, bo home od razu poczuło możliwość zrobienia z
    własnej gafy materiału marketingowego... myyy wieelka bezbroonna firma
    padliśmy ofiarą napadu, ale na szczęście nasi super hiper technicy już o
    tym wiedzieli. Gówno prawda.

    --
    simon

  • 16. Data: 2007-04-07 10:18:23
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 07 Apr 2007 09:01:34 +0000, Samotnik wrote:

    > Home ostatnio zwraca maile, które klasyfikują jako spam! W dobie robaków
    > wstawiających przypadkowe From: niewinnych ludzi... Brak słów po prostu.

    z takim komunikatem:

    Technical details of permanent failure:
    PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 550 you or your mail server sends spam
    and is in our spamers database... ty lub twoj serwer pocztowy rozsyla spam
    i znajduje sie w naszej bazie spamerow

    co przypomina mniej więcej komunikat jednego z operatorów komórkowych:
    "numer jest nieprawidłowy lub abonent jest niedostępny"

    --
    futszaK
    0601061867

  • 17. Data: 2007-04-07 10:29:19
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

    07-04-07, futszaK <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >

    > co przypomina mniej więcej komunikat jednego z operatorów komórkowych:
    > "numer jest nieprawidłowy lub abonent jest niedostępny"

    Taki zabieg stosuje nie tylko HOME, KEI tez blokuje maile wysylanie
    np, z idsla tpsa i podaje urla pod ktorym znajduje sie baza
    zablokowanych IP.

    Dowcip w tym, ze baza o naszym IP nie wie nic :)

    --
    [ -----< Maciej Jan Broniarz || g...@g...net >------ ]
    | Siamo qui \ sotto la stessa luce \ sotto la sua croce \ |

  • 18. Data: 2007-04-07 11:56:23
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    simon wrote:

> [...]
    > własnej gafy materiału marketingowego... myyy wieelka bezbroonna firma
    > padliśmy ofiarą napadu, ale na szczęście nasi super hiper technicy już o

    to co zrobilo home - to jest inna sprawa. natomiast przejscie do rzeczy
    w wyslanej korespondencji za pomoca gadki o "koszcie informacji"
    kojarzy sie po prostu zle, niezaleznie od prawdziwych intencji autora
    maila. kropka.

    --

    nine inch thumbnails.

  • 19. Data: 2007-04-07 12:20:38
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

    07-04-07, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał(a):

> [...]
    > w wyslanej korespondencji za pomoca gadki o "koszcie informacji"
    > kojarzy sie po prostu zle, niezaleznie od prawdziwych intencji autora

    Ciekawe tez, czy hacking.pl informujac o tym
    mial czysto altruistyczne intencje ;)
    Mam niejasne wrazenie ze w druga strone tez by taki manwer przeszedl

    ale moze demonizuje ;)

    gausus

  • 20. Data: 2007-04-07 14:53:29
    Od: Michal Zalewski <l...@d...ids.pl>

    Przejrzałem sobie treść opublikowanej korespondencji między serwisem
    hack.pl a home.pl, przeczytałem wszystkie artykuły w prasie - i przyznam,
    że nie jestem zachwycony obrazem, który się z tego wyłania.

    Zacznę od tego, że jestem zwolennikiem badania bezpieczeństwa technologii,
    na których niezawodności polegamy, a także publicznej debaty na ten temat.
    Wydaje mi się, że długofalowe korzyści takiego procesu niemal zawsze
    znacznie przewyższają ewentualne zagrożenia i niedogodności.

    W tym przypadku, sytuacja jest o tyle śliska, że mamy do czynienia z próbą
    przełamania zabezpieczeń serwisu WWW bez wiedzy i zgody jego operatora.
    Działanie takie samo w sobie może być karalne (KK, art 267, paragraf 1 +
    ew. nieautoryzowany dostęp do danych chronionych ustawowo) i niekoniecznie
    jest pożądane, ale oczywiście gdy ewidentna jest dobra wola osoby
    bezinteresownie zgłaszającej problem, a jej działania nie wpłynęły
    negatywnie na procesy biznesowe - wyjątkowo nierozsądne byłoby, gdyby
    firma domagała się wszczęcia postępowania, oraz mało prawdopodobne jest
    to, by cokolwiek ugrała w prokuraturze lub w sądzie. Ba, przyzwoitość
    nakazuje, by taka firma podziękowała danej osobie i być może wynagrodziła
    jej wkład w poprawę bezpieczeństwa serwisu.

