  • 11. Data: 2009-02-02 17:04:36
    Temat: Re: imobilizer w kluczyku samochodowym
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 1, 9:00 pm, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Zastanawiam się jak są programowane imobilizery, które są w kluczykach
    > samochodowych.

    wcale. Porogramuje się centralke, zeby przyjmowala kolejny kluczyk o
    danym numerze seryjnym, sam kluczyk jest read-only. Inaczej ktos by Ci
    mogl podpieprzyc kluczyk, malym urzadzonkiem skopiowac go na drugi i
    oddac z powrotem oryginal i ani bys sie kapnal.

    W np. Lancii mozesz centralke zaprogramowac sam - potrzebujesz do tego
    czerwonego klucza serwisowego (w komplecie z samochodem), jedyna
    upierdliwosc to to, ze w momencie dodawania nowego klucza musisz miec
    przy sobie WSZYSTKIE klucze, ktore maja nadal pracowac (bo procedura
    jest taka: kasujesz wszystkie stare klucze i autoryzujesz te, ktorych
    chcesz nadal uzywac).
    W Volvo potrzeba do tej przyjemnosci ASO, nie wiem, ile kosztuje, nie
    potrzebowalem jeszcze, za to samochod pokazuje Ci na zadanie ile do
    niego pasuje kluczy (czyli przy kupnie uzywki mozesz sprawdzic, czy
    wlasciciel nie zachomikowal sobie jakiegos kluczyka).

    --
    Marek Lewandowski

  • 12. Data: 2009-02-02 18:11:19
    Od: "sofu" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > kodem,

    > Kluczyk dorabiam w markecie bez żadnych kodów za 15zł.
    >
    > Jak zrozumiałem kod na tabliczce był potrzebny do zaprogramowania
    imobilizera.

    --------

    Kod na tabliczce mógł byc potrzebny do zaprogramowania automatycznej
    frezarki, ktora wycina zabki w kluczyku.
    Ja mam francuska wkladke zamka w drzwiach mieszkania i tam w komplecie tez
    jest karta z kodem do dorobienia w razie potrzeby klucza. Inna sprawa, ze sa
    frezarki potrafiace skopiowac klucz, ale trzeba miec wpełni sprawny
    oryginał.

    Janusz

  • 13. Data: 2009-02-02 21:26:09
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > mogl podpieprzyc kluczyk, malym urzadzonkiem skopiowac go na drugi i
    > oddac z powrotem oryginal i ani bys sie kapnal.

    Pytałem w ASO Skody potrzebny tylko nr nadwozia i kod z karty. - koszt około
    200zł i dwa tygodnie czekania.

    U gościa w markecie kluczyk i 160 zł.

    W serwisie zajmującym się między innymi imobiliserami 150 i najlepiej
    przyjechać samochodem aby mechanicznie dopasować kluczyk do stacyjki ponieważ
    orginalny może być już lekko wytarty.

  • 14. Data: 2009-02-03 19:35:30
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > OK, a teraz musisz zaprogramować transponder w kluczyku. Sam tego nie
    > zrobisz. Płacz i płać.

    czy tego nie zrobi sie programatorem RFIdu ?

    Rf

    --
    elektroniczny dziennik lekcyjny http://www.sxar.pl/_wis/