  • 21. Data: 2014-10-26 22:43:41
    Temat: Re: inne sposokodowania inta
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 26 Oct 2014 22:09:56 +0100, "R.e.m.e.K"

    Nawet nie

    >Chyba widzisz, ze nie ja MU odpisuje, lecz Bartek?
    >I wlasnie z analogicznym zapytaniem sie do niego zwrocilem.

    Owszem. bartka pytalem o to 75 razy. Widocznei odpisywanie poparwia mu
    samopoczucie.

    A.L.

  • 22. Data: 2014-10-26 23:02:22
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 października 2014 18:52:41 UTC+1 użytkownik firr napisał:
    > w sumie co do tego dzielenia to zawsze mnie ciekawilo a do dzis nie wiem, przy
    dzieleniu
    > mamy na ogol taka sytuacje
    >
    > 1XXXXXXXXXXX
    > / 1XXXXXX
    >
    > sa dwa ciagi zaczynajace sie na 1 pierwszy jest dluzszy niz drugi o pare bitów -
    czy z tej postaci nie wnikajac w te tylne bity da sie oszacowac wynik? tak by go ew
    uzyc do pomnozenia krotszej i po odjeciu np powtorzyc
    > iteracje czy cos w tym stylu
    >
    > ?

    niby wychodzi na to ze to byloby (1/2 do 2) * 2^n

    czyli np dla 101011/101 - miedzy 4 a 16
    realnie jest to 43/5 = 8.6, w sumie do b szybkiego oszacowania dzielenia dobre

  • 23. Data: 2014-10-27 13:27:31
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    W dniu 2014-10-26 13:51, firr pisze:

    > przyklady takiego innego kodowania
    > 0-00000000
    > 1-00000001
    > 2-00000010
    > 3-00000100
    > 4-00001000
    > 5-00010000
    >
    > ten jest ew akurat pewnie malo uzyteczny

    W elektronice/automatyce stosuje się takie udziwnione kodowania: 1 z n
    (to co napisałeś powyżej :)), kod Johnsona, kod Graya. Mają one sens w
    zasadzie tylko do operacji sprzętowych (odczyt enkoderów,
    multipleksowanie itp.).

    pozdrawiam