    Tym niemniej, pamiętajmy, że to *tylko* nasze życzenia, a nie obowiązek
    atakowanego! Osoba, która próbuje doszukać się dziur na cudzym systemie
    porusza się od samego początku po dość ryzykownym terenie i musi liczyć
    się z tym, że jest na łasce innych. Grając czysto, może mieć nadzieje na
    pozytywny PR i korzyści dla obu stron - ale gdy jej intencje albo metody
    budzą wątpliwości, prosi się o zasłużone kłopoty.

    Ba, posunąłbym się dalej - w pewnych sytuacjach po prostu nie wypada
    wspierać takiej działalności! Gdy mamy podstawy podejrzewać, że atakujący
    nas działa na pograniczu prawa albo poza nim, albo gdy czujemy, że próbuje
    nas szantażować, to choćby i ekonomicznie opłacałoby się nam zapłacić za
    święty spokój, przyzwoitość dyktuje, by takich układów nie wspierać, a
    zamiast tego zdemaskować cwaniaka.

    I to tyle mojego światopoglądu ;-)

    W opisywanym w prasie przypadku home.pl, sytuacja wydaje się być dość
    jasna - atakujący skonstruowali swojego maila dość pokrętnie i
    dyplomatycznie, ale jego oczywistym przesłaniem jest alternatywa: 200k
    PLN, albo publikujemy informacje:

    "Chcemy postąpić maksymalnie przyjaźnie wobec home.pl, z naszego punktu
    widzenia, dobrze byłoby gdyby na łamach HACK.pl pojawił się news
    dotyczący luki w home.pl, ale też rozumiemy Państwa sytuację.

    Koszt informacji szacujemy wstępnie na 200,000 złotych, cena -
    oczywiście - podlega negocjacji."

    Niezbyt przejrzyscie napisane, ale zastanówmy się - jeśli firma odmówi
    zapłacenia 200k PLN, news pojawi się na hack.pl, więc także autorzy
    serwisu dowiedzą się o podatności. Jeśli zapłaci - no właśnie, to co?
    Jeśli news tak czy tak miałby się pojawić, to płacenie czegokolwiek nie ma
    większego sensu (takoż fragment "ale też rozumiemy...").

    Dla mnie jest to czytelna groźba - jeśli nam zapłacicie, nie ujawnimy
    czegoś, co narobi wam wstydu, narazi was na ataki, i może napytać kłopotów
    prawnych - kontrola z GIODO, ABW, kto wie od kogo jeszcze. To nie jest
    godziwe wynagrodzenie za przekazaną wiedzę - w końcu chodziło o prozaiczną
    podatność dotyczącą ścieżek do statystyk, którą home.pl samodzielnie
    znalazło w pół godziny po otrzymaniu maila; a poza tym, kwota
    *wielokrotnie* przewyższała rynkowe ceny kompletnych audytów aplikacji o
    tych rozmiarach, nawet w wykonaniu firm audytorskich z wielkiej czwórki.
    To jest kasa za milczenie.

    Nie mogę tego widzieć w żaden inny sposób, jak tylko cyniczna i
    przemyślana, zapewne nie pierwsza, próba wymuszenia absurdalnie wysokich
    korzyści finansowych za utajenie faktów. Wierzę głęboko w piętnowanie
    fuszerki, w full disclosure, a na miejscu home.pl czułbym się zawstydzony
    i postarałbym się zorganizować porządny, zewnętrzny audyt zabezpieczeń -
    ale to w żaden sposób nie usprawiedliwia praktyk "biznesowych" serwisu
    hack.pl, które bardziej kojarzą mi się z cwaniaczkami w dresach
    inkasującymi opłaty za "ochronę" od sklepikarzy, niż troską o dobro ogółu.

    Bardzo cieszę się, że home.pl, jako jedna z niewielu firm, miało odwagę
    ujawnić tego typu groźbę zamiast zapłacić, bo prawdopodobnie wpłynie to na
    poprawę klimatu w polskim światku IT, gdzie takie zjawiska są (niestety)
    coraz częstsze.

    /mz