  • 21. Data: 2007-04-07 15:07:28
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: simon <s...@s...rip>

    Michal Zalewski napisał(a):
    > Bardzo cieszę się, że home.pl, jako jedna z niewielu firm, miało odwagę
    > ujawnić tego typu groźbę zamiast zapłacić, bo prawdopodobnie wpłynie to na
    > poprawę klimatu w polskim światku IT, gdzie takie zjawiska są (niestety)
    > coraz częstsze.

    Nie wiedziałem, że marketing w home pracuje w święta...

    --
    simon

  • 22. Data: 2007-04-07 15:28:39
    Od: Michal Zalewski <l...@d...ids.pl>

    On Sat, 7 Apr 2007, simon wrote:

    > Nie wiedziałem, że marketing w home pracuje w święta...

    Kolega tu nowy, zgaduję. Witam!

    /mz

  • 23. Data: 2007-04-07 15:49:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Radoslaw HORODNICZY <r...@g...com> napisał(a):
    > Niektorzy maja rodzine i dzieci do wykamrienia wiec co sie dziwisz?

    Którzy? Jeden z tych gości to student, który mieszka w tym samym akademiku
    co ja :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2007-04-07 15:52:48
    Od: "Sebastian Greyer Szary" <g...@g...com>

    On 7 Kwi, 17:28, Michal Zalewski <l...@d...ids.pl> wrote:

    > Kolega tu nowy, zgaduję. Witam!
    >
    > /mz

    Chyba bardzo nowy.
    Ale co do całej sprawy to jest ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy.
    Ale cóż, chłopaki teraz będą musieli się tłumaczyć przed Policją i
    ABW.

    --
    Sebastian "Greyer" Szary

  • 25. Data: 2007-04-07 16:08:56
    Od: simon <s...@s...rip>

    Michal Zalewski napisał(a):
    > Kolega tu nowy, zgaduję. Witam!

    Niestety pudło, ale witam również :]

    --
    simon

  • 26. Data: 2007-04-07 17:23:41
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ev8eia$p2t$1@opal.icpnet.pl...

    > Którzy? Jeden z tych gości to student, który mieszka w tym samym akademiku co
    > ja :)

    A moze ma chora na raka matke ?
    A moze po prostu zbiera na wino :)))

    Chodzi mi o ogol, bo kazdy by chcial wszystko za free :)

  • 27. Data: 2007-04-07 18:48:20
    Od: "Adam" <p...@v...pl>

    > Nie wiedziałem, że marketing w home pracuje w święta...

    Aleś dał popalić :) Wpisz w pierwszą lepszą wyszukiwarkę imię i nazwisko
    twojego przedpiścy. I dodaj do tego wyszukiwania jeszcze takie słowo:
    lcamtuf - napisz potem łaskawie jaka była twoja mina :)

    A.

  • 28. Data: 2007-04-07 22:23:51
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Adam napisał(a):
    > Aleś dał popalić :) Wpisz w pierwszą lepszą wyszukiwarkę imię i nazwisko
    > twojego przedpiścy. I dodaj do tego wyszukiwania jeszcze takie słowo:
    > lcamtuf - napisz potem łaskawie jaka była twoja mina :)

    To sa jeszcze tacy, ktorzy nie slyszeli o Michale? :) Jak bylem
    dzieckiem, to mi historie o lcamtufie opowiadali ;)

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 29. Data: 2007-04-07 23:44:33
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Tomasz Piłat wrote:

    > A jakie?

    Duże. Od pewnego czasu prawie kompletny brak reakcji na zgłaszany do
    nich spam to mój zarzut a jeszcze się trochę znajdzie od innych.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 30. Data: 2007-04-07 23:49:46
    Od: Mirosław Jaworski <m...@i...pl>

    On Sat, 2007-04-07 at 16:53 +0200, Michal Zalewski wrote:
    > W tym przypadku, sytuacja jest o tyle śliska, że mamy do czynienia z próbą
    > przełamania zabezpieczeń serwisu WWW bez wiedzy i zgody jego operatora.

    Nie było próby przełamania zabezpieczeń, bo takowych nie było.
    Art. 267 k.k. nie ma zastosowania.

    Wyrok SN z 24 kwietnia 1958 r., IV KRN 170/58:

    "Podstawową istotą włamania jest wtargnięcie sprawcy do zamkniętego
    pomieszczenia, przez usunięcie przy użyciu siły fizycznej przeszkody
    zamykającej dostęp do danego pomieszczenia. Pomieszczenie musi być
    zamknięte, tj. w taki sposób zabezpieczone przed wtargnięciem osób
    niepowołanych by normalne wejście było niemożliwe. Usunięcie takiej
    przeszkody jest wyraźnym obejściem woli właściciela pomieszczenia
    niedopuszczenia osoby trzeciej do tegoż pomieszczenia. Zaznaczyć tu
    należy, iż wola ta musi być w poważny sposób wyrażona. Zamknięcie
    pomieszczenia na zwykły haczyk, który bez większej trudności każdy
    może odsunąć czy też zwykłą klamkę bez użycia klucza nie może być
    traktowane jako zamknięcie pomieszczenia i w takich wypadkach wejścia
    doń sprawcy i dokonanie kradzieży nie można traktować jako włamania."

    Pogląd wyjaśniający istotę "zabezpieczenie" w rozumieniu kodeksu
    karnego stał się przedmiotem uchwały całego składu Sądu Najwyższego
    (25 czerwca 1980, VII KZP 48/78 ):

    "Za pomieszczenie zamknięte można uznać między innymi: wszelkiego
    rodzaju budynki, skarbce, schowki (np. kasy pancerne, kasetki,
    szafy, biurka), specjalne środki transportu (np. kolejowe wagony,
    samochody: chłodnie, cysterny, warsztaty) i inne środki służące
    do transportu ludzi lub mienia oraz wszelkiego rodzaju zbiorniki
    i pojemniki służące do przechowywania, przekazywania lub
    przesyłania mienia do obrotu towarowego, transportu.
    Warunkiem uznania któregokolwiek z wymienionych przykładowo
    pomieszczeń za zamknięte, tj. za takie, które może być obiektem
    włamania w rozumieniu art. 208 k.k., jest ustalenie nie tylko
    okoliczności, że powierzchnię zamkniętą tworzy jego zwykła
    konstrukcja, ale również i okoliczność, że jego otwory poza
    zwykłym zamknięciem (np. zamknięcie drzwi na zwykłą klamkę,
    haczyk, zewnętrzną zasuwkę; zbiornika lub pojemnika - zwykłą
    pokrywą) - były zaopatrzone w specjalne przeszkody materialne
    (zamknięcie) utrudniające dostęp do wnętrza pomieszczenia.
    Takimi przeszkodami materialnymi mogą być w zależności od
    konstrukcji, rodzaju lub przeznaczenia pomieszczenia - np.
    różnego rodzaju kłódki czy plomby."

    Kodeks Karny, Część szczególna, str. 802, Nb.29
    "... przeszkoda zabezpieczająca mienie nie powinna mieć
    charakteru symbolicznego lecz powinna być przeszkodą realną,
    broniącą rzeczywiście dostępu (...)"

    Kończąc: aby art. 267 par. 1 kk miał zastosowanie muszą jednocześnie
    być spełnione dwie przesłanki: zapoznanie się z informacją oraz
    przełamanie zabezpieczenia. Nie było przełamania, nie ma sprawy.

    Kto jak kto, ale Ty doskonale powinieneś wiedzieć, jaki był techniczny
    aspekt tego przypadku. W tym kontekście Twoja pro-homenet'owa wypowiedź
    ( "[...] mamy do czynienia z próbą przełamania [...]" ) budzi co
    najmniej
    niesmak. Co innego gdybyś się ograniczył tylko do oceny maila hack.pl do
    homenet'u. Był nieszczęśliwy - bez dwóch zdań.

    M.

    P.S.
    Nie mam żadnego związku z home.pl, hack.pl, hacking.pl. Wypowiedź jest
    moją opinią prywatną i nie reprezentuje stanowiska mojego pracodawcy.

    --
    Mirosław "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-